Toon posts:

SPIRE 5E34B3-HH, CPU wordt te warm?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Thunderbird 1200 MHz (9x133) en de idle temp van deze proc is 50 graden (stressed nog niet goed getest maar daar word ik vast niet vrolijker van).

De koeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3.gif

Ik heb eerst het beschermlaagje eraf gehaald en de koeler erop gezet... hij werd toen dus 50 graden... Daar was ik het niet mee eens en daarna heb ik die standaard zooi van de Spire koeler afgehaald en er Koelpasta netjes opgesmeerd (koelpasta werd erbij geleverd) Toen dacht ik dat het aardig goed was, omdat ie best lang op 42 graden bleef staan, maar niet veel later zat ie weer op 50 graden...

Is dit normaal?! is dit gewoon een gare koeler ofzo?!

ik heb geen zin om een koeler van meer dan 100,- te kopen, maar ik wil wel dat de proc een beetje koel blijft...

ow bijna vergeten... De proc zit op een Asus A7V133 mobo.. misschien dat ie de temp niet helemaal juist aangeeft?!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
50 graden idle is veel te hoog!

• Beekforel
  • Laatst online: 20:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb dezelfde koeler op een Tbird 1400@1533, en mijn idle temp is 42 / stressed 50...
Voor ik ging oc-en was mijn idle temp nog lager [37] maar als ik hem nu terugzet op 1400 is de idle temp 40 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
50 graden idle is veel te hoog!
ja dat d8 ik dus ook :)

Maar hoe kan dat?!
misschien wordt de temp niet juist aangegeven?!
Of is dit gewoon een @#$% koeler?!
Ik heb dezelfde koeler op een Tbird 1400@1533, en mijn idle temp is 42 / stressed 50...
Voor ik ging oc-en was mijn idle temp nog lager [37] maar als ik hem nu terugzet op 1400 is de idle temp 40 ofzo.
Ok das nogal een verschil |:(

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 14:21 schreef Darkl1ght het volgende:
[...]
Of is dit gewoon een @#$% koeler?!
Dat valt wel mee. Dit is een best aardige koeler. :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11
dat proggie dat bij je asus mobo zit, geeft 10 graden te veel aan :) kijk maar eens in je bios

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 10:52
Ik heb een 5E34B3-H en mijn AMD wordt idle 52, en stressed 65 :(
Ik weet verder ook niet wat ik er aan kan doen aangezien ik al 3 fans naar buiten laat blazen en 1 naar binnen. Ik weet niet of het aan de koeler ligt of aan de manier waarop de koeler geplaatst is (niet goed ofzo, ik heb het laten doen aangezien er dan garantie op zit). Ik ben er iig niet tevreden over :(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Topicstarter
dat proggie dat bij je asus mobo zit, geeft 10 graden te veel aan kijk maar eens in je bios
Bios geeft dezelfde temps aan :( (Ik neem aan dat je trouwens PC Probe bedoeld?!)
Ik heb een 5E34B3-H en mijn AMD wordt idle 52, en stressed 65
Daar word je ook niet vrolijk van :(

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 10:52
Idd, ik heb net ff in mijn bios gekeken en ik zag dat ie net als in PC Probe 52 graden aangaf (en dan ben ik alleen een beetje aan het surfen met kast open!!! (Heb raam maar open gezet om te koelen :P)
Dus die afwijking zit er bij mij iig niet in (helaas)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 10:40
ASUS mobo's temp's kloppen inderdaad voor geen meter. Die van mij geeft ook zo'n 8 graden hoger aan. Op een A7V266-E.

Voel eens een keer aan de heatsink! als ie niet echt warm aanvoelt zal de temp. wel niet goed kloppen, staat het jumpertje op je mobo wel goed voor temp.? moet je anders ff in je moederbord boekje kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx... zal het ffies uitproberen...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
ik heb deze cooler nu ook en hij is echt fucking gaar, xp 1466mhz wordt 54 graden

ik weet niet wat jij ermee gedaan hebt freakstar, maar bij jou blijkt het goed te gaan :?

na een minuutje of 20 Fifa 2002 demo gespeeld te hebben
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tpetrov/pics/overig/cpucool.jpg

• chim0
ok ik heb er een andere fan op gezet, die geeft 36CFM ipv 22CFM(de ouwe)

eerst 10 minuten stress 100% cpu load van 54C naar 63C
nu 10 minuten stress 100% cpu load van 42C naar 47C

:)

• Felix08
  • Laatst online: 10-08 20:32
Ik heb die koeler ook al een tijdje. Bij mij is de CPU met overklokken 48 graden stressed. Eerst had ik de koeler ook met de standaard roze stikker ingeinstalleerd, maar toen liep de temperatuur al snel op richting de 60 graden. Toen dus toch maar ff de silver grease die er bijgeleverd op gedaan i.p.v de stikker.

Heb me CPU weer in originele snelheid gezet en de koeler op 7V. Nu wordt het idle 40 graden ongeveer. Stressed gaat de temperatuur ongeveer naar 44 graden.

Hoeveel silver grease heb je er eigelijk op gedaan? Het is namelijk niet de bedoeling dat je het hele tubetje op de core doet. Ik heb ongeveer een rupsje ter grote van een rijstkorrel erop gedaan en een beetje uitgesmeert.

edit/
Wat zijn eigelijk jullie case temps?? mijne is namelijk 22 graden, temperatuur kan natuurlijk ook zo hoog zijn door een te hoge case temp.
/edit

• chim0
Op zondag 07 april 2002 18:58 schreef Turb0M4n het volgende:
edit/
Wat zijn eigelijk jullie case temps?? mijne is namelijk 22 graden, temperatuur kan natuurlijk ook zo hoog zijn door een te hoge case temp.
/edit
nee joh, casetemp wordt hoger door hogere cpu temp. niet andersom
maar ik zal eens ff proberen die roze shit ook eraf te halen..

Verwijderd

mijn amd 1333mhz word met de zelfde cooler 52 max en idle 44

• chim0
Op zondag 07 april 2002 20:44 schreef computerboer22 het volgende:
mijn amd 1333mhz word met de zelfde cooler 52 max en idle 44
ik heb nu precies hetzelfde als ik de kast dicht doe. nouja op zich is het helemaal niet erg maar iets kouder mag altijd
Pagina: 1