Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Irritant taalgebruik van users

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:45
User blaadaap vind het wel heeeel moeilijk om de shift toets te vinden. Ook met het vinden van andere leestekens op zijn toetsenbord heeft hij blijkbaar problemen.

Een post van hem: "da is dus duidelijk niks aan dus of ja is wel leuk maar eigenlijk gewoon te veel rommel in of zo
"
Nog eentje: "uhm heb jij die dan op ps2? of wat toch nie op je pc of wel als da zo is zeg me dan maar eens hoe wil ik ook wel"

Dit soort posts lezen heel erg lastig weg natuurlijk, vooral bij wat grotere stukken tekst wordt het al vrij moeilijk om uit te vinden wat meneer bedoelt.

Kan een van de modjes / adjes hem hier misschien op aanspreken ? Ik (en waarschijnlijk ook andere tweakers) vinden dit soort lappen tekst zonder hoofdletters en leestekens erg vervelend.

Verwijderd

[topic=399577]

Dat is ook zwaar irritant.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kloontje van blaataap :?

wilde gok, alleen aan de naam te zien

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 14:45 schreef Pollewob het volgende:
Kloontje van blaataap :?

wilde gok, alleen aan de naam te zien
Een kloontje die niet kan spellen :)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op zaterdag 02 februari 2002 14:44 schreef Cheatah het volgende:
[topic=399577]

Dat is ook zwaar irritant.
Die is nog erger :{

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jah uh kanje niemeer sgijfe so als je sgijft ofzow isda dan ookal n probleem aant worduh ofzoh zoja dan slaadat nerguhs op vinnik eignluk

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 02 februari 2002 18:41 schreef Blue-eagle het volgende:
jah uh kanje niemeer sgijfe so als je sgijft ofzow isda dan ookal n probleem aant worduh ofzoh zoja dan slaadat nerguhs op vinnik eignluk
wazeggie? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 10:52 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Verwijderd

Hij gebruikt een min of meer dynamisch IP van een belgische ADSL provider, dus ip search voor kloontjes levert weinig op.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 18:42 schreef wildhagen het volgende:

[..]

wazeggie? :?
De eerder genoemde post van ondergetekende is niet relevant omdat de informatie die erin staat in een niet bestaande taal is geschreven, en omdat de inhoud van die post niks toedraagt aan de discussie.
Of is dit weer tè overdreven ABN? :+

Edit, kijk eens naar zijn profiel, dat joch is net geboren! Vind je het dan raar?

• BaatZ
  • Laatst online: 04-11 11:24

BaatZ

Prullenbakker :?

zwaar irritant is het wel ja.
Is het niet iets om een "check je spelling, verminder andermans kwelling" FAQ voor spelling te maken ?
wil ik wel aan meewerken.
ik erger me groen en geel aan die lui man !

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Blue-eagle
  • Niet online
Voor het nieuwe forum een knoppie toevoegen waarmee je stemt dat die post waarbij je op dat knoppie klikte. Als die post dan veel stemmen heeft, relatief gezien, dan kan ie worden beoordeeld door een mod die er evt. wat aan kan doen.

Lijkt me een goed plan in ieder geval.

• BaatZ
  • Laatst online: 04-11 11:24

BaatZ

Prullenbakker :?

Op zaterdag 02 februari 2002 19:34 schreef Blue-eagle het volgende:
Voor het nieuwe forum een knoppie toevoegen waarmee je stemt dat die post waarbij je op dat knoppie klikte.
Wanneer komt dat nieuwe forum eigenlijk :?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 19:26 schreef Mad-Cow het volgende:
zwaar irritant is het wel ja.
Is het niet iets om een "check je spelling, verminder andermans kwelling" FAQ voor spelling te maken ?
wil ik wel aan meewerken.
ik erger me groen en geel aan die lui man !
tja, wa sal ik zegguh sommigen mensuh hebbuh nau eenmaal wa probleemen met hun speling en dan ken ow wel een FAK gaan scriberen, moar ik denct nied dad dad hellupt! :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Op zaterdag 02 februari 2002 19:35 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

Wanneer komt dat nieuwe forum eigenlijk :?
Maandag gaan ze op een server tests draaien....Floris wou helaas nog niet zeggen welke forum software erop word gedraait :{

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 19:38 schreef JT het volgende:

[..]

Maandag gaan ze op een server tests draaien....Floris wou helaas nog niet zeggen welke forum software erop word gedraait :{
Ik kan wel een gokje doen, wat een goed forum is...

