gratis of goedkope programma's voor de webdesigner

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
Ik ben op dit moment bezig met het opzetten van een eigen webdesign(etc.) bedrijfje, maar loop aan tegen de hoge aanschafkosten van bijvoorbeeld Macromedia Flash 5.0 ($399.-). Nu weet ik dat hier een vrij goede vervanger voor is dat een stuk voordeliger is (SWiSH $49.-). Het grafische pakket ben ik ook al uit, dit wordt Gimp eerst, het ziet er in ieder gval veelbelovend uit.
Het enige dat ik nu nog zoek is een programma dat dreamweaver en fireworks kan vervangen, heeft iemand nog suggesties?
Ook andere programma's zijn natuurlijk welkom...
Een stel dat ik alles in linux zou gaan draaien (ik ga eerst uit van windows) wat voor programma's zou ik dan kunnen gaan gebruiken?

Ik hoop snel reacties te krijgen :)

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
dreamweaver, flash, fireworks moet je ook helemaal niet kopen joh heb je niet ergens kennissen >:)

Verwijderd

html'en doe je uiteraard hardcore in notepad >:)

maarreh: http://www.download.com kan je vast wel verder helpen

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

En anders www.tucows.nl . ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Ehm, waarom wil je die producten niet kopen? Als je een beetje professioneel wilt zijn in de design wereld, dan heb je die software gewoon. De kosten heb je er zo weer uit. En geloof me, je zal nooit een beter alternatief vinden dat veel minder kost.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 00:50 schreef miss_bleu het volgende:
dreamweaver, flash, fireworks moet je ook helemaal niet kopen joh heb je niet ergens kennissen >:)
Als bedrijfje kun je dat natuurlijk niet riskeren. Een kruimeldief kan ze niet veel schelen, maar iemand die zijn beroep ervan maakt, en daar programma's illegaal bij gebruikt, daar is natuurlijk wel wat geld te halen...

Dus inderdaad: freeware, of kopen, daar doe je het best aan.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 02 februari 2002 00:50 schreef miss_bleu het volgende:
Niet echt handig om daar via de illegale weg aan te komen als je een bedrijfje hebt, qua BSA enzo...

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Zo,een eigen bedrijf begonnen maar vergeten dat er ook geinvesteerd moet worden. :?

Maar goed kijk hier voor een gratis 3D-programma.
En hier voor nog meer gratis.

• GertW
Hier was ik dus al bang voor... :r
Ik was zelf ook al aan het zoeken geweest, maar heb niet echt veel kunnen vinden eigenlijk :( Zal dus wel kopen worden... :'(
Toch wel apart dat er geen goede vervanger is voor dreamweaver, als ik kijk wat voor programma's er wel gratis zijn... Gimp (lijkt toch wel veel op adobe photoshop) en voor office toepassingen heb je StarOffice (toch ook heel uitgebreidt! ).

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Op zaterdag 02 februari 2002 00:53 schreef Jaapf het volgende:
Ehm, waarom wil je die producten niet kopen? Als je een beetje professioneel wilt zijn in de design wereld, dan heb je die software gewoon. De kosten heb je er zo weer uit. En geloof me, je zal nooit een beter alternatief vinden dat veel minder kost.
ja maar als je nog student ben die nog maar net begint.. of gewoon een beginner zou ik het niet kopen voordat je het weet is er weer een update..

ik geef je gelijk dat als je prof. wil dat je het moet kopen

• GertW
<quote>
Zo,een eigen bedrijf begonnen maar vergeten dat er ook geinvesteerd moet worden.
</quote>

Als je goed leest dan zie je dat ik bezig ben met het starten van een bedrijf, ik heb er dus nog geen een opgezet |:(
(met andere woorden, fase 0, alles uitzoeken dus, ook de kosten)

Verwijderd

zoek ff binnen tweakers op webdesign bedrijf starten dan, is laatst nog een topic over geweest binnen W & G

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 01:03 schreef Evil_Creature het volgende:

Als je goed leest dan zie je dat ik bezig ben met het starten van een bedrijf, ik heb er dus nog geen een opgezet |:(
Dank je was genoeg geweest. :{

Verwijderd

je kan toch frontpage gebruiken ipv dreamweaver? ik neem aan dat je office wel hebt

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 01:13 schreef Wisp het volgende:
je kan toch frontpage gebruiken ipv dreamweaver? ik neem aan dat je office wel hebt
vloek niet :(

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Sorry, gisterenavond bij wijze van uitzondering weer wat aan mijn social-life gedaan. Maar van dit soort vragen zijn de te vinden op internet, www.download.com tucows etc. Maar waarom probeer je niet de 30-dagen trial van dreamweaver zodat je het kunt bekijken en eventueel kunt kopen als het de moeite waard is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.