• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
kan iemand me vertellen waarom ik wel/ niet een minidisc zou moeten kopen ??
(ik bedoel een portable)

ik zit er over na te denken ...

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
1.: op nemen van computer, tv en radio
2.: niet iedere keer cd branden als je nieuwe muziek wil (niet iedere discman kan cdrw aan)
3.: relatief goede schokbestendigheid

• whitehouse
wat zijn dan de kosten van 1 minidisc ?

hoe neem ik op ? (heb sb128)

hoe zit dat met cdrw ??

hoe snel neem je 1 minidisk "vol" op ?

is het makkelijk mp3's naar je minidisk te schrijven ? (dus te converteren naar audio en gelijk op je minidisk zetten..
zijn hier progs voor ?

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 22:27

McFreak

McFraGG de gekste !!

1 speed opnemen, batterij is snel op

McFraGG de gekste !!

• McFreak
  • Laatst online: 26-02 22:27

McFreak

McFraGG de gekste !!

[topic=399397/1]

McFraGG de gekste !!

• AP3X
  • Niet online
de nieuwe modellen gaan de battery wel lang mee ( lees 48 uur met 2 penlights of 20 uur met 1 penlight)

http://www.ogormans.co.uk/minidisc.htm

er is nu zelfs een model dat 66 uur mee gaat :)

p.s. tevens is met de nieuwe modellen ook mogelijk om de zogenaamde Long Play mode te gebruiken waarmee veel meer dan 80 minuten op 1 schijfje krijgt
( is afhankelijk van de LP mode )

Verwijderd

voordelen:

-klein
-schokbestendig
-opname mogelijkheid

nadelen:

-minidiscs zijn alleen in md af te spelen (itt mp3 discmans)
-past vrij weinig op 1 md (op een 90 min casette past zelfs meer)
-md's zijn magnetisch en redelijk storingsgevoelig
-md's zijn duurder dan bv cdr's
-opnemen moet meestal analoog en gaat daarom langzaam en met kwaliteitsverlies (tenzij je een dure stereo of geluidskaart hebt)

ik heb zelf een mp3 discman en dat bevalt prima, de enige 2 nadelen tov een md speler zijn dat ie wat groter is en dat je er niet op kan opnemen.. maar ik neem toch nooit op en hij past prima in me zak

• Floor-is
  • Laatst online: 16:48

Floor-is

5.2

>> [forum=33]

Bericht hierboven

• whitehouse
omdat ik bassist ben wil ik toch een soundkaart kopen die misschien selfs optisch in/out heeft.. (terratec?)

daarnaast..

stel, ik wil een 70min muziek op 128kb/s moet dit toch lukken ??

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 00:43 schreef whitehouse het volgende:
omdat ik bassist ben wil ik toch een soundkaart kopen die misschien selfs optisch in/out heeft.. (terratec?)

daarnaast..

stel, ik wil een 70min muziek op 128kb/s moet dit toch lukken ??
ja maar waarom geen mp3 discman? kan je veel meer op kwijt, geen dure geluidskaart nodig, in zo'n 10 minuten heb je 12 uur gebrand.. verder zijn cdr's niet duur en veel betrouwbaarder dan md

• whitehouse
omdat die mp3-spelers zo onwijs groot zijn, ik een sb wil kopen (met optical..) omdat ik toch opnamen ga maken op pc, en deze middels mini disc wil opnemen (als demo e.d.) en ook gewoon minidisc in mengtafel kan pluggen en baswerk kan opnemen..

Verwijderd

mp3-cdspelers zijn groot, maar mp3spelers met flash geheugen zijn evengroot of kleiner dan een minidisk.
Het nadeel daarvan is wel dat het flash geheugen nog best duur is.

Sony heeft ook een usb interface om mp3's in je minidisk te laden, daar staat hier op got ook wel iets over volgens mij.
Verder staan op http://minidisk.pagina.nl wel wat handige links.

Verwijderd

een mp3 discman is idd iets groter maar ik snap het probleem niet zo erg.. bij mij past ie prima in me zak en het voordeel is dat je hem meteen voor audio cd's kan gebruiken

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
ik heb ook ene minidisc, maar ik gebruik m nooit meer, juist omdat je 74 minuten bezig bent met opladen, de rest ia allemaal dik in orde, het is een goed formaat, niet te duur, etc etc, maar dat opnemen he....

