Apache + PHP & Mysql

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
na een paar uur gestoeid te hebben hem ik mijn apache server (DEBIAN) weer online :) (was een module die raar deed).
Nu heb ik alle php bestanden geupload naar me var/www/ dir maar als ik vervolgens naar me site toega dan opent hij de boel niet! hij geeft gewoon een dir listing. ik heb in de config file van apache dit bij directory index staan.#
DirectoryIndex: Name of the file or files to use as a pre-written HTML
# directory index. Separate multiple entries with spaces.

DirectoryIndex index.php

Ik weet het verder niet meer volgens mij is er een instelling mis maar wat?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Heb effe verder gekeken en krijg nu geen dir listing meer. Maar krijg nu een zooi letters te zien. Ik denk dat Apache het nog steeds als een html bestand ziet en niet als een php bestand zoals die zou moeten doen. Maar hoe dit te veranderen?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

Sjonny

Fratser

code:
1
LoadModule php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so

zoiets als dat in je config file mikken?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:37

klown

geek

ergens in de httpd.conf (heeeeeeeeelemaal onderaan) staat een regeltje iets als
code:
1
# php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so

haal dat hekje weg, en je php wordt geparsed, als het goed is :+

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp