Mijn medion dvd speler speelt geen video cd's af. Misschien is het wel mogelijk om een cdr te nemen en daar gewoon de mpeg2 video's op te zetten met bestandsnamen en directory's als een echte dvd, zodat de schijf als een dvd gezien wordt? Weet iemand hoe ik dat moet gaan doen? Is daar soms een programma voor?
Verwijderd
Ik denk niet dat het gaat werken, dus bespaar je de moeite.
Weet je waarom ie geen videocd afspeelt? Zit die optie er niet op, of moet het in principe wel kunnen?
Weet je waarom ie geen videocd afspeelt? Zit die optie er niet op, of moet het in principe wel kunnen?
Verwijderd
Gewoon het bestand AVSEQ01.DAT in de map MPEGAV in een afspeler gooien. Het is gewoon een MPG file.
Met Mpeg2 bedoel je dus de files rechtstreeks zoals ze op een DVD staan? (En dus niet zoals SVCD file die ook gebruik maakt van Mpeg2.) In het eerste geval: dan praat je over 'minidvd' (DVD filmpjes op een CDR). Er zijn DVDspelers die dat lezen (niet veel overigens). De kans dat jouw speler dit leest is erg klein, omdat hij dus ook al geen VCD leest.Op zaterdag 02 februari 2002 10:37 schreef VreemdeMummy het volgende:
Misschien is het wel mogelijk om een cdr te nemen en daar gewoon de mpeg2 video's op te zetten met bestandsnamen en directory's als een echte dvd, zodat de schijf als een dvd gezien wordt?
Op www.vcdhelp.com moet je maar eens lezen over minidvd.
Nadelen:
1. Weinig spelers ondersteunen ze (omdat voor DVD bitrates de speler sneller moet draaien dan voor CD/VCD/SVCD). Meestal doen ze dat niet zodra ze merken dat er een CDR in zit.
2. Er kan op DVD bitrate natuurlijk maar enkele minuten op 1 CDR.
Gewoon rösti
Bespaar je de moeite dit gaat nooit werken...
Ik denk dat die medion dvd speler maar 1 laserkop heeft...
Alles wat afwijkt van de dvd-standaard is niet te lezen.....
can you read my mind?
Je kunt een minidvd maken, wel branden op een cd-rw!Op zaterdag 02 februari 2002 12:02 schreef cruncher het volgende:
Bespaar je de moeite dit gaat nooit werken...
Je gaat gewoon een dvd authorren, die max 650MB is.
Je slaat in die programma de data op in een directory.
Nou heb je de dvd structuur op je HD staan die max 650MB mag zijn.
Die brand je op een cd-rw (van 650 of een van 700 als die er zijn.)
Nu heb je een miniDVD, een guide hiervoor staat wel op de stie van www.vcdhelp.com
Het werkt niet overal. Maar je kunt er even mee spelen.
Truuk is om met Nero een data-dvd te branden op een cd-rw (schijnt anders te zijn dan data-cd).
Hiermee lukte het mij wel om een miniDVD werkend te krijgen op een stand-alone dvd speler.
Tis uiteraard niet gegarandeerd dat het werkt, gewoon proberen.
Pagina: 1