• NoReseth
  • Laatst online: 11-03 21:53
heeft hier al iemand ervaring met het opnemen van een minidisc d.m.v. de usb poort ? want ik hoorde dat dat met sommige nieuwe modellen kon. dan kon je dus veel sneller een minidisc opnemen d.m.v. muziek van je pc >:)

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 22:50

ko9

Op zaterdag 02 februari 2002 08:13 schreef pvanwelt het volgende:
heeft hier al iemand ervaring met het opnemen van een minidisc d.m.v. de usb poort ? want ik hoorde dat dat met sommige nieuwe modellen kon. dan kon je dus veel sneller een minidisc opnemen d.m.v. muziek van je pc >:)
Heb hem jammergenoeg niet...
maar das die netMD ofzoiets :? IS echt een supervet ding, daarmee kan je iets van 24x zo snel opnemen. Daarbij komt het fijt dat je dus ook Long-play kan opnemen, zodat er maximaal 4*80=320 minuten op een floppie past :P

Alleen jammer dat ie zo duur is (iets van €400,- ofzo) en voor dat geld kan je ongeveer ook zo'n Apple IpoD kopen. En daar kan gewoon een paar gig op :D

Ik heb btw vorige maand een Sony MZ-R700 gekocht voor 500 GULDEN, das echt een perfect ding en dus niet al te duur...

• NoReseth
Op zaterdag 02 februari 2002 10:56 schreef ko9 het volgende:

[..]

Heb hem jammergenoeg niet...
maar das die netMD ofzoiets :? IS echt een supervet ding, daarmee kan je iets van 24x zo snel opnemen. Daarbij komt het fijt dat je dus ook Long-play kan opnemen, zodat er maximaal 4*80=320 minuten op een floppie past :P

Alleen jammer dat ie zo duur is (iets van €400,- ofzo) en voor dat geld kan je ongeveer ook zo'n Apple IpoD kopen. En daar kan gewoon een paar gig op :D

Ik heb btw vorige maand een Sony MZ-R700 gekocht voor 500 GULDEN, das echt een perfect ding en dus niet al te duur...
nee ik bedoel niet die netmd , maar ik dacht dat het zelfs ook kon met de sony mz-r700, dus gewoon een normale minidisc aansluiten op de usb en dan snel overzetten :o

• whitehouse
kun je dus met die mr 700 wat sneller op nemen ?? de opname snelheid van 1x of misschien 2x vind ik niet zo handig..

• NoReseth
ik geloof dat je gewoon net zoals een mp3 speler nummers erop kon zetten d.m.v. usb
dus bijv met 500 kb/s een nummer erop zetten

• whitehouse
vind ik enigzins vreemd... als het digitaal is, kan dit toch veeeeel sneller ??

• Dirk J
  • Laatst online: 13-02 21:51
Voordelen:
• Handiger dan MP3-speler (niet gelimiteerd aan bijv. 64mb flash).
• Betere kwaliteit dan MP3 als je het (digitaal) opneemt vanaf een CD.
• Kleiner apparaat dan een discman, kleiner medium dan een CD.

Nadelen:
• 1:1 opnemen.
• Minidisc spelers zijn meestal nogal kwetsbaar.

• whitehouse
1:1 opnemen... das toch echt minder ..
Hebben ook de allernieuwste dit ??
en als je bijvoorbeeld middels usb muziek over zet ?

• whitehouse
ik heb er 1 gevonden die ook optisch opneemt .. betekend dit dat als ik een sb heb met een optische out (spdif out) dat de opname snelheid groter is dan 1:1 ??

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 15:41 schreef whitehouse het volgende:
ik heb er 1 gevonden die ook optisch opneemt .. betekend dit dat als ik een sb heb met een optische out (spdif out) dat de opname snelheid groter is dan 1:1 ??
nee. ze nemen allemaal optisch op (da's technisch niet correct, maar beestje mot een naam hebben ;) ), en alleen 1:1.

• whitehouse
das nou jammer .. je zou toch zeggen als het digitaal is, dat het wel wat sneller zou kunnen .. maarjah.. moet er toch meer eens een kopen ! (en een sb met optisch out .. denk aan een terratec)

• whitehouse
iemand een idee waar die md's goedkoop zijn ??

