word weer gehacked! wordt er ziek van, kots!

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
nu dit weer,

TCP 194.109.130.9 :1109 134.93.247.34 :2064 ESTABLISHED

met welk proggie kan je fatsoenlijk poorten sluiten?

blackice vindt dit zelfs op de paranoid stand allemaal goed :( :( :(

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Heb je toevallig ICQ aanstaan?

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Als ik echt ergens van moet kotsen is het wel van die mensen die van elk poortje dat ze hebben openstaan direct denken dat ze gehackt worden. Waarschijnlijk is het idd gewoon icq, die gebruikt standaard een hoop poorten, en heeft ook altijd meerdere poorten tegelijk aanstaan, dus daar zou het wel eens heel goed aan kunnen liggen dat blackice hem niet blocked. En het is ook heel onverstandig om zomaar alle poorten dicht te gaan gooien, zeker als je icq (of een ander prog dat meerdere pooorten opent) gebruikt.

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:01

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

ik had ooit eens een linux bak als firewall..
ze konden me niet eens pingen.
maar ja, dat had als nadeel dat ik alleen kon port 80én[browsen] en port21 FTP.
nu heb ik lekker alles open staan wat maar kan en heb geen last van hackers.
en anders maar wel, dan heb ik een rede om windows opnieuw te doen.

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• glrfndl
  • Niet online
Poort 2064 wordt gewoon door je koetje gebruikt, lijkt me niks aan het handje zo :)

Prepare for unforeseen consequences

• GiLuX
moet je eens goed luisteren, gilliebillie,
als je goed had gekeken dan had je gezien dat dit ip nr nix met icq te maken heeft, want een trace levert weinig meer op dan een timeout bij een duitse universiteit.
maar er gebeurd wel van alles op mijn modem lijntje, en aangezien ik een analoog modempje heb die nu weer als een dolle staat te ratelen over deze poort kan ik dus nog nauwelijks een beetje surfen.
dit berichtje versturen gaat al weer zo'n 20 seconden duren.
if you catch my drift...

dus in plaats van zomaar wat roepen mischien gewoon ff een beetje meedenken of gewoon je mond houden, want met dit soort loze meningen schiet niemand hier wat op.

alvast bedankt.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
jnijboer,

hoe kan dat?

mijn buffout is praktisch leeg,
buffin is vol,
waarom dan toch zolang en veel contact terwijl er niet wordt geflushed noch gefetched?
en waarom gebeurd dit dan niet onder winnt?
en waarom is dat ip nr niet te tracen?

en waarom stel ik zoveel vragen?

Verwijderd

Één Gek kan meer vragend an duizend wijzen kunnen beantwoorden! :)

Got the point :)

• Gilles
  • Laatst online: 28-07-2025
moet je eens goed luisteren, gilliebillie,
als je goed had gekeken dan had je gezien dat dit ip nr nix met icq te maken heeft, want een trace levert weinig meer op dan een timeout bij een duitse universiteit.
En waarom zou icq geen verbinding kunnen hebben met een duitse universiteit? Als jij net een bericht hebt gehad van iemand van daar of er een naar verstuurd hebt gooit icq daar gewoon een poort naar open hoor. En ik had toevallig wel ff de dns naam achter dat ip gecheckt en was dus ook al tot die conclusie gekomen hoor.

Verwijderd

gebruik gewoon de conseal signal9 firewall. kun je zoveel mee open/dichtgooien als je wilt.

• Daan
  • Laatst online: 19-08 18:52
Als je gehackt wordt merk je het echt wel hoor.
Vooral als het misselijke ventjes zijn die met je CD-ROM gaan klooien en je systray weghalen. Moet je maar eens een minuut niks doen als je zo'n message krijgt, als je HD kraakt is het mis (Ja ik heb ervaring).

Maar inderdaad, het kan gewoon een proggie zijn dat 1 of andere port kiest.

Ook een goeie firewall is ZoneAlarm, te downloaden @ www.zonelabs.com .

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

als we dan toch bezig zijn :# NIS is ook heel goed, beter bekend als atguard.

is errug goed...heeft redelijk veel functies en maakt gebruik van nieuwste snufjes...k houd niet van norton (vindt ik altijd meer voor dos geweest :) :) ) maar na het gebruiken van atguard technologie is er toch een goed programma ontstaan hier

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
-zugd-

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
of sluit eerst met ctrl-alt-delete ff alles af behalve explorer enzo....

dan kijken of die modem en harde schijf nog ratelen...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

4POX

Everybody is wired

Dat help geen bal die ctrl-alt-del methode...

Je moet wintop starten en die laat echt alles in het geheugen zien plus de plek waar het programma gestart is.. En geloof mij.. Weinig dll files worden vanuit de windows\ dir gestart....

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1