Voorgeschiedenis:
[topic=374999]
Ik ben op het punt beland, dat ik een werkende Webclass DLL heb, die door de klant (school) kan worden geinstalleerd.
Om jat- en andere illegale praktijken te voorkomen, heb ik een licentie-code check uitgevoerd.
Hoe werkt het:
Er is een .ini bestand, met daarin:
- Naam van de school
- Naam van de school, versleuteld als licentienummer (key)
Wat gebeurt er als een Webclass pagina wordt opgevraagd:
1) Naam van de school wordt gelezen uit .ini bestand
2) Licentiekey wordt gelezen uit .ini bestand
3) Naam van de school wordt opnieuw versleuteld
4) Nieuw versleutelde licentiekey wordt vergeleken met die uit de .ini bestand
5) Als het niet overeenkomt, wordt boven elke pagina een Response.Write neergezet dat de licentie ongeldig is.
Dit is niet de juiste methode.
Waarom niet?
- Bij elke bezoek wordt de code gechecked (performance..)
- Ik heb geen invloed:
Stel: ik ga later over op een soort 'contract', waarbij de klant (school) een licentie krijgt dat bijv een jaar of een halfjaar geldig is, dan moet de licentie automatisch verlopen als het contract niet verlengd is. Ook als ik merk dat de 'klant' dingen doet die niet de bedoeling zijn (regels uit contract negeren oid) moet ik invloed kunnen hebben.
Ik dacht dus aan een check, bijv. 1x per week, waarbij de Webclass verbinding maakt met m'n eigen server om te zien hoe het staat met de licentie.
Misschien zijn er betere methoden?
[topic=374999]
Ik ben op het punt beland, dat ik een werkende Webclass DLL heb, die door de klant (school) kan worden geinstalleerd.
Om jat- en andere illegale praktijken te voorkomen, heb ik een licentie-code check uitgevoerd.
Hoe werkt het:
Er is een .ini bestand, met daarin:
- Naam van de school
- Naam van de school, versleuteld als licentienummer (key)
Wat gebeurt er als een Webclass pagina wordt opgevraagd:
1) Naam van de school wordt gelezen uit .ini bestand
2) Licentiekey wordt gelezen uit .ini bestand
3) Naam van de school wordt opnieuw versleuteld
4) Nieuw versleutelde licentiekey wordt vergeleken met die uit de .ini bestand
5) Als het niet overeenkomt, wordt boven elke pagina een Response.Write neergezet dat de licentie ongeldig is.
Dit is niet de juiste methode.
Waarom niet?
- Bij elke bezoek wordt de code gechecked (performance..)
- Ik heb geen invloed:
Stel: ik ga later over op een soort 'contract', waarbij de klant (school) een licentie krijgt dat bijv een jaar of een halfjaar geldig is, dan moet de licentie automatisch verlopen als het contract niet verlengd is. Ook als ik merk dat de 'klant' dingen doet die niet de bedoeling zijn (regels uit contract negeren oid) moet ik invloed kunnen hebben.
Ik dacht dus aan een check, bijv. 1x per week, waarbij de Webclass verbinding maakt met m'n eigen server om te zien hoe het staat met de licentie.
Misschien zijn er betere methoden?