Toon posts:

Ik kan geen games spelen op mijn netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een nieuwe computer met Windows Xp en een oudere computer met Win 98 SE. Die zijn gewoon met twee netwerkkaarten en een kabel met elkaar verbonden. Alles werkt verder prima. Ik heb mijn printer en mijn internetverbinding gedeeld en ik kan alle bestanden gewoon op de andere computer openen. Alleen als ik games wil spelen zien de computers elkaar niet. Ik heb alle protocols die ik op de XP cd kon vinden geinstalleerd.
Ik weet zeker dat het komt door m'n nieuwe computer. Mijn vorige computer met Windows ME functioneerde prima met de oude computer. Ik heb de instellingen van de oude computer niet veranderd.
Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

Robert

You have your answer..

als je tcp/ip en IPX protocollen goed geinstalleerd hebt zou elk spel normaliter goed moeten werken.

Met welke spellen probeer je het eigenlijk ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

wat voor soort netwerk heb je utp/bnc bij bnc moet je netbeui installeren.

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik zou maar oppassen met al die protocollen. Je moet er wel voor zorgen dat NetBEUI NIET aan de netwerkkaart voor Internet zit, anders kan iedereen in de adresbalk: "xxx.xxx.xxx.xxx (ip-adres)\\computernaam\gesharede printer/ schijf" typen en printen en bestanden zien via Internet Explorer.

Het enige wat je nodig hebt is TCP/IP op beide kaarten (of andere internetadapter). NetBEUI gebruik ik zelf voor printer/ filesharing (alleen op NIC voor LAN) en IPX/ SPX voor de spelletjes (Red Alert 2 gebruikt dit protocol) ook alleen op de NIC voor LAN. Voor IPX/SPX en NetBEUI hoeven geen instellingen aangepast te worden. TCP/IP moet aangevinkt zijn als 'standaardprotocol'.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

je moet je guest account aanzetten, dan doet alles het..
ik zag de servers eerst ook niet, na de account te activeren wel

gtz

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 02 februari 2002 16:09 schreef InSaNe_C het volgende:
je moet je guest account aanzetten, dan doet alles het..
ik zag de servers eerst ook niet, na de account te activeren wel
Maak liever een user account aan zoals je die ook op het ME-werkstation gebruikt om op je XP in te loggen.
Is iets veiliger dan guest...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1