problemen mandrake 8.2 en nvidia :?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Hoi

Op het pc-tje van mijn vriendin staat nu ipv redhat mandrake geinstaleerd (reden is probs met muis), maar als ik de drivers van nvidia wil instaleren (tar) dan krijg ik zodra ik de 'kernel' wil compilen een vage melding dat 'dev/nvidia0' niet overschreven kan/mag worden :?

Ik ben als root ingelogt en doe dus de volgende handelingen uitvoeren.

"tar xvzf NVIDIA_kernel-1.0-2314.tar.gz"

"tar xvzf NVIDIA_GLX-1.0-2313.tar.gz"

"cd NVIDIA_kernel-1.0-2314

"make"

Als ik het commando "make" dus ingevoerd heb dan komt die vage error dus voorbij en ik heb geen idee hoe ik dat moet omzeilen :'(

onder 8.1 is het altijd met tarballs gelukt, maar onder 8.2 werken zowel de tarballs als de rpm's niet :(

Wie heeft een oplossing (behalve andere distro) of wie heeft het wel werkende gekregen + hoe heb je dat gedaan dan :?

thx :)

Verwijderd

Daar zou het verder niet op fout moeten lopen, de device file bestaat immers al. Als je dat niet wilt, c.q. het werkt niet gooi dan die /dev/nvidia0 weg en installeer de drivers opnieuw.

Verwijderd

Ghehe, dan heb je de driver dus al draaien ;) (controleer maar met lsmod)

"rmmod NVdriver" doet dan wonderen ;)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Oke na een clean install heb ik lsmod gedaan en NVdriver stond er niet tussen, waarna ik dus opnieuw via de tarballs heb probereinstall]n te instaleren.
Ik krijg echter de volgende melding (ik n=ben als root ingelogt)
code:
1
2
3
4
5
6
Warning: loading /lib/modules/2.4.17.10mdk/kernel/drivers/video/NVdriver
will taint the kernel: -non GPL lincense - NVIDIA
rm: cannot unlink '/dev/nvidia0':Operation not permitted
mknod:'/dev/nvidia0': File exists
Couldn't create device "/dev/nvidia0".
make:***[package-install] Error 1

Als ik daarna het commando lsmod geef staat NVdriver er wel tussen echter op de volgende manier:
code:
1
2
Module     Size Used by Tainted: P
NVdriver     822368    (unused)

Als ik dan toch doorga en GLX ook installeer en de XF86Config-4 aanpas dan kom ik met geen mogelijkheid meer in X. (tenzij ik XF86Config-4 herstel in de oorspronkelijke staat)
Hoe kan ik nou zorgen dat mijn vriendin ook onder linux fatsoenlijke OpenGL ondersteuning krijg :?

Verwijderd

De module is geladen zo te zien. Dus dat is dan geen punt. Wat heb je precies aangepast in je XF86Config(-4) ?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb Load "glx" toegevoegd en 'driver:nv' veranderd in 'driver: nvidia'

(btw hoe copy-paste ik iets vanuit terminal naar bv dit forum:? )

Verwijderd

Tekst selecteren met je muis en dan met middelste muistoets pasten in browser.

Heb je de rest van de instructies ook opgevolgd ? Weghalen van dri en GLCore ? Anders zou het wel eens aan je beta versie van Mandrake kunnen liggen.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 14:03 schreef janjanjansen het volgende:
Tekst selecteren met je muis en dan met middelste muistoets pasten in browser.

Heb je de rest van de instructies ook opgevolgd ? Weghalen van dri en GLCore ? Anders zou het wel eens aan je beta versie van Mandrake kunnen liggen.
Ja die staan er ook niet tussen, maar waneer ik dus reboot kom ik in console terecht. Als ik dan weer lsmod doe staat NVdriver er niet meer tussen :'(
Als ik dan de tarballs opnieuw uitvoer en direct startx ingeef start hij wel in X op (met openGL ondersteuning) het lijkt dus wel of wanneer de pc gereboot word op een of andere manier die NVdriver verwijderd word :?

Verwijderd

Daarvoor moet je de module ook laden, je zou bijvoorbeeld in rc.local een regeltje kunnen vermelden '/sbin/modprobe NVdriver' . Daar zijn natuurlijk wel veel mooiere oplossingen voor maar dit zou ook moeten werken.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Werkt jammer genoeg ook niet. Dit zal wel gewoon een bug zijn in (tis ook beta hè :) )
Ze kan nu gewoon wennen aan Linux en als de final er is dan instaleren we die wel eroverheen (en hopen dan dat die bug eruit is :) )

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik kan geen kernel drivere vinden van 8.2 KAn ik gewoon die van 8.1 gebruiken?

.

Pagina: 1