Waar 2 fans te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
Ik heb voor-onderin en achter-bovenin een fan hangen en heb er nu 2 over (80mm)

Ik heb afgelopen zomer iig wel gemerkt dat ik die nodig heb, pc crashte continu door de warmte, tot ik die fans los erbij hing...

Maar waar kan ik die nu het beste plaatsen?

Bovenop is geen ruimte, me cd-rom speler is te lang...

Ik dacht zelf aan de zijkant, achter-onderin de hoek om zo nog wat ruimte te hebben voor een window.

Iemand misschien andere idee-en?

Verwijderd

1 bovenop? :D

• KeRsTmAnNeKe
uuh, aan de bovenkant, onder et metaal, erop is geen gezicht :P

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
In de zijkant aan de onderkant achteraan 1 intake(dus de linksonderhoek van de linkerzijkant). Bovenop out.

Verwijderd

aan de zijkant, ter hoogte van de cpu 1. heb ik ook gedaan, scheelde me bijna 10 graden!!!!

• KeRsTmAnNeKe
Op zaterdag 02 februari 2002 00:10 schreef __Ted__ het volgende:
aan de zijkant, ter hoogte van de cpu 1. heb ik ook gedaan, scheelde me bijna 10 graden!!!!
klinkt wel goed, maar ....

Kwil nog een window derin maken... en word dat dan niet extreem lelijk?

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 00:15 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

klinkt wel goed, maar ....

Kwil nog een window derin maken... en word dat dan niet extreem lelijk?
ja, heb ik ook, wil er ook nog een window in maken, maar ja. ik ga er binnenkort eens even over na zitten te denken, kan altijd wel er omheen ofzo, is weer wat anders dan de meeste he.

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
de achterkant

• Sir Vega
  • Laatst online: 05-01-2022
Op zaterdag 02 februari 2002 00:10 schreef __Ted__ het volgende:
zou het helpen om de fan op de achter kant van het moederbord te plakken ter hoogte van cpu?

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 09:36 schreef masternewman het volgende:

zou het helpen om de fan op de achter kant van het moederbord te plakken ter hoogte van cpu?
Dat lijkt me dus behoorlijk zware onzin.

Zorg ook dat je zo weinig mogelijk fan's in je case hebt. Gewoon een superairflow, en veel degelijke passieve koeling.

Voor de topicstarter: Kan die cdrom echt niet een bay naar beneden? Warmte stijgt namelijk op, en als je daar een FAN plaatst, bevorder je dus een natuurlijke beweging, dat werkt dus heel lekker! En het staat mooi natuurlijk, zo'n fanguard bovenop je kast. Monteer hem er iig niet bovenop, dat had ik bij mn vorige kast, geen gezicht.

Ik heb er nu een 12cm PAPST 8V (zie sig.) hangen, die ook nog eens de voeding leegzuigt. De fan in de voeding is dus omgedraaid en op 5V gezet. En in combinatie met de nwe Zalman cnps5005al levert dat een oorverdovend resultaat! (8>

• KeRsTmAnNeKe
Op zaterdag 02 februari 2002 09:45 schreef Coolcase het volgende:

[..]

Voor de topicstarter: Kan die cdrom echt niet een bay naar beneden? Warmte stijgt namelijk op, en als je daar een FAN plaatst, bevorder je dus een natuurlijke beweging, dat werkt dus heel lekker! En het staat mooi natuurlijk, zo'n fanguard bovenop je kast. Monteer hem er iig niet bovenop, dat had ik bij mn vorige kast, geen gezicht.
Zat net beetje te denken, ik kan me fanbus dus verplaatsen naar boven... en me cd-rom spelers naar beneden ... dan past et wel...

thx voor tip :)

Verwijderd

Grrraag gedaan! Geeft een heel goed koelresultaat vind ik zelf. Ennuh, je zet al die fan's toch niet op 12V he... het verschil tussen 7/8V en 12V is namelijk heeel veel lawaai, en relatief te weinig luchtversnelling.

• KeRsTmAnNeKe
Op zaterdag 02 februari 2002 17:49 schreef Coolcase het volgende:
Grrraag gedaan! Geeft een heel goed koelresultaat vind ik zelf. Ennuh, je zet al die fan's toch niet op 12V he... het verschil tussen 7/8V en 12V is namelijk heeel veel lawaai, en relatief te weinig luchtversnelling.
Kan ze met fanbus tussen 7 en 12 wisselen, scheelt idd nogal veel
Pagina: 1