He iedereen,
Ik heb een vreemd probleem met het moederbord waar niemand iets vanaf schijnt te weten.
Het probleem ligt bij het installeren van enige os. de installatie van win98 duurt maarliefst 145 minuten. Dit zou niet mogen. Mijn oudere systeem (t-bird 800) duurde dit 25 minuten.
het nieuwe systeem bestaat uit een xp 1700 processor, epox 8kha+, 256mb pc2100, wd40gig, wd10gig, pioneer dvd en lite-on brander.
bij beide hardeschijven duur de installatie 145 minuten,
Bij het vervangen van de processor door een 800mhz t-brid duurt de installatie 185 minuten
de twee harde schijven zijn op 4 80 pins ide kabels geprobeerd zowals pri/sec als master/slave..
installatie vind plaats vanaf de zelfde hardeschijf, de D:\ partitie.
copieren onder dos (bootflop) van de win98 cd naar de d:\ partitie verloopt normaal. doorvoersnelheid is normaal, zelfs snel te noemen.
maar de installatie van de os is veels te traag.
win2000 installatie duurt 6 uur!!!
bios is met de nieuwe update voorzien die ik vanochtend van de site heb gehaalt en succesvol heb geflasht.
Verder zit er een soundblaster live in, ( de onboard geluidskaart is uitgezet)
Verder staan alle bios instellingen op standaard!
plz.. help me
ik wordt een beetje moedeloos van die epox-klotezooi.
thanx anyways.
beltzer
Ik heb een vreemd probleem met het moederbord waar niemand iets vanaf schijnt te weten.
Het probleem ligt bij het installeren van enige os. de installatie van win98 duurt maarliefst 145 minuten. Dit zou niet mogen. Mijn oudere systeem (t-bird 800) duurde dit 25 minuten.
het nieuwe systeem bestaat uit een xp 1700 processor, epox 8kha+, 256mb pc2100, wd40gig, wd10gig, pioneer dvd en lite-on brander.
bij beide hardeschijven duur de installatie 145 minuten,
Bij het vervangen van de processor door een 800mhz t-brid duurt de installatie 185 minuten
de twee harde schijven zijn op 4 80 pins ide kabels geprobeerd zowals pri/sec als master/slave..
installatie vind plaats vanaf de zelfde hardeschijf, de D:\ partitie.
copieren onder dos (bootflop) van de win98 cd naar de d:\ partitie verloopt normaal. doorvoersnelheid is normaal, zelfs snel te noemen.
maar de installatie van de os is veels te traag.
win2000 installatie duurt 6 uur!!!
bios is met de nieuwe update voorzien die ik vanochtend van de site heb gehaalt en succesvol heb geflasht.
Verder zit er een soundblaster live in, ( de onboard geluidskaart is uitgezet)
Verder staan alle bios instellingen op standaard!
plz.. help me
ik wordt een beetje moedeloos van die epox-klotezooi.
thanx anyways.
beltzer