Toon posts:

210 ghz cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit kwam ik tegen op
http://wwwijzer.nl/NieuwsArchief/artikel.pl?id=184500&pagina=0&query=stroom%20microchip%20warmte%20weer%20chip%20batterij&datumsort=&bron=alles

IBM werkt aan processorsnelheid

27 juni 2001

AMSTERDAM - Dankzij een nieuwe productietechniek zou de snelheid van computerchips flink opgevoerd kunnen worden. IBM zegt op termijn in staat te zijn een processor te maken die draait op een maximum snelheid van 210 gigahertz. Dit is ruim honderd keer sneller dan de snelste Intel-chip op dit moment. De snelheidstoename wordt bereikt door dunnere, boven elkaar gestapelde siliciumcircuits, waardoor de afstand die de (data)stroom moet afleggen sterk wordt verkleind. IBM spreekt van het 'silicium germanium' (SiGe) productieproces. De nieuwe chip is uiteraard nog toekomstmuziek. IBM denkt binnen nu en een jaar een processor te ontwikkelen die 10 gigabit per seconde aankan. Later volgen chips die draaien op een kloksnelheid van 50 tot 100 gigahertz. IBM is niet de enige chipmaker die werkt met aanzienlijk dunnere siliciumlagen ter bevordering van de snelheid. Hitachi zegt te werken aan een processor die draait op 180 gigahertz. Ook Intel kondigde onlangs een supersnelle chip aan.

Lijkt me zeker interessant !!! Of nie dan ? das echt wel effe iets sneller als mijn 1700xp nog ff wachten dus

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

is geloof ik wel op T.net geweest.

Als ze die nu uit zouden brengen, zouden ze een hoop geld mislopen, dus dat doen ze niet.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
is helaas niet betaalbaar voor ons mensen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 03:59 schreef happy3736 het volgende:
Mischien over 25 jaar een keer maar dan heb ik vasst wel een geforce 40 ofzo :)

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zaterdag 02 februari 2002 03:59 schreef happy3736 het volgende:
ach... 5 jaar geleden zouden we dit ook gezegd hebbben over de Pentium-4 oid.

Ik mocht er niet aan denken dat ik 10 jaar geleden nog een 386SX 20Mhz had en wetende dat ik nu bv met een Pentium4 2200 Mhz zou zitten !

Alles is betaalbaar na verloop van (een zeer korte) tijd !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Laten we het hopen dan maar...

Alleen dan zijn projecten zoals Distributed echt onzinnig meer, want die zijn dan zo afgerond met zo'n processorsnelheid.

Intentionally left blank.

Verwijderd

Hoe snel zou het renderen van een computeranimatie dan wel niet gaan?! en kun je dan werelden renderen in 3d?! VIRTUAL REALITY!? DAMN! Mijn brein loopt te freaken bij de gedachte aan zulke snelle computers!!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jongens!
kloksnelheid zegt niet alles. Als je een processor hebt die draait op 1mhz en 1miljoen instructies per clockcycle can uitvoeren, kan heel wat meer dan een 1ghz processor die slechts 2 instructies kan uitvoeren.

kijk maar naar de C3 van VIA. Ook al draait dat ding op 933 Mhz, een langzame PII haalt dat ding met gemak in (ook al heeft deze maar een derde van de kloksnelheid).

Maar 210Ghz is idd nog niet eens zo slecht.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 14:29 schreef Tekenpotlood het volgende:
Hoe snel zou het renderen van een computeranimatie dan wel niet gaan?! en kun je dan werelden renderen in 3d?! VIRTUAL REALITY!? DAMN! Mijn brein loopt te freaken bij de gedachte aan zulke snelle computers!!
Moet je natuurlijk wel een mobo hebben die dit aan kan en pc10000 gehuegen ofzo wordt echt wel duur dus, maar ja dat was de pentium 4 een jaar gelden ook

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zaterdag 02 februari 2002 15:01 schreef Terw_Dan het volgende:
Jongens!
kloksnelheid zegt niet alles. Als je een processor hebt die draait op 1mhz en 1miljoen instructies per clockcycle can uitvoeren, kan heel wat meer dan een 1ghz processor die slechts 2 instructies kan uitvoeren.
Is het dan niet beter van een P1-200 Mhz uit te brengen , maar die 40000000000000000000000000000000000000 instructies per clockcycle oid kan uitvoeren ?

Zo heb je ook minder last van warmte denk ik :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

een maximum snelheid van 210 gigahertz. Dit is ruim honderd keer sneller dan de snelste Intel-chip op dit moment.
En de p4 2.2 dan :?
sorry, moest ff ;)
Maar alles wordt in de loop van de tijd betaalbaar. Ik zat 2 jaar geleden ook nog met een p2 333 :).

edit// laat dat eerste maar, ik zie de publicatiedatum al :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmm heeft al op de frontpage gestaan, d8 ik, plus discussie :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 02 februari 2002 15:33 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Is het dan niet beter van een P1-200 Mhz uit te brengen , maar die 40000000000000000000000000000000000000 instructies per clockcycle oid kan uitvoeren ?

Zo heb je ook minder last van warmte denk ik :)
Als je dat voor elkaar krijgt zou je dus nieuwe computers kunnen bouwen die op een lager aantal mhzen draaien.
Dus als je nu aan het sparen bent voor een 2500mhz (noem maar wat) en ik koop een paar maanden later een systeem dat draait op 1000mhz, zou mijn systeem wat proc betreft nog wel eens sneller kunnen zijn.
dit is puur theorie natuurlijk, maar het zou kunnen

Verwijderd

Ach, de afschrijving (=waarde-vermindering) van PC-apparatuur is zeer hoog. 3 maand wachten scheelt vaak 30%.
Feit blijft dat er voorlopig nog geen eind lijkt te komen aan de ontwikkelingen van de CPU's etc in rekenkracht.
Wel apart dat een aantal heren in Redmond (iets met MS ) het voorelkaar krijgen om programmatuur te maken die de toegenomen rekenkracht teniet doet.
(ik was best tevreden met een karakter-georienteerd OS....)
Pagina: 1