Toon posts:

webcambeelden uit de kroeg

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op 2 plaatsen (20 kilometer van elkaar) een webcam plaatsen. De beelden van deze webcams moeten op internet te zien zijn. Ook moet op de ene plaats het beeld van de andere webcam te zien zijn en andersom ook uiteraard.
Het makkelijkste lijkt me dan uiteraard om op beide plaatsen kabel of ADSL internet aan te schaffen. Op deze manier kan ik het beeld wat daar opgenomen wordt uitzenden op internet en op deandere plaats via het internet bekijken. Gaat een normale kabelinternetverbinding deze up- en downstream trekken?
En op welke manier kan ik dit het beste op internet uitzenden? Welke programma's moet ik dan draaien? Moet ik een webserver draaien? Of kan ik op een of andere manier gebruik maken van onze huidige webserver die bij widexs draait? Of misschien het internetaccount van kabel/ADSL?
Het uitzenden van deze beelden moet op de andere plaats waarschijnlijk gebeuren via de televisie. Welke videokaart heeft hier een geschikte TV out voor? Het beeld op de monitor is niet belangrijk, als het beeld op 1 (of meer) tv's maar goed is.
Ook wil ik graag op deze tv's een powerpointshow laten zien met foto's, kan ik deze powerpointshow automatisch af laten wisselen met de webcambeelden of moet dit handmatig gewisseld worden?
En dan nu de laatste vraag: de webcams komen in 2 kroegen te staan, is een normale webcam hiervoor geschikt, of kom ik dan aan een duurdere oplossing, in verband met licht?
Door de hoeveelheid vragen weet ik niet precies waar ik dit moet posten, maar als het verkeerd staat dan verplaats het maar. En als het opgesplitst moet worden, dan doe ik dat van de week wel.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na, veel suc6 iig. Dit is een heel project maar het is allemaal vrij simpel te doen zolang je maar niet streaming gaat werken....

