[KENNISWIJK] Eindhoven anno 2-2-2002.... Wie?

Pagina: 1
Acties:

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Ik ben nieuwsgierig...

Wie doet er iets met kenniswijk? Ik weet dat er hier een paar gasten rondlopen die er werken: Phantom (sys admin)wildhagen(ex helpdesk) & wasigh (ook iets in twinning center)

Voor degene die het niet weten wat kenniswijk is, dit zou HET internet intergratie project van nederland moeten zijn :? :? ,maar ik merk er weinig van.

Het enige wat ik zie/lees is dat, op de overkleurige portal(meer is het volgens mij niet), diensten worden aangeboden die er allang zijn (maar dan in een ander jasje gestoken) of allang hadden moeten zijn.

* MRic3 heeft zich net aangemeld en is nou al teleurgesteld. Het begon leuk, postcode check, goed, aanmelden... moest ik mijn adres invullen :? :? Waarvoor? moeten ze mij een wachtwoord toesturen per post of een brochure met links ofzo? Iig word er dus geen w8ww gegenereerd want ik heb nog geen mailtje binnen (ook geen bevestigingsmailtje). Dit vind ik op zich al triest...

Ik ben benieuwd wat ik straks kan doen als ik kan inloggen. Er zal wel een hele nieuwe wereld voor mij open gaan met ongekende mogelijkheden. Misschien dat ik straks zelfs on-line boeken en cd's kan kopen.!!!!

Ik zou zwaar teleur gesteld zijn als er geen forum aan 'de binnenkant' is, waarop ik (inter)actief kan bezig zijn met dit project. Ik zag ook dat ze nog wat vacatures hadden, ik denk dat ik maar eens ga solliciteren want het lijkt mij wel een heel mooi streven.

Maar om een lang verhaal kort te houden:
Tweakers bemoeien zich veel met computers/internet en wie
verteld mij dat hij/zij al wat met kenniswijk doet/heeft gedaan?

zoals je merkt ik ben nogal sceptisch hierover.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Jox444

Honestly....

haha kenniswijk valt helemaal in de soep volgens mij....alhoewel ze bij het demo centrum wel een coole infrarood verbinding met de TU hebben :P (en dus ook een hele snelle :P )

Het is FRIET!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 11:42 schreef Jox444 het volgende:
haha kenniswijk valt helemaal in de soep volgens mij....
als ik niet snel actie onderneem denk ik het ook ;)
alhoewel ze bij het demo centrum wel een coole infrarood verbinding met de TU hebben :P (en dus ook een hele snelle :P )
Ik heb bij een vriend ook een infrarood netwerk aangelegd (tussen PC en laptop), dus dat is ook niets nieuws. Ik ben wel benieuwd over de afstand tussen dat demo centrum en de TU . Echt snel vind ik het trouwens niet maar ja voor surfen meer dan zat...

• Jox444

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 02 februari 2002 12:17 schreef MRic3 het volgende:

[..]

als ik niet snel actie onderneem denk ik het ook ;)
[..]

Ik heb bij een vriend ook een infrarood netwerk aangelegd (tussen PC en laptop), dus dat is ook niets nieuws. Ik ben wel benieuwd over de afstand tussen dat demo centrum en de TU . Echt snel vind ik het trouwens niet maar ja voor surfen meer dan zat...
kilometer of 2........ja is dus VET.....enne het is redelijk snel (ja kan natuurlijk altijd sneller). Voor surfen zwaar meer dan zat je zit tussen de 400 en 500 kb per sec....vond het nogal niet wat dat haald me chellootje niet :P

Het is FRIET!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 02 februari 2002 11:42 schreef Jox444 het volgende:
haha kenniswijk valt helemaal in de soep volgens mij....alhoewel ze bij het demo centrum wel een coole infrarood verbinding met de TU hebben :P (en dus ook een hele snelle :P )
Ja, heel leuk op papier. Alleen is de server daar wel plat als het zwaar regent... verbinding met de campus weg, server onbereikbaar en dan word ik en mijn collega's (als beheerder van die server) gebeld waarom ze niet op de server kunnen...

