Internet Proxyserver? Welk OS?

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb eens even mijn neus diep in de kelder gestoken waar ik nog wat oude hardware vond. De volgende pc heb ik daaruit weten te produceren:

- Cyrix 266 MHz 6x86MX
- Een of ander intel Socket 7 mobo
- 2.1 GB HDD
- 32+16 Mb Dimm = 48 MB
- Diamond Stealth S220
- ZIP Drive
- 24X Cd-rom
- 2x2x6 Cd frituurder
- Tapestreamer (Ditto, 2 GB)

Deze machine moet er dus voor zorgen dat alle pc's aan het lokale netwerk kunnen internetten. Ik heb het niet alleen over HTTP delen, maar echt alles moet werken. Voorheen gebruikte ik Winroute Pro waar ik erg blij mee ben. Verbeter me als ik het fout heb, maar met NAT is het toch heel eenvoudig om 'Het te laten lijken alsof je direct op het internet zit (Op een client)' Sorrie dat ik het een beetje krom formuleer.

Ik ben benieuwd wat voor een OS jullie nu aanraden. Echte successen heb ik nooit behaald met Linux, ooit een keer Mandrake geinstaleerd die hier nu nog in de kast staat. Mocht het met Linux nou toch eenvoudiger zijn dan 'Windows 98SE + Winroute Pro' dan wil ik het graag weten!

Verwijderd

nt4.0 server met winroute PRO erop en alles werkt prima.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je zou iets met smoothwall of freesco kunnen gaan doen,

A wise man's life is based around fuck you

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
of linux met squid ;)

My weblog

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Met linux is niet zo vaak eenvoudiger ;)
Wel vaak performanter/stabieler met mindere hardware eisen.

Maar de 2 vorige antwoorden boven mij geven de beste opties voor jou al aan.
-NT4.0 + SP6 + alle andere patchen die je kan vinden + winroute of sygate oid
-Smoothwall/e-smith/freesco/clarkconnect ...
Deze kan je vaak via een remote manager instellen en vereisen niet zo veel unix/linux kennis ( maar toch wel iets )
Gebruik waar je jezelf het beste bij voelt. Der is nix mis met WinNT 4.0 + alle beveilingsupdates die je maar kan vinden. Dat is best een aardig serverOS.
Je hardware voldoet zonder probleem.
Neem geen win98 als serverOS ;)

Btw: in je topic titel wil je een proxyserver en in je bericht wil je een NAT server :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
sygate. kan je ook op je clients de opdracht geven in te bellen en op te hangen. dus vooral handig als je isdn/analoog hebt.

Verwijderd

of linux met squid
Smoothwall is Linux met squit (squid=proxy). Smoothwall ibevalt mij erg goed i.i.g. Proxy, dhcpd, firewall, evt. dialup-server ineen.
Pagina: 1