Toon posts:

Met schakeling en GSM computer reset'en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, :? *D

Ik heb ergens een server op internet staan met win98(heeft zn redenen). Deze wil nog wel is vastlopen.
Nu heb ik een GSM over en deze open gesloopt, de draadjes van de bel speaker losgehaald en naar buiten gewerkt.
Hier komt +-1volt pulsen af bij het overgaan.
Wat ik dus wil is met deze 1Volt puls (via evt. relais schakelingetje) de reset knop v.d. computer activeren. Een relais schakeling kan ik zelf wel maken, maar een relais heeft min 5v stuur spanning nodig. Kan dus niet! Iets met een electronisch schakelingetje dus, echter daar heb ik niet zoveel verstand van. Wel weet ik dat je dan een extra voeding nodig hebt. Dit kan of via batterij(heb gelezen dat de voedingen uit de computer te veel storing kan geven) of via externe adapter.
De reset knop vd computer heb ik al naar buiten gewerkt zodat de gsm zich op veilige afstand van de computer bevindt! (de echte reden is dat de gsm(telfort) daar waar de computer staat(in de kast) geen bereik heeft! Tja, dat is waarom die GSMover is!

Zou iemand mij kunnen helpen met welke onderdelen ik zou moeten gebruiken en evt. met een simpel schakelingtje.

Floris
florisz1@yahoo.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je geen bereik hebt, dan zal het toch niet werken, of zie ik dat verkeerd?

en: [topic=309815/1/100]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Lees de elektuur van januari 2002 http://www.elektuur.nl/ln/details/e0102u.htm
gaat helaas alleen om de siemens maar het idee is leuk en is wellicht wat te ingewikkeld voor jouw doel.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Je kunt toch gewoon een transistor op de speaker zetten?
En dan heb je een soort "relais" dat dicht gaat wanneer er spanning op de speaker komt te staan.

Verwijderd

install win2kserver-> loopt ie niet meer vast, en als, dan reboot ie. Bovendien kun je dan Terminal Serven (remote beheren, en dus ook rebooten)

Verwijderd

Als de ledjes ook gaan branden als er gebeld wordt dan zou je een van, met heel voorzichtig solderen, er 1 kunnen weghalen en er een optokopler (hoe schijf je dat ook alweer) voor in de plaats kunnen zetten. Dan hou je nog galvanisch gescheiden ook.

(voor opto's even de conrad site opgaan, bij de product bladen staan ook altijd wel een paar voorbeeld schakelingen. Waarschijnlijk ook wel iets dat je zou kunnen gebruiken.)

Ascii nog een keer,
Bij een galvanische scheiding hoef je geen relais meer te gebruiken maar kan je met de transistor van de opto je reset lijn hoog (of laag) maken.

zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
     reset-lijn
     |
     weerstandje
     |
---  ---
  D  T
---  ---
     |
     gnd

of net omgedraait als de reset naar de 5volt toe moet voor een reset

De D is de diode van de opto, Of de gok nemen dat deze diode de (waarschijnlijk) iets te hoge stroom aankan, Of er nog een kleine weerstand aan toevoegen zodat de diode netjes de juiste hoeveelheid prik krijgt.

De T is de foto trans.

Verwijderd

Gewoon je provider lief aankijken, en vragen of je win98 servur op een APC powerswitch mag ;)

Verwijderd

Topicstarter
hallo, >:)

Allemaal super bedankt voor de reacties nog even kort wat reacties.
- win2k server > kan niet, compu is te traag. En dit kan in het bios ook ingesteld worden, echter werkt niet goed!
- Het is een oude telefoon dus jammer genoeg geen ledjes. Maar daar heb ik wel wat aan asci! bedankt.
- Nu maar hopen dat er nog ergens een elektuur van jan 02 te krijgen/koop is.
- transistor is ook goed idee! thanx!

quote: Gewoon provider bellen en vragen of je win98 server op een APC switch kan!

Deze snap ik echt niet. Graag wat meer uitleg. Ik kan dus fisiek niet bij de computer komen en als ie vast loopt is er ook geen communicatie over lan meer mogelijk dus.

Floris

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op zaterdag 02 februari 2002 18:20 schreef florisz het volgende:
hallo, >:)

Allemaal super bedankt voor de reacties nog even kort wat reacties.
- win2k server > kan niet, compu is te traag. En dit kan in het bios ook ingesteld worden, echter werkt niet goed!
- Het is een oude telefoon dus jammer genoeg geen ledjes. Maar daar heb ik wel wat aan asci! bedankt.
- Nu maar hopen dat er nog ergens een elektuur van jan 02 te krijgen/koop is.
- transistor is ook goed idee! thanx!

quote: Gewoon provider bellen en vragen of je win98 server op een APC switch kan!

Deze snap ik echt niet. Graag wat meer uitleg. Ik kan dus fisiek niet bij de computer komen en als ie vast loopt is er ook geen communicatie over lan meer mogelijk dus.

Floris
Je naam hoeft niet bij elke posting :z :z :z (staat hierboven ook al ergens)

APC Masterswitch kan idd prima. Dat is een stukkie hardware waar de stekker van je pjoeter inzit. Die hardware is via inet te benaderen.

Als je pjoeter dus vastloopt, log je in op de masterswitch van je provider, ff strooom van je bak af, en er weer op, é voila: een reset >:)

Mijn Win2k server hangt ook op zo'n ding, verrekte handig, anders moet ik telkens naar Telecity om m te rebooten. (naja, hij is nog nooit vastgelopen, maar toch)

enige nadeel vind ik die asus plank die ik in mn server heb, Asus heeft soms de kutneiging om meteen de bios in te gaan als ie 't idee heeft gehad dat ie vastliep...... :(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 02 februari 2002 18:20 schreef florisz het volgende:

Floris
Een APC switch is een grote schakelaar tussen je stroomvoorziening. Deze kan je via een webpagina bedienen, aan/uit/reset. (Uiteraard draait die website via de servers van de provider :P ) Meestal is dit gewoon gratis bij de betere hostinprovider (NXS, TrueServer, 2Fast bieden day standaard aan)

/dev/null

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 13:38 schreef olav het volgende:
install win2kserver-> loopt ie niet meer vast, en als, dan reboot ie. Bovendien kun je dan Terminal Serven (remote beheren, en dus ook rebooten)
En hoe laat je hem rebooten dan, dit vind ik wel interessant eigenlijk?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op zaterdag 02 februari 2002 23:57 schreef rAvers het volgende:

[..]

En hoe laat je hem rebooten dan, dit vind ik wel interessant eigenlijk?
Idd, pc vast = pc vast, kan geen terminal services oid tegen op..... een reset als in resetknop of stroom uit-aan is dan de enige oplossing....
Pagina: 1