casema vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Zomaar uit interesse:
Ik hoorde dat casema kabelmodems heeft op de seriele poort???? Dat kan toch gewoon niet snel zijn??? of snap ik het niet?!
Hoe krijg je in vredesnaam 3 mbit over een serieel poortje???

Verwijderd

casema is niet snel dus waarom eentje op een NIC :) is alleen duurder....

Verwijderd

Dat maakt helemaal niet uit, want je haalt zelfs de snelste snelheid van je seriele poort niet. Overdag haal ik, als ik geluk heb, 3 Kb/s en s'avonds mag ik blij zijn als ik 500 BYTES per seconde haal.

Het is gewoon diep triest.

Groetjes
Henny

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Da's inderdaad wel heel heel erg... en wat betaal voor je voor dit eh.. 'lekkers' ?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36

Floor-is

5.2

Voor een serieel ding betaal je ongeveer ƒ60 per maand.
Er is ook nog com21 en nog iets anders, als ik me niet vergis is dit ƒ90 per maand en die andere over de 100.

Snelheid is belabberd, maar je kunt wel adframe draaien, dus dat is weer een voordeel. ;)
En omdat je adframe draait kan je weer sparen voor een ADSL aansluiting.

Itsme!

Bericht hierboven

Verwijderd

Inderdaad. Wanadoo Basic (Casema op de seriele poort) is (afgrond) f 60,-.
Dan heb je er nog 2, Wanadoo Premium, en nog eentje. Die werken beide met een COM21 modem. De ene kost f 90,- de andere f 120,- als ik me niet vergis.

Voordeel Basic: Je hebt geen download limiet, die andere 2 wel. Maar dat is dan ook het enige voordeel.

Groetjes
Henny

Verwijderd

En hoe snel zijn die dan?

TheScape :)

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Met die aboŽs spuit de data echt je kabel uit: met het plus abo krijg je een download van maximaal 96 kilobits/s en bij het premium abo wel 160 kilobits/s! Joepie, daar betaal je dan slechts 120 gulden voor. Dat is natuurlijk veel beter dan bij Chello 90 piek te betalen voor 1,5 Mbit/s, wie wil er nu nog iets anders dan Casema?

Verwijderd

marger: 96Kbit en 160Kbit, no way :) de standaard delta-kabelmodems zijn zelfs al 118Kbit/s

ik weet niet meer precies wat het nu wel was met dat wannapoep ( >:))plus en premium, maar met dat plus zat je gemm. op 8-12Kbyte/s, en met wannapoep premium zat je zo rond de 15-20Kbyte/s.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hardstikke leuk dat dat deltakomopnou-alsjeblieft apparaat al gauw 118kbit/s kan doen.
Maar je moet hem instellen op een poort die je op maximaal 33k6 mag zetten. (Anders werkt het gewoon niet meer, denkt dat modem vsat dat ie mag vliegen ;))

Effectief is het dus 0.8kB/s tot ongeveer 3.2KB/s (bij mij dan. Vanmorgen voor het eerst 3.2KB/s gehaald sinds een jaar denk ik. In het begin was het rete-snel, sneller dan ISDN, maar nu bid ik elke avond dat Cistron geen vertragingen krijgt omdat ik toch wel erg graag in het begin van Augustus ADSL wil hebben...)

Bericht hierboven

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
dat poortje waar je hem opzet is gelimiteerd tot 115.200 bits/s alhoewel ik weleens opties heb gezien om hem nog verder tot 9xx.xxx op te waarderen (alleen onder w2k gezien) maar ik weet niet ofdat de modem dan ook verder gaat aangezien je daar de maximum snelheid ook maar tot 115.200 bits/s in kunt stellen.

Verwijderd

Nog wat leuke krantenberichten: http://www.wigg.nl/persarchief.htm#HC20000610
Okee, het heeft niks met de modems te maken, maar wel met de monopoly positie van Casema.

Groetjes
Henny

Verwijderd

hebben jullie dit trouwens gelezen http://www.casema.nl/internet/text_internet/ivk_dealers.htm zijn dealers waar je casema basic kan uitproberen, ik weet wel zeker dat als je daar ff gaat casema-en het supersnel gaat.

Moet ik binnekort maar ff gaan uitproberen :)

TheScape :)

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
sir mchyde: yes way :) Wat is voor jou het verschil tussen 160 kbit/s en 20 Kbyte/s?
Maar ja, zulke afzetters zijn het nou eenmaal.
Itsme: Utreg he? Ik wil je dag niet bederven, maar vergeet 1 augustus maar. Cistron is nog druk bezig met glasvezelen en ze verwachten niet echt dat ze de streefdatum halen. Ik denk minstens een maand vertraging, bovendien kan het een week of 4 duren om je KPN abo om te laten zetten naar een Cistron abo...
1 oktober is more like it dus.

Oh ja, ik heb ze gemaild en ze zeggen dit dus zelf.

Verwijderd

marger: hrm... ik heb betrouwbare bronnen* nageslagen om dat verhaal van jou es na te checken, en t klopt. 't is inderdaad zo dat casema gewoon een max. snelheid zet op zo'n connectie. dus met een com21 modem kun je makkelijk weetikhoevel Kbyte/sec halen, maar casema heeft gewoon ingesteld dat je bv. met dat plus-accountje maximaal 12Kbyte/s kan halen. verschrikkelijk.

