ik ben bezig een winamp skin te maken...en ik wil (bijvoorbeeld) mijn volume knopje in de vorm van een bolletje maken...maar in de template is het knopje vierkant...als k nu er nu een bol in zet heb ik dus nog last van randen omdat het oorsprongkelijk een vierkant was...nu dacht ik...als ik die randen nou 100% transparant maak....dan zie k ze niet meer dus heb k er ook geen last meer van
alleen...weet iemand wat de kleur is die ik moet gebruiken voor transparant??
Dat werkt niet. wat je kunt doen is de onderkant van het bmptje waar je de volume animaties in regeld removen dus dat je alleen de verschillende volume bar states overhoud. Dan kun je in de state een knopje tekenen en dit van boven naar beneden bij elke state langzaam een paar pixels naar rechts zetten.. zo kun je een mooie animatie maken zonder die irritante restricties van dat vierkante knopje.
Verwijderd
mensen die niet vaak met pcs werken snappen dan alleen gelijk het volumeknopje niet meer ;-)
ey tec thanks voor de tip...
alleen...ik had eerst gemaakt...dat als je em indrukt dan inversen de kleuren....ik denk alleen dat dat op jou manier niet meer mogelijk is....of wel? zo ja..hoe?
alleen...ik had eerst gemaakt...dat als je em indrukt dan inversen de kleuren....ik denk alleen dat dat op jou manier niet meer mogelijk is....of wel? zo ja..hoe?
Nope das idd het enige nadeel, je kunt niet 2 verschillende button states maken. (je bent de button ook kwijt vandaar, al denkt winamp dat ie er nog gewoon is)
aha...op die manier...nog iets...ik had een skin gedownload...van winamp.com en daar kon je door de MAIN.bmp heen kijken...k bdoel er zaten wat transparente gaten in...nou laad ik die bitmap in in adobe fotosjop en dan ziet dat "transparante" er dus wit uit...als ik nou wot in me eigen skin pleur...dan word het wit...en niet transparent...hoe moet ik dit dan fixen?
region.txt daarin hoef je alleen maar de coordinaten van de hoekpunten van het vlak dat je wilt weergeven in te vullen en de rest laat ie transparant. Lees region.txt voor meer info wordt in dat bestand uitgelegd.
Pagina: 1