Verschil in DivX

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Om te beginnnen: ik heb de search gebruikt, maar daar kon ik alleen vinden dat cam's en screener's slecht zijn.

Mijn vraag is dus: Welke soorten divx heb je en wat is het verschil tusen die soorten ? Wat is een screener ?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Een screener is een "videoopname" in de bios. Dus brakke kwaliteit.

Verder heb je DivX 3.11 en DivX 4. DivX 4 is nieuwer, maar ook zwaarder voor je PC. Met 550 MHz hiero trek ik het niet (geluid gaat achterlopen)

*kuch* Eerste post in dit forum na 1 jaar GoT *schaam*

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
euhm
dont think so?????

ne cam is een opname met een CAMera in de cine

een screener promotie materiaal, meestal is dit een vhs-cassette die ze gebruiken, maar tegenwoordig doen ze het ook al op een DVD'tje.

een screener-divx is vele beter dan een CAM opname. Zelfs die van de vhs cassette vallen vrij goed mee. Het beste is natuurlijk een screener dvd rip

Kheb hier een aantal dvd screeners ligge in mpeg4 en dit is zeer goede kwaliteit

dus effe herhale, screener is niet in de cine opgenome :)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt ook DVD screeners hoor. Dit zijn screeners van dvd's. De release van LOTR is zo een geval, en best wel goede kwaliteit.
edit:
iemand was me voor .

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op zaterdag 02 februari 2002 09:53 schreef darkske het volgende:
euhm
dont think so?????

ne cam is een opname met een CAMera in de cine

een screener promotie materiaal, meestal is dit een vhs-cassette die ze gebruiken, maar tegenwoordig doen ze het ook al op een DVD'tje.

een screener-divx is vele beter dan een CAM opname. Zelfs die van de vhs cassette vallen vrij goed mee. Het beste is natuurlijk een screener dvd rip

Kheb hier een aantal dvd screeners ligge in mpeg4 en dit is zeer goede kwaliteit

dus effe herhale, screener is niet in de cine opgenome :)
sorry, ik was in de war

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Rijtje is volledig:
Cam= laagste in bios genomen met crappy geluid
Telecine= ook met camera genomen maar dan door een operator met beter geluid omdat dit direct ingeplugd is
SCR of screener is reeds beschreven
DVD rip hoogste kwaliteit

en dan is er eigenlijk ook nog direct opgenomen van payTV

Al dit zegt trouwens niets over de kwaliteit van de DiVX maar over het bronmateriaal, immers je kan een DVDrip desnoods met 7 frames per second en zware compressie coderen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:40
Telesync, cam, screener enz zijn geen verschillende soorten divx.

Deze zie je primair bij VCD tevoorschijn komen, dit is de BRON van het beeld..

DivX is in principe DVD-Rip, tenminste, dan komt t het beste tot z'n recht.

Helaas "verneuken" sommigen het begrip DivX een beetje, pDVD cams en soort crap.

De verschillende soorten divx: (in volgorde van ontstaan)

Low motion divx
High motion divx

Dit zijn de 1e soort divx

Daarna kwam:

MM4 -> low en high gemengd, afhankelijk van de scene's (mixed Mode mpg4)
VKI -> Variabele keyframes interval, zo bandbreedte "sparen" voor snelle scene's
VKI-MM4 -> Een mengsel van bovenstaande
SBC -> Smart Bitrate Control. Bitrate laag bij rustige scene's, hoge bitrate bij actiescene's.

Verwijderd

Ja ik heb hier net een DVD screener gedownload van L.O.T.R en ik moet zeggen geluid en beeld zijn zeer goed.

[shit,ik zie nu pas dat het er al stond]

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

gewoon goed kijken naar wat je download, releases van vite en dominion zijn altijd heel erg goed

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Centropy heeft ook altijd wel goede vcd's

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

check gewoon www.isonews.com

je kan zien van welke films er al DiVX gereleased is in goede kwaliteit, en welke screeners/cams er beschikbaar zijn....

een 'officiele' rip verschijnt vrijwel altijd in de vorm van Film.Naam-DVDrip-ReLEASeGROUP.avi

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb wel een vraag, over hoeveel verschillende versies van een divx over het net zwerven.
Bijv LOTR, als ik daar een nederlandse ondertitel bij wil dan krijg ik er verschillende en is het ook net of er verschillende films zijn.
Ik bedoel dus niet 23, of 25 fps, maar waar de tekst gewoon kompleet anders is ingedeeld.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 22:55 schreef melanieromy het volgende:
Ik heb wel een vraag, over hoeveel verschillende versies van een divx over het net zwerven.
Bijv LOTR, als ik daar een nederlandse ondertitel bij wil dan krijg ik er verschillende en is het ook net of er verschillende films zijn.
Ik bedoel dus niet 23, of 25 fps, maar waar de tekst gewoon kompleet anders is ingedeeld.
Ik vraag hier dus niet naar links of sites, die weet ik zelf wel.(geen dingen die dus niet mogen)
Maar ik vraag of er niet een bepaalde norm aan het vertalen van een ondertitel is gebonden.
Of kan iedereen zomaar even een vertaling maken zonder soms goede kennis van de engelse taal te hebben, en deze dan op het net gooien.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

Zoefff

❤ 

Je moet zorgen dat je alleen DVD-Rips download.
Meestal staat het erbij in de filname, en anders moet je kijken naar de bestandsgrootte, meestal rond de 700 meg, en een DVD-Rip is altijd maar 1 file. Zodra het er 2 zijn heb je vaak een cam ofzo en dat is echt :r kwaliteit.

Enige leuke van cams is dat ie vaak al uit is, voordat ie op dvd te koop is, of te zien in de bios in NL....

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Op maandag 04 februari 2002 18:31 schreef Zoefff het volgende:
Meestal staat het erbij in de filname, en anders moet je kijken naar de bestandsgrootte, meestal rond de 700 meg, en een DVD-Rip is altijd maar 1 file. Zodra het er 2 zijn heb je vaak een cam ofzo en dat is echt :r kwaliteit.

Enige leuke van cams is dat ie vaak al uit is, voordat ie op dvd te koop is, of te zien in de bios in NL....
Bull. Er zijn ook DVD rips van 2x 700MB.

Verwijderd

Een echt goede qualiteit dvd rip bestaat meestal zeker uit 2 of meer cd's.
Als hij uit een cd bestaat is vaak de gegevensverwerkingssnelheid onder de 100 kbps en is duidelijk vervorming in het beeld te zien.
ook de bitverwerkingssnelheid van het geluid licht dan veel lager, waar door je je volume knop echt geheel open moet draaien voor een beetje geluid.
En uiteraart hangt het aan de beeldverhouding af breedte x hoogte in pixels.
Bij tekenfilms of annimatie licht dat weer anders.

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Even een paar opsommingen..

--------------------------------

Verschillende soorten rips:

- CAM = Opgenomen met een cam in de bios..

- Telesync = Same as above maar betere kwaliteit.. Duurdere cam's worden gebruikt en geluid komt meestal direct uit het projectie systeem of wordt opgenomen vlak bij de speakers, zodat het publiek niet hoorbaar is..

- Telecine = Camera is op de projector gezet en geluid komt direct uit het systeem.. Weet niet precies hoe ze dit doen..

- VHS en DVD Screener = Screeners worden verstuurd naar mensen die een recensie maken over de film.. Vroeger waren dit vhs tapes, tegenwoordig steeds meer op dvd.. Nadeel van screeners is dat er vaak een piracy warning regelmatig door beeld scrolled..

- DVDRip = Rip van een retail dvd zoals deze in de winkel komt..