Of zoals laatst, dat een of andere handige harrie die ontvanger met een kraan sloopt.

Of zoals in het begin, toen de bewoners van het ernaast gelegen woonwagenkamp de zender vernietigden, omdat ze dachten dat het een camera was waarmee ze in de gaten gehouden werden (die zender lijkt vaag op een camera, dat klopt)..........

En de afstand tussen het MMS-gebouw (waar het democentrum zit) en de campus? Mwah, kilometer of 2 gok ik....

Ontvanger staat op het T-hoog gebouw, voor de kenners.

Virussen? Scan ze hier!

• Jox444

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 02 februari 2002 12:33 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ja, heel leuk op papier. Alleen is de server daar wel plat als het zwaar regent... verbinding met de campus weg, server onbereikbaar en dan word ik en mijn collega's (als beheerder van die server) gebeld waarom ze niet op de server kunnen...
Haha ben jij daar systeem beheerder? bij kenniswijk... >:)

Bij mist ligt die verbinding er daar ook uit...tja da krijg je met licht....weerkaatst alle kanten in met harde regen / mist / sneeuw :P
Of zoals laatst, dat een of andere handige harrie die ontvanger met een kraan sloopt.

Of zoals in het begin, toen de bewoners van het ernaast gelegen woonwagenkamp de zender vernietigden, omdat ze dachten dat het een camera was waarmee ze in de gaten gehouden werden (die zender lijkt vaag op een camera, dat klopt)..........
haha da was cool...da verhaal had ik ook gehoord... :P
En de afstand tussen het MMS-gebouw (waar het democentrum zit) en de campus? Mwah, kilometer of 2 gok ik....

Ontvanger staat op het T-hoog gebouw, voor de kenners.
Wat is de maximale snelheid die ze kunnen halen in da demo centrum?

Het is FRIET!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Maar Wildhagen jij werkt er dus zeg nou eens eerlijk...
Bij kenniswijk wordt het wiel toch opnieuw uitgevonden?
Tis een leuke grote speeltuin om in te spelen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 02 februari 2002 12:45 schreef Jox444 het volgende:

[..]

Haha ben jij daar systeem beheerder? bij kenniswijk... >:)
Neuh, bij de TUE, en die zorgen voor de datalink, en zijn standby voor het beheer :)
Bij mist ligt die verbinding er daar ook uit...tja da krijg je met licht....weerkaatst alle kanten in met harde regen / mist / sneeuw :P
Klopt. Paar weken terug, toen het zo hevig sneeuwde, was de verbinding dus ook regelmatig down...
[..]

haha da was cool...da verhaal had ik ook gehoord... :P
We lagen allemaal in een deuk. Bellen ze op "het netwerk doet het niet" (weer was gewoon goed enzo). Die andere lui (andere afdeling bij ons) op onderzoek uit, hebben ze de zender vernield :P Duurde een paar dagen voor alles weer werkte..
[..]

Wat is de maximale snelheid die ze kunnen halen in da demo centrum?
Hmm, goeie... ik heb gehoord dat het maximum ongeveer 800-900 kB/sec zou zijn, maar dat weet ik niet zeker. Het fysieke spul word namelijk door een andere afdeling beheerd...
Maar Wildhagen jij werkt er dus zeg nou eens eerlijk...
Bij kenniswijk wordt het wiel toch opnieuw uitgevonden?
Niet helemaal juist... in die tijd (paar maanden terug) werkte ik als helpdeskmedewerker bij de TUE. Kenniswijk had een SLA afgesloten met de TUE voor ondersteuning (oftewel: zij lieten ons komen als er een probleem was).

Maar dit was Projectbureau kenniswijk. Waar jij op doelt is het BBDC (Breedband Demonstratie Centrum), die in een ander gebouw zitten (MMS, Projectbureau zit in het Twinning Centre). Bij BBDC ben ik dus zelf nooit persoonlijk geweest. Het projectbureau was alleen secretariaat enzo.

Virussen? Scan ze hier!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 02 februari 2002 12:52 schreef wildhagen het volgende:
[..]

