[RH7.2] SCSI adapter wordt niet herkent (adaptec)

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:58
Ik probeer Redhat 7.2 te installeren maar zodra ik bij partitie aankom dan ziet RH geen schijven terwijl er toch echt 2 SCSI HD's inzitten (beide 2gb) Het is een HP Netserver LC+ met onboard Adaptec aic-7770 controller en 2 HP SCSI HD's.

Wat kan ik hier aan doen ?
Ik heb search gebruikt maar kan niks vinden ook niet op RedHat site.

Een linux newbie

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

Sjonny

Fratser

om te proberen, geen idee hoe rh install tegenwoordig werkt,
install als expert, zie scsi cards te detecten, pas daarna partities gaan instellen..
na booten van cd vast en zeker een grafisch scherm? ctrl-alt-f2, hit zit vaak een console:
modprobe aic7xxx
met ctrl-alt-f7 weer terug naar grafisch installer

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Loewe
Ik ga het nu proberen ...

• Loewe
ik kom inderdaad vanuit de grafisch interface bij een zwart scherm met een prompt waar :

sh-2.05# staat geschreven. als ik hier modprobe aic7xxx intyp dan krijg ik een nieuwe prompt met weer die sh etc te zien en vervolgens zie ik nog steeds die HD's niet.

Verwijderd

En als je daarna op die promt doet:
cat /proc/scsi/scsi
Dat zou je scsi devices moeten weergeven.

Dat je geen melding terugkrijgt wil zeggen dat de module geladen is.
Dat kun je zien met lsmod.

• Loewe
na lsmod wordt er een lijstje getoont waar inderdaad ook scsi_mod bij staat (is dit de goede ?) maar bij cat etc etc krijg ik de melding:"No such file or directory"

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:35
Driver disk aanmaken. (staat ergens op je cdrom) Gewoon de newby install nemen. Bij install zeggen dat je een driver disk hebt. Deze invoeren en waarschijnlijk kan je je kaarten nu wel vinden bij de install.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Loewe
Op de cdrom van Redhat 7.2 staat het volgende :

The following driver disks are available:

drvblock.img - Supplemental Block Device Drivers
drvnet.img - Supplemental Network Drivers
oldcdrom.img - Supplemental CDROM controllers
pcmciadd.img - PCMCIA Driver Diskette

Geen scsi driver disk of iets dergelijks.
Hoe kom ik hieraan ?

En hoe start ik een Newbie install ?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

Sjonny

Fratser

drvblock.img op een floppy zetten, van die flop opstarten en heb je gelijk weer de newbie install (ivp expert, als je dat niet bij de boot prompt erbij geeft).

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Loewe
Op zaterdag 02 februari 2002 17:02 schreef Sjonny het volgende:
drvblock.img op een floppy zetten, van die flop opstarten en heb je gelijk weer de newbie install (ivp expert, als je dat niet bij de boot prompt erbij geeft).
Als ik die van die flop probeer op te starten dan krijg ik "Operating system not found"

Verwijderd

installeren met "expert text"

als het goed is vraagt tie dan om een driver disk, druk dan op cancel. Dan wordt er gevraagd voor het toevoegen van SCSI of NETWERK controllers, kies dan scsi, en dan voor de goede adapter? Voila *D

• Loewe
Op zaterdag 09 februari 2002 19:47 schreef gilseboer het volgende:
installeren met "expert text"

als het goed is vraagt tie dan om een driver disk, druk dan op cancel. Dan wordt er gevraagd voor het toevoegen van SCSI of NETWERK controllers, kies dan scsi, en dan voor de goede adapter? Voila *D
Als ik installeer vanaf cd (autoboot) hoe kies ik dan voor een expert text install ? een boot diskette schijnt niet te werken
Pagina: 1