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op zaterdag 02 februari 2002 00:32 schreef RaR het volgende:
1 speed opnemen, batterij is snel op
Mwoehaha : Pas een sony mr-z500 gekocht, 189 euro, 48 uur op 1 aa-batterij ! Dus dat is echt onzin.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 17:22 schreef whitehouse het volgende:
das nou jammer .. je zou toch zeggen als het digitaal is, dat het wel wat sneller zou kunnen .. maarjah.. moet er toch meer eens een kopen ! (en een sb met optisch out .. denk aan een terratec)
je kan 'm ook gewoon op je pc aansluiten via de "normale" uitgang

• NoReseth
ik vind het jammer dat nog steeds niemand antwoord heeft kunnen geven op de vraag van mij. want ik heb echt gehoord dat je gewoon d.m.v. een kabeltje op de usb poort gewoon snel nummers op je minidisc kon zetten (bijv met 500kb/s) net zoals op een mp3 speler zegmaar, en nu heb ik het niet over de netMD's. ik dacht dat het ook kon met de sony mz-r700 , heeft iemand het welis gezien ??

Verwijderd

Er komen wel minidiscjes die alles in mp3 opnemen waardoor er veel meer op past.

En er waren dacht ik ook proggies voor. moet ff heel diep in mn geheugen graven. dr was er iig eentje.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 21:15 schreef pvanwelt het volgende:
ik vind het jammer dat nog steeds niemand antwoord heeft kunnen geven op de vraag van mij. want ik heb echt gehoord dat je gewoon d.m.v. een kabeltje op de usb poort gewoon snel nummers op je minidisc kon zetten (bijv met 500kb/s) net zoals op een mp3 speler zegmaar, en nu heb ik het niet over de netMD's. ik dacht dat het ook kon met de sony mz-r700 , heeft iemand het welis gezien ??
nee, is gewwon een beperking van die apparaatjes vanwege de wijze van opnemen/coderen ed, alleen 1:1 met de normale machientjes. netMD is een ander verhaal en de niet-portable MD-recorders kunnen soms ook sneller, niet de "normale" portables.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51
Op zaterdag 02 februari 2002 00:37 schreef Wisp het volgende:
Dat is niet waar.
MD's zijn hartstikke optisch, net als CD's.
Alleen bij het opnemen wordt iets van magnetisme gebruikt, verder zijn MD's 100% ongevoelig voor magnetische velden.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op zaterdag 02 februari 2002 00:37 schreef Wisp het volgende:
nadelen:
Wat een bullshit zeg. Storingsgevoelig. HAHAHA je bent duidelijk niet in het bezit van een MD. (of je snapt er gewoon niks van, flame intended (ja je leest het goed flame intended))

Ik heb al 7 jaar MD ofzow (MZ-R3) en die bevalt tot op de dag van vandaag. Ik kan zelfs maar 2 MD's spelen op een ACCU en moet dan batterijen verwisselen, dus is echt nog zo'n energiezuipend beestje maar MD is gewoon kewl.

Ik heb op de 50 MD's ofzo die ik heb 1 MD die naar de haaien is.Deze MD denkt dat ie 350 minuten is ofzow en speelt vele malen versneld af. :) Tis wel grappig maar deze is kapot dus.

Maar het is juist absoluut niet storingsgevoelig en omdat het in zo'n protective case zit komt er ook VEEL minder snel sjit op je schijfje.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op zondag 03 februari 2002 22:10 schreef SmashingPunkKing het volgende:
Er komen wel minidiscjes die alles in mp3 opnemen waardoor er veel meer op past.
Uhmz, MD maakt gebruik van ATRAC wat al een compressiemethode is. Ik betwijfel het dus ofdat er VEEL meer op kan als je MP3 er op probeert te nemen. Het zijn HELE kleine schijfjes hoor met een klein oppervlak. Ik denk dat er iets van 100MB op kan ofzow.

Het lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat er MD's komen waar je in mp3 op kan nemen. Wel kan er dus met die nieuwere NetMD rechtstreeks vanaf je PC bijvoorbeeld MP3 of WAV naar je minidisc worden overgezet wat dus niet wil zeggen dat je het als MP3 opneemt.

What is NetMD?

NetMD is the next generation in MiniDisc technology. It further expands the MiniDisc format by allowing direct PC-to-MD drag and drop transfers through a USB connection at faster than real time speeds. Using your computer, you can transfer audio files (MP3s, WAV files, etc.), title and edit your MiniDisc tracks, rip CDs, and (hopefully) more!

bron: http://www.minidisco.com/minipages/netmdinfo.html

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Wat mij betreft wegen de voordelen op tegen de nadelen, daarnaast herken ik sommige nadelen die mensen noemen niet. Ik doe ongelooflijk lang met oplaadbare batterij, 't zelfs zo gek dat ie nog nooit is weggevallen terwijl ik zat te luisteren en ik maar toch treinreizen van meer dan 2 uur!

