Toon posts:

[XP] Cubase, Reason & Rebirth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Ik draai meerdere programma's op mn XP systeem met een live 1024.

REason alleen draait goed, zodra cubase eroverheen komt, willen Cubase en Reason niet draaien (cubase heeft het helemaal nog niet onder XP gedaan). Als ik vervolgens Cubase de-installeer geeft reason nog steeds aan dat de juiste rewire2 versie niet aannwezig is... Rebirth werkt gewoon tussen alles door btw. Maar als ik rebirth bij wijze van test deinstall, blijft het probleem (dus ik denk dat dat niet de storingsfactor is).

wtf is er aan de hand? is er iemand die bekend is met dit probleem? Is dit XP of is dit incompatibiliteit en is dit te verhelpen met een patch waarvan ik het bestaan niet weet..

Alvast bedankt!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

welke versie cubase is et?
bij mij werkt alles goed (op men snelle athlon met xp)
en kan goed samenwerken met reason/rewire en nog alles eigenlijk

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
excuus,

Cubase VST/32 5.0

Verwijderd

Topicstarter
Yow!

de Cubase VST 5.1 update was nodig om alles te doen werken. Wijze van install: rebirth eerst, dan reason (ivm outdated rewire dll anders), daarna cubase > update 5.1 eroverheen en alles werkt!

misschien een goede tip voor iemand die hetzelfde probleem heeft. Zo niet> admin: sluiten die handel!

• BaRF
  • Laatst online: 11:37

BaRF

bijna kerst

thanks, ik heb hetzelfde probleem :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Wie weet hoe je goed Rbirth moet importeren bij Reason, ik krijg het niet aan de praat. 'k heb ook van die irritante klikken, al met latency in reason geklooid, met Reason en niet zo zuinig ook: Athlon Xp, Viakt133a chipset, misschien weet iemand wat!!!!

Verwijderd

welke versie van Reason heb je?
draai hier 1.0.1

P.S. ik heb de Patch ervoor.

Verwijderd

Jambek: Ik heb/had het zelfde met Reason in WinXP. Allemaal ploppen en klikken. Met je latency schuiven kan helpt voor eventjes, maar na een paar minuten gaat het plop/klikfeest weer vrolijk verder.
Ik heb sinds mn laatste windowsupdate bijna geen last meer van geklik. Mischien is dat wat?

Ik heb een Guillemot Maxisound Fortissimo geluidskaart, en ik heb daarvoor de WDM drivers van yamaha geinstalled. Die presteren iets beter dan die crap :( van Guillemot zelf.

Wat verder nog kan helpen is je geluidskwaliteit instellen op 41000 khz / 48000 khz. Vreemd genoeg presteerd mijn systeem beter op 48000 khz omdat ie dan niet hoeft te downsamplen.

Voor meer tips hou ik mij ook aanbevolen :)

• BaRF
  • Laatst online: 11:37

BaRF

bijna kerst

bij mij doet ie het iig na die 5.1 update! jesus wat is reason vet :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

REASON RULEzzz...

Verwijderd

What can i say... It's my Reason to live :D

Echt een moddervet programma. Ben er best aan verslaafd geraakt. Alleen mis ik nog een synt met meer osc's dan 2!
Met het betere patch werk krijg je het wel voor elkaar natuurlijk, maar het zou mooier zijn als je een kant en klare synth met 4-6 osc's had. :)
Pagina: 1