-------------------------------------

Verschillende formaten:

- VCD = VideoCD.. Video is in MPEG-1.. Audio MPEG-Layer 2 224kbps 44.1Khz.. Beeldvarianten:
- PAL: 352x288 25fps bitrate 1150
- NTSC: 352x240 29,97fps bitrate 1150
- NTSC Film: 352x240 23,976fps bitrate 1150

- SVCD = SuperVideoCD.. Video is in MPEG-2.. Audio MPEG-Layer 2 224kbps 44.1Khz.. Beeldvarianten:
- PAL: 480x576 25fps bitrate max 2600
- NTSC: 480x480 29,97fps bitrate max 2600
- NTSC Film: 480x480 23,976fps bitrate max 2600

- DivX = U know ;) Video is in Divx3 of Divx4.. De verschillende encoding varianten zijn hierboven al beschreven door iemand anders (SBC, VKI, e.d.).. De resolutie is meestal zo rond de 640x352 (1:1.85 of 1:2.35 widescreen).. De bitrate is meestal zo tussen de 800 en 1500.. Geluid is in meestal MP3 formaat 128-160kbit en 44.1 of 48Khz.. Soms ook in AC-3 (Dolby Digital 5.1) formaat..

----------------------------------

Afspeelbaarheid..

Je kan alle 3 soorten (VCD, SVCD en DivX) allemaal op de pc afspelen.. Op een standalone dvd-speler:

- VCD: bijna altijd
- SVCD: steeds meer nieuwe spelers kunnen het wel..
- DivX: nooit

------------------------------------

Nog even een extra opmerking.. Tegenwoordig worden veel films ook als DVD-R aangeleverd.. Over het algemeen vind ik zelf de kwaliteit van SVCD's beter dan de DVD-R's..

Hopelijk was dit nuttig..
Spais..

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Op maandag 04 februari 2002 18:47 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Een echt goede qualiteit dvd rip bestaat meestal zeker uit 2 of meer cd's.
Als hij uit een cd bestaat is vaak de gegevensverwerkingssnelheid onder de 100 kbps en is duidelijk vervorming in het beeld te zien.
100kpbs?????? Daarmee krijg je nix scherp!
Minimum wat er gebruikt wordt ligt zo rond de 700kpbs.. Zodra de bitrate lager zou gaan liggen worden 2 cd's gebruikt..
ook de bitverwerkingssnelheid van het geluid licht dan veel lager, waar door je je volume knop echt geheel open moet draaien voor een beetje geluid.
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.. De kwaliteit van het geluid zou slechter kunnen zijn als ze een lagere bitrate gebruiken, het geluidsniveau is soms erg laag omdat ze geen normalizer gebruiken om het wat op te krikken.. Bitrate != geluidssterkte..
En uiteraart hangt het aan de beeldverhouding af breedte x hoogte in pixels. Bij tekenfilms of annimatie licht dat weer anders.
De beeldverhouding heeft niets te maken met de grote van het bestand.. Natuurlijk is het niet verstandig te rippen naar 640x352 bij een bitrate van 300, want dan krijg je baggerkwaliteit.. Maar de beeldgrootte veranderd niets aan de grote van het bestand..

Spais

Verwijderd

DVD-Rips heb je ook in 2 files.. Tegenwoordig steeds vaker.. Dat heet AVI Choppen/Cutten! ;)

Ff niet gezien da dit al twee keer was gemeld |:(

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 09:54 schreef DRaakje het volgende:
Je hebt ook DVD screeners hoor. Dit zijn screeners van dvd's. De release van LOTR is zo een geval, en best wel goede kwaliteit.
edit:
iemand was me voor .
idd, screensers passen meestal op 2cd's, en zijn redelijk goede kwaliteit. Speel je ze af op je tv (zoals ik, van 640x272 --> fullscreen) dan ziet het er zeer mooi uit. Screeners vind ik het beste, aangezien ze niet zoveel ruimte innemen en snel uitkomen.
BTW, is dit niet illegaal? >:)

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
Op zaterdag 29 juni 2002 21:36 schreef JanMaster het volgende:

[..]

idd, screensers passen meestal op 2cd's, en zijn redelijk goede kwaliteit. Speel je ze af op je tv (zoals ik, van 640x272 --> fullscreen) dan ziet het er zeer mooi uit. Screeners vind ik het beste, aangezien ze niet zoveel ruimte innemen en snel uitkomen.
BTW, is dit niet illegaal? >:)
Over het algemeen zijn die screeners heel goed en zijn ook heel snel op het net te vinden.
Maar bij die screeners, heb je daarbij altijd van die copyright regels erin?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
is niet illegaal, maar wel oud :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.