* casio FX82 rekenmachine :P :)

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik geloof dat zo'n Com21 ding iets van 30 Mbit/s aankan, maar dat weet ik niet zeker. Casema knijpt een heeeeeel klein beetje en POEF! 12 of 20 Kbyte/s over. Ja stel je voor, anders kan zo'n 10 Mbit Ethernetkaartje het niet aan misschien :O
Oh wacht, misschien ligt het er toch aan dat Casema gewoon een gammel netwerk heeft waar ze zich in de 19e eeuw nog voor zouden schamen :(
Ik bedoel: als ik via mijn seriele modem 's nachts om 4.30 van een Surfnet-server een bestand download en dan niet verder kom dan 8,5 K/s (in een relatief rustige wijk), terwijl dat ding 11,5 K/s max zou moeten kunnen halen, dan maak je mij niet wijs dat het eraan ligt omdat het internetverkeer in de wijk zo druk is. Optimale omstandigheden, en nog lang niet het maximum halen, dan moet het wel een slecht netwerk zijn.

Verwijderd

Hoor ik net op het RTL4 nieuws:
Casema moet binnen 14 dagen een kwart van het abonnementsgeld aan hun klanten terug geven. Doen ze dat niet, dan gaat de consumentenbond juridische stappen ondernemen.
YES!!!!

Okee, een kwart is natuurlijk vrij weinig, maar het is zowiezo al een leuke tegenslag voor Casema.

Groetjes
Henny

• Heintjo
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Hier is 'n artikel te lezen over die Casema & Consumentenbond: http://www.webwereld.nl/nieuws/dysta/index.phtml?nummer=4587 :)

Goh, komt dat even toevallig uit, afgelopen donderdag heb ik ze'n lange brief gestuurd met 't vriendelijke verzoek 3 maanden abbo-geld te 'restitutioneren' (damn, pittig woordje).. als ik dit lees maak ik nog kans om 't te krijgen ook.. LOL!! :)

blah blah...

Verwijderd

Heb ik ook eens gedaan. Ik heb toen gevraagd naar prestatie terug te storten. Dus als ik voor 10KB, f 60,-betaal, dan wil ik voor 1KB best 6 gulden betalen. Ik had daar ook een aantal uitdraaien van mijn snelheden bij gedaan (tussen de 0,04KB en de 1KB)

Na 2 MAANDEN kreeg ik een brief terug dat Kabel-internet niet te vergelijken is met Telefoon-internet, omdat kabelaars de snelheid moeten delen. Casema kan daarom geen snelheid garanderen, en daarom had ik dus geen enkel recht op restitutie.

Dus ik ben ook ERG blij dat Casema nu toch (al is het maar een klein beetje) in het ongelijk gesteld is. GNA GNA GNA!!!

Eigenlijk hoop ik dat ze niks terug storten, en dat er dan juridische stappen ondernomen worden, en dat Casema dan nog veel meer onderuit gaat.

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ik zou fff een kijkje nemen op www.consumentenbond.nl , ze willen namelijk het kabel netwerk toegankelijk maken voor VEEL MEER internet providers, zodat casema geen monopoly meer heeft, daar maakt casema namelijk ONTIEGELIJK misbruik van....!!!!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

Daar ben ik het helemaal mee eens.
De Consumentenbond adviseert ook dat Casema-klanten 25% van het abonnementsgeld NIET betalen. Maar Casema schrijft automatisch af.

Nu heb ik eens gehoord dat als je die automatische afschrijving ongedaan wilt maken, Casema resoluut je internettoegang stop zet.
Is dat echt zo? Of zijn er ook Casema-klanten die netjes iedere maand een acceptgirotje krijgen?

Verwijderd

henny: hier wordt gewoon netjes handmatig per maand betaald :)

je kon de betalingswijze kiezen toen je je inschreef...

Verwijderd

Bedankt! Ga ik dat gelijk effe veranderen. Is alweer ruim een jaar geleden dat ik me inschreef, dus ik wist niet dat je toen kon kiezen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik wil het wel veranderen, maar hoe dan?
Dan zou ik toch echt contact met de lui moeten opnemen en ik vrees dat ze niet slim genoeg zijn op de helpdesk om mijn automatische betaling om te zetten in een handmatige ;)

Bericht hierboven

Verwijderd

Je hebt ooit een machtiging af gegeven dat hun automatisch mogen afschrijven, dus die kun je bij de bank ook weer ongedaan maken. Zijn zelfs speciale kaarten voor.

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Voor de kaashema gebruikers onder ons die een hele trage verbinding hebben probeer het volgende:

zet je proxy uit! (het klinkt raar maar de sites komen sneller op je scherm, geloof me!)

probeer een andere proxy! (ik heb hier een proxy in frankrijk en het gaat dan ook een stuk sneller 195.242.79.21 poort: 8080)

oja als iemand nog een snelle proxy weet waar ook casema gebruikers op kunnen meld het dan effe

Pak je rust!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ach ja. Ik ga maar naar bed ofzo. Ben dus al enige tijd bezig met het downloaden van een file (>100MB), tegen beter weten in, via mijn Casema verbinding. Het eindresultaat:

150 Opening BINARY mode data connection for tf1.zip(122541232 bytes).
426 Connection closed; transfer aborted.
ftp: 94552920 bytes received in 20701,68Seconds 4,57Kbytes/sec.

Dus na 20701 seconden (bijna 6 uur) kan ik opnieuw beginnen (want nee: deze server ondersteunt UITERAARD geen resume). :( :( :(

Thank God for the Internet

• valkenier
  • Laatst online: 20-08 15:11
De casema proxy-server in Den Haag is zelfs uitgezet!!
Pagina: 1