ff snel door je meeltje scannen...
Ik wil op 2 plaatsen (20 kilometer van elkaar) een webcam plaatsen.
afstand speelt bijna geen rol op internet. Op de lokaties zelf moet natuurlijk wel een computer/webcam en internetverbinding zijn.
De beelden van deze webcams moeten op internet te zien zijn.
geen probleem kan met gratis software
Ook moet op de ene plaats het beeld van de andere webcam te zien zijn en andersom ook uiteraard.
als het op internet staat kan je het linken
Het makkelijkste lijkt me dan uiteraard om op beide plaatsen kabel of ADSL internet aan te schaffen.
logisch
Op deze manier kan ik het beeld wat daar opgenomen wordt uitzenden op internet en op deandere plaats via het internet bekijken.
dat heet surfen ja, dat kan je op internet
Gaat een normale kabelinternetverbinding deze up- en downstream trekken?
ja, je gebruikt gewoon de web ruimte van je provider en linkt daar naar toe. Zolang je geen streaming beelden gaat doen want bij streaming dan wordt het moeilijker maar het gaat nog, afhankelijk van het aantal bezoekers.
En op welke manier kan ik dit het beste op internet uitzenden? Welke programma's moet ik dan draaien?
Ispy, cofeecup webcam zooi, kijk op internet bij tucows staan genoeg (gratis) programma's daarvoor.
Moet ik een webserver draaien?
Nee, hoeft niet, er zijn programma's die FTP'n de plaatjes naar een webspace. Je kan elke webspace gebruiken die je wilt want je linkt naar een plaatje ergens op internet en waar die staat maakt niet uit
Of kan ik op een of andere manier gebruik maken van onze huidige webserver die bij widexs draait?
Is wel netter i.v.m. de url die erboven staat. Je linkt gewoon naar de plaatje die op een andere webspace staan
Of misschien het internetaccount van kabel/ADSL?
Je krijgt het toch dus gebruik het dan ook. Het is zelfs vrij simpel om streaming beeld en geluid over internet te zenden alleen niet met meer dan 3 clients want anders trok mijn bandbreedte het niet van de kabel verbinding (reken 5(kb/s en da's al heel laag).
Het uitzenden van deze beelden moet op de andere plaats waarschijnlijk gebeuren via de televisie. Welke videokaart heeft hier een geschikte TV out voor?
:? kies er 1 met een tv-out :? dan is het hoogstwaarschijnlijk goed...
Het beeld op de monitor is niet belangrijk, als het beeld op 1 (of meer) tv's maar goed is.
een plaatje is een plaatje en de kwaliteit dat kan je instellen
Ook wil ik graag op deze tv's een powerpointshow laten zien met foto's, kan ik deze powerpointshow automatisch af laten wisselen met de webcambeelden of moet dit handmatig gewisseld worden?
Dit weet ik niet zeker maar je kan in powerpoint d8 ik gewoon naar een plaatje linken dus ook naar een webcamplaatje wat ergens op een server of lokaal staat
En dan nu de laatste vraag: de webcams komen in 2 kroegen te staan, is een normale webcam hiervoor geschikt, of kom ik dan aan een duurdere oplossing, in verband met licht?
Goed punt. Ik heb er nou 2 gehad (allebei fielips) en ik zou zeggen kies een duurdere. Hoe meer je betaalt hoe beter de kwaliteit qua resolutie/kleur/beeld-snelheid/lichtsterkte enzo. Ik vind altijd dat die dingen traag zijn qua lichtveranderinegn en dat ze het al snel slecht doen bij weinig licht zoals b.v. in een kroeg ;)
Door de hoeveelheid vragen weet ik niet precies waar ik dit moet posten, maar als het verkeerd staat dan verplaats het maar. En als het opgesplitst moet worden, dan doe ik dat van de week wel.
Ik heb het gewoon zelf opgesplist, wordt er niet duidelijker op maar ja.. wel antwoord he ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 12:11 schreef MRic3 het volgende:
ja, je gebruikt gewoon de web ruimte van je provider en linkt daar naar toe. Zolang je geen streaming beelden gaat doen want bij streaming dan wordt het moeilijker maar het gaat nog, afhankelijk van het aantal bezoekers.
Het is inderdaad wel het leukste dat het streaming gaat gebeuren. Maar daar moeten we nog maar eens naar kijken dan. Iedere 5 seconden uploaden lijkt me in ieder geval geen probleem voor de upstream. En als je het streaming wilt doen, moet je neem ik aan ook je webcamcomputer als webserver inrichten... toch?
:? kies er 1 met een tv-out :? dan is het hoogstwaarschijnlijk goed...
Logisch, wist ik ook, maar heeft iemand een tip welke ik kan gebruiken?
Dit weet ik niet zeker maar je kan in powerpoint d8 ik gewoon naar een plaatje linken dus ook naar een webcamplaatje wat ergens op een server of lokaal staat
Goed idee!!
Goed punt. Ik heb er nou 2 gehad (allebei fielips) en ik zou zeggen kies een duurdere. Hoe meer je betaalt hoe beter de kwaliteit qua resolutie/kleur/beeld-snelheid/lichtsterkte enzo. Ik vind altijd dat die dingen traag zijn qua lichtveranderinegn en dat ze het al snel slecht doen bij weinig licht zoals b.v. in een kroeg ;)
Ik heb zelf de Philips Toucam Pro, die doet het aardig in het donker, maar bij knipperend licht is het weer iets anders. Heeft iemand zoiets eerder gedaan?

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 12:11 schreef MRic3 het volgende:
dat heet surfen ja, dat kan je op internet
[..]
rotflmao >:)

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
jij doet zeker mee aan debar.nl ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 13:09 schreef XippIX het volgende:
jij doet zeker mee aan debar.nl ?
Nee, maar ik zoek liever zelf een oplossing. Op www.debar.nl staat ook niks concreets, dus daar heb ik niet zoveel aan.
Heeft er iemand anders nog ideeen of tips?

Verwijderd

neem maar wel een adsl met veel upload :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 21:30 schreef DeadlyPoison het volgende:
neem maar wel een adsl met veel upload :D
Dat ligt er toch aan hoe ik het wil doen? Als ik het niet streaming wil doen dan lijkt me dat niet nodig. Bij het met regelmaat uploaden van jpg's dan is kabel meer dan genoeg.

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

afhankelijk van hoeveel geld je bereid bent ervoor uit te geven denk ik dat je qua belichting enzo beter in plaats van standaard webcams dit kunt nemen:
oude video8 camcorder die bij die hoeveelheid licht nog goed beeld geven, in combinatie met de goedkoopste tv kaart die je vinden kan die is voorzien van composiet video ingang (tulp stekkertje, meestal met gele binnenring)
dat geeft een superieur beeld en door middel van de twain drivers bij de tv kaart kun je met standaard webcam software (zoals in andere reacties genoemd) gebruik maken van deze videobron.

succes!

DatDus.DE --- DatDus!

Pagina: 1