We lagen allemaal in een deuk. Bellen ze op "het netwerk doet het niet" (weer was gewoon goed enzo). Die andere lui (andere afdeling bij ons) op onderzoek uit, hebben ze de zender vernield :P Duurde een paar dagen voor alles weer werkte..
Wat zeiden de kampbewoners toen ze uitvonden dat het een zender en geen camera was :? :P

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 02 februari 2002 13:23 schreef brammus het volgende:

[..]

Wat zeiden de kampbewoners toen ze uitvonden dat het een zender en geen camera was :? :P
Zoiets kan je beter niet aan zo iemand gaan vragen denk ik, als je tenminste wil blijven leven en geen mes tussen je ribben wil.

Als je je leven je lief is, kom je uberhaupt niet op zo'n kamp.

Virussen? Scan ze hier!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 02 februari 2002 13:32 schreef wildhagen bovenstaand verhaal: ^^^^...
Isset daar zó erg :? :o
Hier in Z'town hebben we 2 (kleine) kampjes, nooit probs mee gehad...
Ja, je mot ze niet gaan jennen, want ze hebben wel lange tenen ja... :D ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 02 februari 2002 13:37 schreef brammus het volgende:

[..]

Isset daar zó erg :? :o
Hier in Z'town hebben we 2 (kleine) kampjes, nooit probs mee gehad...
Ja, je mot ze niet gaan jennen, want ze hebben wel lange tenen ja... :D ;)
Woonwagenkampen in het algemeen zijn zo erg ja :)

Kijk eens naar bijv. Tilburg, daar worden complete shootouts tussen diverse woonwagenkampfamilies gehouden...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

doe mij maar gewoon chello.. kenniswijk heeft mij nog geen indruk gegeven.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Ik heb ook nog steeds niets nuttigs van kenniswijk gezien allen dat het voor techneuten een echt speeltuin is die zwaar gesubsidieerd is.

Ja, je mag als burger een kenniswijk diploma halen ... daar zit ik op te w88 :?

Het gaat gewoon nergens over en da's ondertussen wel duidelijk. Zelfs in dit draadje....

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ik heb ooit een keer een gesprek gehad met één van de mensen die Kenniswijk initieel naar E'hoven heeft gehaald.

Het kon niet meer mislukken volgens hem |:( Tja, iedereen probeer zo interessant mogelijk te doen natuurljik, maar het niveau van de 'leiders' is gewoon te laag.

Maar IMO wordt dat echt niets meer, het bedrijfsleven is iig zwaar ontevreden over de besteding van de middelen.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
En ik heb hier nog steeds geen nuttige post gezien van ook maar iemand die er ook maar een beetje nut van kenniswijk kan laten zien terwijl het toch ideaal is voor tweakers o.s..

Een snelle infrarood verbinding is leuk.... maar ja? BOEIU. snelle verbinding OK maar ik heb chello is goed zat, ik haal toch niet de 160 Kb/s wat de beperking is die ligt niet bij mijn aansluiting.

Kom nou eens iemand met iets nuttigs i.v.m. kenniswijk!!!!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zondag 03 februari 2002 13:28 schreef MRic3 het volgende:
kom nou eens iemand met iets nuttigs i.v.m. kenniswijk!!!!
Wat wil je dan weten?? Ik zal mijn mening echt niet gaan herzien, het wordt gewoon niets meer met Kenniswijk. of er moeten heel snel wat zaken geregeld gaan worden natuurlijk, maar ja gem. E'hoven daar gaat niets snel :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Ik wil weten of er iemand iets mee doet behanlve 'ervoor' werken..

Ik denk dat het niks was, niks is en niks zal worden maar ik hoop eigenlijk op iets anders...

Zo te zien doet geen van de tweakers er wat mee..

Verwijderd

Ach, ze hebben nu een bordje geplaatst met dit is voor een draadloze netwerkverbinding. Sindsdien is weinig gebeurd bij mijn weten.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
en avanti werkt ook bij kenniswijk of woont op het kamp (of in de buurt) mag ik aannmen ofzo???

