[javascript] divjes

Pagina: 1
Acties:

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<td width=10%>
 <div name='divja1' style="visibility:hidden;"><form name='ja1'><input name='ja1' type='button' value='Ja!' onFocus='document.nee.nee.focus();' onmouseover='divja1.style.visibility=hidden;divja2.style.visibility=visible'></form></div>
</td>
<td width=10%>
 <div name='divnee'><form name='nee'><input name='nee' type='button' value='Nee!'></form></div>
</td>
<td width=10%>
 <div name='divja2' style="visibility:visible;"><form name='ja2'><input name='ja2' type='button' value='Ja!' onFocus='document.nee.nee.focus();' onmouseover='divja1.style.visibility=hidden;divja2.style.visibility=visible'></form></div>
</td>

dit scriptje moet zorgen dat zodra je op de 'Ja' knop probeert te drukken, de 'Ja' knop verspringt naar een andere plek. maar hij werkt niet :(
als ik hem nu mn muis over de 'Ja' knop haal, geeft hij een error dat hij divja1 niet kent.
wat doe ik fout?

2 swim or not 2 swim, that's the question

Verwijderd

Geef ze geen name, maar een id.

En gebruik dan geen id.style.visibility, maar:
document.getElementById('id').style.visibility

En visible en hidden zijn strings. Zet ze dus in javascript tussen quotes.

document.getElementById("divja1").style.visibility = "hidden";

Verwijderd

Voor het aanroepen van een ID geen doublequotes maar singlequotes gebruiken ;) Vooral in Netscape valt Javascript daar nog wel eens over.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 17:04 schreef Gordijnstok het volgende:
Voor het aanroepen van een ID geen doublequotes maar singlequotes gebruiken ;) Vooral in Netscape valt Javascript daar nog wel eens over.
Daar heb je gelijk in, maar ik ben bang dat ik een beetje teveel aan het mierenneuken ben, als ik zeg dat je voor HTML _altijd_ "dubbele quotes" moet gebruiken, en voor javascript zoveel mogelijk 'enkele quotes' :)

Dat doe ik zelf namelijk :)