[PHP] GD-Library produceert halve pictures

Pagina: 1
Acties:

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 10:35
Ik gebruik onderstaand PHP-scriptje om in realtime een 700KB groot jpeg-bestand enigszins te verkleinen en weer te geven. Als ik het lokaal test, werkt het perfect, maar zodra ik het via internet test, worden de meeste plaatjes maar voor de helft (of zelfs helemaal niet) geladen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
header("Content-type: image/jpeg");
$file="/plaatjes/1.jpg";
$newWidth = 800;
$newHeight = 600;
$newImg = ImageCreate($newWidth,$newHeight);
$origImg = ImageCreateFromJPEG($file);
ImageCopyResized($newImg,$origImg,0,0,0,0,$newWidth,$newHeight,ImageSX($origImg),ImageSY($origImg));
ImageJPEG($newImg,'',60);
ImageDestroy($newImg);
?>

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Iets met time-outs ofzo?

Alvast bedankt!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zal met timeout werking te maken hebben?

Als die server van je het erg druk heeft heb je ook nog kans dat ie de timelimit bereikt en de boel afkapt...

• SnoW
Het vreemde is dat 'ie het al na een seconde of 3 "afkapt", dus niet na een hele lange tijd. En op die webserver draait verder helemaal niks, dus te druk kan 'ie het niet hebben.

Kan ik toch iets proberen om te ontdekken of het met een time-out te maken heeft?

Verwijderd

Hier heb ik ook weleens last van gehad, alleen wanneer ik Apache draaide tho, niet bij IIS.
Wanneer ik een page opende met daarin grafiekjes gemaakt door php, kwamen sommigen niet, anderen half op het scherm.

Ik heb de images toen maar laten 'saven' door php, en een fpassthru gebruikt om de images weer te geven, en dat werkte voor mij.

• SnoW
Ik heb de images toen maar laten 'saven' door php, en een fpassthru gebruikt om de images weer te geven, en dat werkte voor mij.
Ik heb nu pas de tijd gehad je tip uit te proberen. Alles werkt nu naar wens! Thanx!

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
Mocht het niet lukken het probleem op te lossen, denk dan eens aan ImageMagick. Deze heeft kwalitatief veel betere resultaten dan GD. Gebruikt bijvoorbeeld standaar bicubic resampling voor resizen (i.t.t. GD).

Ander groot voordeel is dat ImageMagick veel meer formaten kan ondersteunen, inclusief GIF, wat GD tegenwoordig niet meer kan (ivm licenties).
Pagina: 1