PII 400 @ 266 ???

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb hier een oude hp desktop pc liggen

p2 400mhz (vl6 series8)

Je moet de processor snelheid instellen met dipswitches. Je hebt 5 switches waarvan de eerste bij elke snelheid open hoort te staan.

De combinatie om naar 400mhz te komen heb ik geprobeerd maar dan start hij niet op en geeft hij error beeps.

Als ik de eerste switch (die bij elke setting op open hoort te staan) op closed zet start de pc op. Hij ziet dan een 266mhz... wat ik verder ook probeer.. welke switch ik ook omhaal. Hij blijft het op een 266 mhz houden.

Dus waar het op neer komt.. switch 1 open = error beeps en zwart scherm.. switch 1 closed = altijd 266mhz

Het is me duidelijk dat de bussnelheid nu op 66 in plaats van 100 staat (4x66=266mhz en 4x100=400mhz)

Waar zou dit door kunnen komen? Hij is lekker stil en klein dus ik zou hem voor ernaast willen hebben om te gotten en chatten enzo.

(ik heb op de hp site gezocht naar de error beep.. maar er is er geeneen die overeenkomt) het zijn 8 dezelfde tonen en gaan zo

- --- --- -

Verwijderd

wassup met dat systeem man?
Laat maa.... am...
:+

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 04:12 schreef kaahlooh het volgende:
wassup met dat systeem man?
Laat maa.... am...
:+
:?

was het bier er goed?? >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, dat jij slechts kunt 'kiezen' tussen 400 en 266 is niet zo vreemd.. Dat ding is multiplier locked..

Maar dat hij niet op 400 wil draaien?.. Misschien pc66 geheugen erin zitten ofzo? Bios reset ook geprobeerd?

Verwijderd

check je geheugen eens, dat moet minimaal pc100 zijn.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dan is dat denk ik het probleem.. het geheugen zat waarschijnlijk in een zo'n zelfde model.. dat was een vl6 series7 (een p266 met een 66mhz bus)

er zit op de 400mhz 32mb ram onboard dus ik ga het even proberen deze week.

ik heb alles al gereset wat er te resetten viel met de andere switches maar niets hielp

toch dacht ik dat ik al een keer had geprobeerd op te starten zonder werkgeheugen erin.. weird

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
hmmz. toch nieuwsgierig geworden en gestart zonder geheugen erin.. maar dan piept hij net zo hard door

ik wacht wel tot mn pa 100mhz geheugen "geleend" heeft op zijn werk
Pagina: 1