[linux]Must-have desktop apps

Pagina: 1
Acties:

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Okay, ik draai al een hele tijd me servertjes op linux e.d. omdat ik voorderest ben opgegroeid met M$ en van origine een gamer ben, ben ik geneigd vrij snel terug te switchen naar Windhoos (2k op dit moment, die XP vinnik écht nix).\

Inmiddels heb ik na wat gekloot een beetje basic RH desktop, in elkaar geflanst, met uiteerd X-window.
Maar omdat ik voorderest dus helemaal nieuw ben in de linux-wereld w.b.t. desktop, vraag ik jullie dus, wat zijn voor jullie échte "must-haves" qua applicaties op jullie bakkie?

Compromises are for the weak

Verwijderd

[topic=395099] Lijkt me wel aansluiten op je vraag. :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Bovendien staat in de NWOS FAQ een kort lijstje van de (ongeveer-) equivalenten van bepaalde Windows progsels.

Voor mij is iig gkrellm (linksboven te zien op deze screenshot van mijn desktop) onmisbaar. Snel kunnen zien wat het CPU usage, aantal processes, HD activity en netwerkverkeer was de afgelopen minuut, bovendien huidige mem usage, swap usage, HD space usage, mail status, load, uptime, datum en APM status in 1 ooglopslag kunnen zien... Ik kan niet zonder :)

Galeon (de browser op dezelfde screenshot) vind ik ook behoorlijk verslavend overigens.

Voor de rest: aterm ;) :Y)