Toon posts:

vcore hogerzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers ik heb wat vragen want kheb een nieuwe systeem en wil natuurlijk overclocken zijn wel beetje dummy vragen voor jullie maar ik weet ze gewoon niet dus..
nou ik wou vragen wat heeft het voor zin om je vcore hoger te zetten dan word toch de proc ook warmer he en gaat ie dan gelijk sneller kunnen jullie dit aub ff uitleggen
er staat nu in m'n bios cpu vcore default waar moet ik em nou opzetten???

Verwijderd

de vcore zet je in het bios hoger.
De temp wordt idd hoger, maar met een beetje koeler is dat geen groot probleem. Ik raad je aan de faq van OCM eens aandachtig door te nemen, daar staat alles heel verhelderend uigelegd ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb net al wat nuttigs gelezen maar op wat moet ik em nou zetten want ik weet niet hoe hoog hij staat er staat namelijk cpu vcore select: default

Verwijderd

Topicstarter
dus waar zal ik em dan moeten opzetten?? en word je moederbord ook warmer???

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 13:18 schreef DARKNOAH het volgende:
dus waar zal ik em dan moeten opzetten?? en word je moederbord ook warmer???
"increasing the core-voltage may help when overclocking" staat als het goed in je mobo-boekje :P

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Euhmm

Ik d8 dat het zo was

Als je gaat overclocken. Bijvoorbeeld je hebt een p3 800mhz je gaat het overclocken naar 1000mhz. Omdat je je cpu sneller word verbruikt je moederbord meer stroom. Maar omdat je vcore nog op de stand staat zodat ie stabiel loopt op 800mhz kan je systeem onstabiel worden. Dus als je heb overgeclockt en je pc is onstabiel kan dat meestal verholpen om de Vcore met stapjes omhoog te gooien todat ie weer stabiel word.
Pagina: 1