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 14:43 schreef CyberTijn_ het volgende:
User blaadaap vind het wel heeeel moeilijk om de shift toets te vinden. Ook met het vinden van andere leestekens op zijn toetsenbord heeft hij blijkbaar problemen.

Een post van hem: "da is dus duidelijk niks aan dus of ja is wel leuk maar eigenlijk gewoon te veel rommel in of zo
"
Nog eentje: "uhm heb jij die dan op ps2? of wat toch nie op je pc of wel als da zo is zeg me dan maar eens hoe wil ik ook wel"

Dit soort posts lezen heel erg lastig weg natuurlijk, vooral bij wat grotere stukken tekst wordt het al vrij moeilijk om uit te vinden wat meneer bedoelt.

Kan een van de modjes / adjes hem hier misschien op aanspreken ? Ik (en waarschijnlijk ook andere tweakers) vinden dit soort lappen tekst zonder hoofdletters en leestekens erg vervelend.
Jezus jezus wtf iss you doing, ga je mensen nu ook al aanspreken over het niet grbuiken van punten en komma's ben jke in de war ofzo :? jezus triest figuur

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 19:43 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Jezus jezus wtf iss you doing, ga je mensen nu ook al aanspreken over het niet grbuiken van punten en komma's ben jke in de war ofzo :? jezus triest figuur
Sinds wanneer is iemand zijn mening triest? Ik vind Ned. Talige muziek irritant. So fucking what? Dat maakt toch niet uit, of ben jij een van die gelukkig mensen die alles leuk vinden?

Leuk voor je :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mind the language please!

Het is gewoon erg irritant als mensen moedwillig alle leestekens weglaten en daar bovenop ook nog niet bestaande woorden in raar geconfigureerde opbouw gaan gebruiken.

Een typo kan, een taalfoutje kan, een leesteken vergeten kan.

Maar houd het aub wel een beetje binnen de perken, zodat het voor een ieder wel leesbaar blijft.

Verwijderd

jss..,,zeg.,.,, die BLaadAAP is.,.,irritant.,zeg., die gast., is, ja idd...

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 19:52 schreef DSmarty het volgende:
Mind the language please!

Het is gewoon erg irritant als mensen moedwillig alle leestekens weglaten en daar bovenop ook nog niet bestaande woorden in raar geconfigureerde opbouw gaan gebruiken.

Een typo kan, een taalfoutje kan, een leesteken vergeten kan.

Maar houd het aub wel een beetje binnen de perken, zodat het voor een ieder wel leesbaar blijft.
Ik zit op vbo en haal bagger cijgers op nederlands kan ik toch neits aan doen

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:00 schreef Mannekino het volgende:

Ik zit op vbo en haal bagger cijgers op nederlands kan ik toch neits aan doen
Studierichting: 6 vwo volgend jaar geen idee, BIT ofzo
Moet je even je profile aanpassen :)

Verwijderd

Misschien kunnen we een FAQ maken met Nederlandse-spelling regels. ;)

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:03 schreef jackmcfox het volgende:
Leestekens hoe te gebruiken

Verwijderd

Zoiets idd. En dan hopen dat het helpt.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Op zaterdag 02 februari 2002 20:06 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ik kan het echt even niet laten... sorry :)

"Leestekens, hoe te gebruiken."

;)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:06 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Degene die deze site heeft gemaakt zou ook eens moeten kijken naar een "Kleurcontrast, hoe te gebruiken." site ;D

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:34 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Blaadaap is 12.

Combineer die leeftijd met een benedengemiddeld IQ en je hebt de meest recalcitrante user van GoT.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 02:25 schreef Captain Pervert het volgende:
Blaadaap is 12.

Combineer die leeftijd met een benedengemiddeld IQ en je hebt de meest recalcitrante user van GoT.
De vraag is in hoeverre we een 12-jarig jongetje kunnen kwalijk nemen dat hij zoveel spelfouten maakt.

