Toon posts:

[OC] Mobo kaduk?!? zo niet... OC'en?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier dit mobotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpartner.com/prod/txb820ds.jpg
Is een PCPartner TXB820DS, specs:
http://www.pcpartner.com/prod/txb820ds.htm

Nu is er het volgende probleem:
A: Als ik de PC opstart wil het geval dat hij blijft hangen bij het Energy Star scherm, het geheugen wordt dan niet gecheckt. ':'(
B: De PC vervalt in een BootLoop, hij houdt dus niet op met booten. :'(:'(
C: Aandoen.... Zwart scherm?!? :'(:'(:'(
D: Aandoen.... 10x reset...OPSTARTEN....LOPEN als een TREIN!! *D:9*D:9*D:9*D:9*D:9

Deze vier mogelijkheden komen dus voor.

Ik heb het geheugen nog niet getest, aangezien ik maar 1 DIMM heb maar verder wel alles (ook voeding, vidkaart, etc.)
(ligt waarschijnlijk wel voor de hand dat het hier aan ligt.) >:)

Als dit prob. is opgelost wilde ik graag me bordje OC'en. Er zit op dit moment een P200 MMX op 66 MHz (hoogste) multiplier is niet te vinden op het bordje (is nu geloof ik 3x). Nu is de vraag KAN DIT!!!:?

Oh,ja bij PCPartner wordt ik niet veel wijzer! ;(

Verwijderd

Misschien je BIOS dood ?
Op nieuw erop laten zette kost een paar €

Verwijderd

Topicstarter
Ben al weer wat wijzer geworden na lange tijd >:) .
Als ik me geheugen ff in het tweede slot douw en de pc opstart gaat hij direct in een keer.
Als ik hem dan binnen 12 uur weer aandoe, start hij nog goed daarna niet meer. Weer geheugen overplaatsen en.... LOPEN!
Is dit nou typisch brak geheugen zo ja.. waar kan ik nieuw geheugen krijgen en welk soort is het?? (PC66/100/133)

Trouwens, de OC-vraag staat ook nog steeds!:7

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:53
In principe kun je met elk bord oc'en (ikkie heb 200% bereikt met n 80286 :D), kijk in je mamaplank boekje voor info (je zal waarschijnlijk met jumpers en dipswitches bezig moeten) >:)

En een nieuwe bios is idd een goed id, maar check ook de temperatuur eens -> heb dergelijke problemen ook wanneer ik te ver OC (kan ook aan voltage liggen)

Je kan verder elk geheugen erin zetten, is alleen beetje zonde om 133mHz op 66mHz te laten lopen :'(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

probeer de bios even opnieuw te flashen als hij een keer lekker wil starten met de DIMM in het tweede slot.
Op het moment is PC133 geheugen goedkopen en beter te krijgen dan PC66 en het werkt allebei even goed.

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon ff een nieuwe BIOS-versie op het chippie gooien?!? Gaan we ff doen!! nog genoeg van te krijgen bij PCPartner voor dit moederbord!! >:)

Thanks guys!!

Ow ja, ik heb m nog niet ge-OC't dit moet nog gebeuren. En trouwens, temp van een P200MMX met een MEGAcooler + fan kan standaard toch niet zo heel hoog zijn?;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar is tie weer!!! Heb nu weer dezelfde problemen! moet dan toch maar ff me bios er opnieuw opprikken :?

Waar kan dit?

Nog even een vraagje, heb nu een ander dimmetje... bijzetten in het tweede slot geeft..... veel piepjes.. geheugen kan niet worden gedetecteerd. Als deze er alleen inzit wil alles wel, maar hou dezelfde problemen! :r
Pagina: 1