't Voordeel dat je niet aan een (dure!) flashcard of een immense cd vast zit, maar gewoon verschillende kleine disc'jes van 150 min (LP2) hebt vind ik 't belangrijkst. Daarnaast is een minidisc gewoon geil klein! :7

Ik heb trouwens een mz-r900.. :9~

• Mandarkx
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2022

Mandarkx

Pinky and the Brain HQ

Kijk eens op minidisk.org kan je veel info vanaf halen.

Tomorrow whe going to take-over the world, Pinky!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 00:24 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
1.: op nemen van computer, tv en radio
2.: niet iedere keer cd branden als je nieuwe muziek wil (niet iedere discman kan cdrw aan)
3.: relatief goede schokbestendigheid
Ahum??? op nemen van alles met een koptelefoon uitgang :)
Verder vind ik de Mic functie ook heel handig.
MP3 Speler is denk ik handiger voor een andere doeleinde (niet zo om echt op te nemen, meer voor luisteren + geen last van schokken).

Verwijderd

1:1 Opnemen hoeft nu niet meer, met de Sony MZ-N1 kun je tot 32x zo snel opnemen. Dat betekent dus dat je 160 min. in 5 min. over hebt gezet. :) Ik ga hem zelf zeker wel kopen ipv. Mijn MZ-R70PC. Ik weet alleen nog niet waar.

p.s. Heeft er iemand interesse in mijn 'oude' ?

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmz, kheb een hele oude sharp, is een tijdje kapot geweest maar md roelt toch wel hoor :)
-lekker klein (voor toen)
-prima geluid (mits fatsoenlijke oordoppies)
-trackmark&co

maar opnemen, tsja ach....
ik zet mn albums 1 keer op md en dan gooi ik ze in de kast :)

en de prijs van mdtjes valt ook wel mee hoor

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 14:21

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik zou er zeker een kopen, is de moeite waard

ik heb er zelf ook een en al jaren plezier van

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• whitehouse
hee Pjansen..we kunnen er altijd even over praten :P

mijn icq : 45167625 --> msn : j_grimberg@yahoo.com

• whitehouse

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 17:16 schreef whitehouse het volgende:
hee Pjansen..we kunnen er altijd even over praten :P

mijn icq : 45167625 --> msn : j_grimberg@yahoo.com
Ik heb je bij msn toegevoegd, maarja moet je wel online zijn he :P
Op woensdag 06 februari 2002 17:20 schreef whitehouse het volgende:
link :

http://www.sonystyle.com/electronics/prd.jsp?hierc=8627x8647&catid=8647&pid=28893&type=o
Ik bedoelde meer de Sony MZ-N1 (Is NOG toffer, kleiner, mooier, sneller (??), beter, mooier, kleiner, etc, etc :) )
Hij heeft ook nog een mooiere afstandbediening :)

• whitehouse
weet iemand waar ik de NET-MD kan vinden /zien ???
(zie link hierboven)

Verwijderd

Gewoon ff met Google zoeken op Sony MZ-N1, dan wordt je vanzelf overladen met Japanse Sites :)
p.s. iedereen die interesse heeft in mijn mz-r70pc,(zie een eerdere post) kijk hier even
http://cgi.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1330623923

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 19:09 schreef Papa Roach het volgende:
hmz, kheb een hele oude sharp, is een tijdje kapot geweest maar md roelt toch wel hoor :)
-lekker klein (voor toen)
-prima geluid (mits fatsoenlijke oordoppies)
-trackmark&co

maar opnemen, tsja ach....
ik zet mn albums 1 keer op md en dan gooi ik ze in de kast :)

en de prijs van mdtjes valt ook wel mee hoor
Ik heb de zelfde gewoonte... 1x opnemen en dan een tijd niks an doen... met 15 diskjes kun je dan wel even.

Ik heb trouwens een vrij oude sharp (MDMT 15) maar dit is wel een steengoed recordertje (als beste koop aangeraden door consumentenbond geloof ik) qua prijs/kwaliteit dan.

P.S. PJansen, die MDspeler van jou, kan die ook sneller opnemen dan 1:1 ??

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 21:40 schreef skatepuk het volgende:

[..]

P.S. PJansen, die MDspeler van jou, kan die ook sneller opnemen dan 1:1 ??
nee, alleen 1:1. Mijn toekomstige (Sony MZ-N1) wel :9
Pagina: 1