Tuurlijk is het irritant, maar ik ben ervan overtuigd dat hij niet beter KAN. Wij kunnen wel ons (ver)draagvermogen tav de problematiek vergroten.
Dat is helaas de tol die je betaalt als de intelligentste partij.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een twaalfjarig jongetje heeft geheel niets te zoeken op Gathering of Tweakers.
En spelfouten mogen best, maar dat puberale schrijfstijltje is gewoon zwaar irri imho.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil een GoT-spellingchecker. :P

Bij meer dan 10 onbekende woorden -> copy to [SU]
of goed aanpakken natuurlijk hè... tempban ofzo >:)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Op zaterdag 02 februari 2002 20:03 schreef jackmcfox het volgende:
Mijn idee! -->

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/396409/3?limit=25

:)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Oplossing 1: Niet antwoorden op zo'n posts, als users perse irri willen doen door hun Nederlands aan willen passen moeten zei dat weten, het leest heel irri dus niet meer op antwoorden. Hebben ze ook geen antwoord op hun vraag

Oplossing 2: Als een topicstarter zo'n topic start met hun eigen Nederlands erin, topic op slot gooien. Moeten ze maar duidelijk zijn..

Dit heeft nix meer te maken met een typo maar puur irritant doen.
Op zondag 03 februari 2002 10:04 schreef Unexplained het volgende:
De vraag is in hoeverre we een 12-jarig jongetje kunnen kwalijk nemen dat hij zoveel spelfouten maakt.

Tuurlijk is het irritant, maar ik ben ervan overtuigd dat hij niet beter KAN. Wij kunnen wel ons (ver)draagvermogen tav de problematiek vergroten.
Dat is helaas de tol die je betaalt als de intelligentste partij.
Bullsh*t, een 12 jarig jongetje weet heus wel hoe die Nederlands in elkaar zit. Spelling fouten ok (die maak ik nog altijd veel :X) daar is nix mis mee, maar dit is geen spellingsfout meer :X

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 10:37 schreef DSmarty het volgende:
En spelfouten mogen best, maar dat puberale schrijfstijltje is gewoon zwaar irri imho.
Volgens de FAQ mag je vanaf je vierde je hier registreren, dus waarop baseer je dit?

zal me broertje leuk vinden

Verwijderd

Als iemand bewust irri wil doen, dan kun je dat het beste negeren, dat werkt vaak het beste.

Als je je uit de tent laat lokken en frusti gaat reageren, dan wordt het alleen maar erger. Mensen die hier niets te zoeken hebben, houden er vanzelf wel mee op als er geen reacties meer komen, alle aandacht die ze nu krijgen vinden ze alleen maar leuk.

Je kunt er weinig aan doen, we kunnen moeilijk een heel regelement opstellen wanneer je wel en niet welkom bent op het forum, het is niet anders dan dat we pas later kunnen beslissen of iemand op dit forum past of niet.

Gewoon een keer zuchten en ergens anders reageren, niets is frustrerender voor een "grappenmaker" als er niet op zijn "grappen" gereageerd wordt, gaat vanazelf wel over...

*zucht*

;)

• PCR
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Haha, weet wat je zegt, en vergis je niet :D

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 11:49 schreef Millennyum het volgende:

[..]

Mijn idee! -->

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/396409/3?limit=25

:)
Sorry, dat wist ik niet. :?
Maar het blijft een goed idee!

Verwijderd

Er is zelfs een politieke partij voor opgericht: Leesbaar Nederlands :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 02 februari 2002 21:52 schreef NielsVanRooij het volgende:

[..]

Degene die deze site heeft gemaakt zou ook eens moeten kijken naar een "Kleurcontrast, hoe te gebruiken." site ;D
Whaah.. die site kan mooi in mijn "HOWTO : Hoe word en blijf je irritant" :P
Op zondag 03 februari 2002 02:25 schreef Captain Pervert het volgende:
Blaadaap is 12.

:o :D

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
mwoah....discussiabel imo

maar wat ik wilde zeggen; ik gebruik eigelijk noooit hoofdletters...maar ben ik zo onleesbaar :?

if ja, dan wil ik wel hoofdletters gaan gebruiken, maar het typt imo gewoon niet, doe ik gewoon nooit op forums

weet niet of dat een probleem is :?

heb er iig nog nooit wat van gehoord :)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:06
misschien is hij wel dislektiezs :)

Verwijderd

vanaf wanneer leer je lezen en schrijven ook alweer? Groep 4 t/m 7 dacht ik.
6 t/m 11 jaar oud dus.

voila geen excuus meer.

Verwijderd

Discriminatie op basis van leeftijd is nog steeds niet legaal ;)
Tuurlijk is het irritant, dat ontken ik niet, de vraag is alleen in hoeverre je het een KIND van 12 kunt kwalijk nemen.
Pagina: 1