Toon posts:

[linux] mail op commando van server deleten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie titel, ik wil het volgende:
(onderstaand stukje geleend van iemand met hetzelfde probleem, [topic=194866/1/25] via de search gevonden)
"
Omdat ik ook via webmail vanaf andere pc's mijn mail wil kunnen checken laat ik alle mail op de server staan. Nu loopt die server een beetje vol omdat er alleen maar mail bijkomt. Met programma's als Eudora kun je aangeven dat de mail na x aantal dagen van de server gewist moet worden.
Zijn er misschien linux utils die dit net als Eudora kunnen?
"

In principe ben ik nog bezig met de overgang, dus het probleem doet zich in mijn geval sinds vandaag voor, voorheen gebruikte ik gewoon Eudora.
Daar kan je heel gemakkelijk met filters of handmatig aangeven welke emails je van de server wilt laten wissen, en dat gebruik ik dus vaak; als ik dan een mailtje beantwoord heb, haal ik het meestal weg, maar het gaat allemaal dus heel selectief.
Alle spam kan ik daarmee in 1 keer tussen de rest uithalen, wat gemakkelijk is als ik daarna via het net inlog (browser), dan heb ik er geen irrelevante zooi tussen....
Ik heb net de volgende progjes bekeken:
evolution
mozilla
kmail
maar die ondersteunen het allemaal niet (tenzij er zaken veranderd zijn sinds de uitgave van Mandrake 8.1).
Ik wil dus met filters en handmatig mailtjes van de server kunnen laten wissen.

Oh ja, en nou we het er toch over hebben: iemand enig idee hoe ik mailboxen van Eudora naar linux mailprogjes zou kunnen importeren??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Nou dan zal ik er maar vanuit gaan dat de huidige progjes dat nog niet kunnen,....

Verwijderd

Screenshot Kmail, is dat wat je zoekt ? Er zijn nog veel meer zaken in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bulthuis/filter.png

Kijk ook eens naar kmailimport. Die kan een heel aantal formaten importeren. Versie die ik heb is KDE 2.2.2 :)

Verwijderd

je kunt wel met behulp van Crontabs ervoor zorgen dat er om de zoveel dagen gewist wordt.

In jouw geval , de meel dus.
Zoek eerst even uit in welke folder jouw meeltjes komen te staan en kijk even of je CronD hebt geinstalleerd. Dan help k je wel verder *tis niet zo moeilijk*

Verwijderd

Topicstarter
KMail heb ik ook bekeken, ziet er goed uit, maar als ik kijk bij filterhandelingen (filter actions), is daar niet een filter bij om van de server te deleten.

Zelfde met Crontabs, dan wordt het na zoveel tijd gedelete, dat kan ik ook met mozillamail instellen, of 1 vd andere progjes,..

Mij gaat het erom dat bepaalde mailtjes veel langer moeten kunnen blijven staan, en dat bv mailtjes van een mailinglist er automatisch tussenuit gehaald worden, net als spam (die ik evt met de hand aangeef om te deleten from server).....
Nouja, misschien denk ik nu zelf te onhandig....

In elk geval bedankt voor de tips. :)