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 05 februari 2002 16:11 schreef MRic3 het volgende:
en avanti werkt ook bij kenniswijk of woont op het kamp (of in de buurt) mag ik aannmen ofzo???
Volgens mij is het een student Bouwkunde, als ik de goede opgezocht heb in Outlook Addressbook tenminste ;)

Virussen? Scan ze hier!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
He jammer ik d8 dat we nou eindleijk 1 iemand gevonden hadden die iets deed met kenniswijk.... maar ja ik had al zoiets verw8..

Ik ben benieuwd waneer ik mijn password en login naam krijg (is al bijna 1 week onderweg), ben ik toch mooi de 1e die er gebruik van maakt...

Verwijderd

Nope, geen van beiden.
Ik heb dit eens vernomen op mijn werk.
Volgens mij is het een student Bouwkunde, als ik de goede opgezocht heb in Outlook Addressbook tenminste ;)
Nee, ik ben geen student Bouwkunde, heb nooit op de TU gezeten.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Dus weer iemand die niks doet met kenniswijk....
he jammer..

Tis ondertussen bijna 1 week geleden dat ik een code heb aangevraagd en die is nou nog steeds niet binnen. Blijkbaar zijn er dus ook geen mensen weer die er werken.. ;)

Kenniswijk is te triest voor woorden...
en niemand die het kan weerleggen dus

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:58
*verhaal*

Ik ben dus idd sys admin bij kenniswijk, en ik mag wel zeggen dat het huidige netwerk kut is.

Het demo centrum heeft een Infrarood verbinding naar de tue, dus als het mistig is, is je verbinding weg |:(

Het kantoor maakt gebruik van het netwerk van het twinning center, dit is op zich wel netjes geregeld, alleen de internet verbinding is ook niet al te snel.

Ik ben vorige week met 2 andere gasten om de tafel gaan zitten, en met hun heb ik een opzet van het nieuwe netwerk gemaakt (dit is nog een oude tekening btw, maar de structuur blijft hetzelfde).
We gaan zo rond mei/april verhuizen naar een ander gebouw op het tu terrein (Laplace gebouw), en daar gaan we dus dat nieuwe netwerk aanleggen. Het nieuwe demo centrum komt ook in het Laplace gebouw, dus dag-dag infra rood verbinding.
Overigens dit is mijn download snelheid vanaf het demo centrum op dit moment.

MRic3: Zodra het nieuwe netwerk er ligt, gaat er idd eerst getest worden in die 2 flats. Maar dat zijn 360 woningen, niet 50. (50 mensen die eerst dat via Bredband hadden worden metteen aangesloten, de rest een week of 2 later).
De rede hiervan is vrij simpel; het glas ligt nog niet overal. (een glasvezel infrastructuur leg je niet even binnen een weekje aan, en aangezien ze 2 weken geleden pas begonnen zijn...).
Over je login naam; je bent niet de enige. Het huidihe systeem is opgezet door een stel stoffige ambtenaren (vandaar je password via post |:(). Er wordt op dit moment door 2 mensen gewerkt aan een nieuwe site (waar ik overigens niet zo weg van ben).
Mail je gegevens maar naar mij toe (marc.van.houtum@kenniswijk.nl), en dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.

btw, zo'n kenniswijk digitaal cursus is nou niet bepaald voor tweakers bedoeld :D, meer voor ouderen enzo..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 20 februari 2002 07:46 schreef Phantom het volgende:
Het demo centrum heeft een Infrarood verbinding naar de tue, dus als het mistig is, is je verbinding weg |:(
Leuk hé? Worden wij weer gebeld met "het netwerk doet het niet". Nee duh, het is mistig, ga maar naar huis ;)
We gaan zo rond mei/april verhuizen naar een ander gebouw op het tu terrein (Laplace gebouw), en daar gaan we dus dat nieuwe netwerk aanleggen. Het nieuwe demo centrum komt ook in het Laplace gebouw, dus dag-dag infra rood verbinding.
Gaat dat nog door dan? :? Ik hoorde dat dat afgeblazen was? Er is ook nog maar héél weinig ruimte vrij, voor zover ik het kan zien (alleen op de begane grond, boven (waar ik zit), zit alles al vol).
Overigens dit is mijn download snelheid vanaf het demo centrum op dit moment.
Heel leuk :P Maar dat komt niet via Internet maar via de Webcacher. Iemand anders had het dus al eerder gedownload, en dan word het op de webcacher gestored (zit een paar 100 GB aan storage in geloof ik, is zo'n grote NetApp-geval).

Virussen? Scan ze hier!

• Mior
Op woensdag 20 februari 2002 08:11 schreef wildhagen het volgende:
Gaat dat nog door dan? :? Ik hoorde dat dat afgeblazen was? Er is ook nog maar héél weinig ruimte vrij, voor zover ik het kan zien (alleen op de begane grond, boven (waar ik zit), zit alles al vol).
Dat gaat zeker door ja, maar wij huren ook nog 2 collega zalen in de kelder. Daar komt geloof ik het demo centrum in te zitten, en een huis-tuin-keuken opstelling.
Ik heb gisteren het tekeningetje gezien van de opstelling, en de ruimte is nog vrij groot. Wij huren ongeveer de helft van de begaande grond (tot aan de glazen wand).
Ben zelf nog nooit in het Laplace gebouw geweest (wel erlangs gelopen), maar ze zeggen dat er ruimte zat is.
Heel leuk :P Maar dat komt niet via Internet maar via de Webcacher. Iemand anders had het dus al eerder gedownload, en dan word het op de webcacher gestored (zit een paar 100 GB aan storage in geloof ik, is zo'n grote NetApp-geval).
Webcacher van de TU?
Ah dat kan.. damnit ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 20 februari 2002 08:24 schreef Phantom het volgende:

[..]

Dat gaat zeker door ja, maar wij huren ook nog 2 collega zalen in de kelder. Daar komt geloof ik het demo centrum in te zitten, en een huis-tuin-keuken opstelling.
Aha, ja, die zalen zijn best groot, dan kan het idd wel kloppen. Dat had ik nog niet gehoord, maarja, ben er ook niet echt bij betrokken zeg maar ;)
Ik heb gisteren het tekeningetje gezien van de opstelling, en de ruimte is nog vrij groot. Wij huren ongeveer de helft van de begaande grond (tot aan de glazen wand).
Hmm. Misschien is het dat schijn bedriegt ofzo, of dat het kleiner lijkt omdat het nog leeg is, maar het oogt vrij klein iig :) Vanochtend waren ze nog leidingen aan het trekken, dus er word nog gewerkt :)
Ben zelf nog nooit in het Laplace gebouw geweest (wel erlangs gelopen), maar ze zeggen dat er ruimte zat is.
Benedenverdieping is idd best ruim opgezet, en ziet er best mooi uit. Boven is het lelijk, echt nog goed te zien dat het een gebouw uit de jaren 50, begin jaren 60 is... maarja, daar komen geen externen, dus hoeft het niet zo mooi :'(
[..]
Webcacher van de TU?
Ah dat kan.. damnit ;)
Heb wel een snelheden van bijna 6 MB/sec gezien, en die komen dan ook via de webcacher. Via écht Internet heb ik wel een snelheden van 900 kB/sec gehaald.

Virussen? Scan ze hier!

• Mior
Op woensdag 20 februari 2002 08:31 schreef wildhagen het volgende:
Vanochtend waren ze nog leidingen aan het trekken, dus er word nog gewerkt :)
Die kunnen best eens voor ons bedoeld zijn aangezien een deel van de nieuwe backbone in het Laplace gebouw komt.

edit: maar ik ga nu naar m'n werk toe, ik lees deze draad strax nog wel een keer door :)

• Mior
Ik heb even nagevraagd wat nou de rede is dat ze dat password via post opsturen, en dat is omdat als je het password via e-Mail op zou sturen, dan krijg je ook mensen in je database die invullen dat ze in het kenniswijk gebied wonen, terwijl ze dat niet doen.

Als je dit via post doet weet je zeker dat alleen de mensen binnen het kenniswik gebied een password krijgen.

Eigenlijk wel logisch, al zou een bevestiging via mail wel handig zijn, en het is de bedoeling dat dat ook gaat gebeuren (op de nieuwe site).
Pagina: 1