Hallo,
Ik ben een tikkeltje Linux newbee, en ben al een paar uur aan het stoeien met het aan de praat krijgen van ImageMagick (zie http://www.imagemagick.org/ ) op de server van mijn hosting provider. Het wil helaas niet lukken en ik momenteel zit ik vast. Ik kan natuurlijk vragen of mijn hosting-provider het alstjeblieft wil installeren, maar ik wil ook zelf kunnen. Hopelijk zijn er hier ervaren Linux mensen die me opweg kunnen/willen helpen...
Hier komt het verhaal:
Eerst probeerde ik om de pre-compiled binary te installeren (zie www.imagemagick.org) . Het eerste probleem wat zich daar bij voordeed was dat ik alleen kan schrijven onder /home/telecomvergelijker, dus kon kon ik niet zomaar in de standaard directories. Tijdje later zag ik in een text-file wat je hiertegen kon doen (mv van enkele dir's). Afijn, de executables werkten toen in principe wel, maar ImageMagick maakt ook veel gebruik van externe packages (coders van JPEG, PNG etc. etc.). De fout die hij telkens gaf was "cannot find delegate for this image format, o.i.d). Ik kan helaas nergens in de documentatie vinden hoe ik die packages erbij kan voegen, en dat is vraag 1:
1) Hoe kan ik die externe packages / libraries installeren?
Daarnaast heb ik geprobeerd om de sources te compilileren. Ik deed:
1) gzip -dc ImageMagick-5.4.2-3.tar.gz | tar xvf -
2) ./configure --prefix=/home/telecomvergelijker/ImageMagick
resultaat:
so far so good...
3) make
error: hij kan een boel referenties o.i.d. niet vinden, en exit de boel. Ik kom er niet uit en kan niet vinden hoe ik dit op kan lossen, dit is vraag 2:
2) kan iemand mij bij dit laatste op weg helpen?
Alvast bedankt!!!
Ik ben een tikkeltje Linux newbee, en ben al een paar uur aan het stoeien met het aan de praat krijgen van ImageMagick (zie http://www.imagemagick.org/ ) op de server van mijn hosting provider. Het wil helaas niet lukken en ik momenteel zit ik vast. Ik kan natuurlijk vragen of mijn hosting-provider het alstjeblieft wil installeren, maar ik wil ook zelf kunnen. Hopelijk zijn er hier ervaren Linux mensen die me opweg kunnen/willen helpen...
Hier komt het verhaal:
Eerst probeerde ik om de pre-compiled binary te installeren (zie www.imagemagick.org) . Het eerste probleem wat zich daar bij voordeed was dat ik alleen kan schrijven onder /home/telecomvergelijker, dus kon kon ik niet zomaar in de standaard directories. Tijdje later zag ik in een text-file wat je hiertegen kon doen (mv van enkele dir's). Afijn, de executables werkten toen in principe wel, maar ImageMagick maakt ook veel gebruik van externe packages (coders van JPEG, PNG etc. etc.). De fout die hij telkens gaf was "cannot find delegate for this image format, o.i.d). Ik kan helaas nergens in de documentatie vinden hoe ik die packages erbij kan voegen, en dat is vraag 1:
1) Hoe kan ik die externe packages / libraries installeren?
Daarnaast heb ik geprobeerd om de sources te compilileren. Ik deed:
1) gzip -dc ImageMagick-5.4.2-3.tar.gz | tar xvf -
2) ./configure --prefix=/home/telecomvergelijker/ImageMagick
resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| ImageMagick is configured as follows. Please verify that this configuration matches your expectations. Host system type : i686-pc-linux-gnu Option Configure option Configured value ----------------------------------------------------------------- Shared libraries --enable-shared=no no Static libraries --enable-static=yes yes GNU ld --with-gnu-ld=yes yes Ghostscript None /usr/bin/gs LZW support --enable-lzw=no no 16 bit pixels --enable-16bit-pixel=yes yes Magick++ --with-magick-plus-plus=yes yes PERL --with-perl=yes /usr/bin/perl BZLIB --with-bzlib=yes yes DPS --with-dps=yes no FlashPIX --with-fpx=yes no Ghostscript lib --with-gslib=yes no HDF --with-hdf=no no JBIG --with-jbig=yes no JPEG v1 --with-jpeg=yes yes JPEG v2 --with-jp2=yes no LCMS --with-lcms=yes no MPEG v2 --with-mpeg2=yes no PNG --with-png=yes yes TIFF --with-tiff=yes yes FreeType 2.0 --with-ttf=yes no TTF Path --with-ttf-fontpath= "" XML --with-xml=yes no WMF --with-wmf=yes no ZLIB --with-zlib=yes yes X11 --with-x= no X11 Configuration: Not using X11. Options used to compile and link: CC = gcc CFLAGS = -g -O2 -Wall CPPFLAGS = -D_REENTRANT -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -I/home/telecomvergelijker/Imag eMagick/include CXX = g++ CXXFLAGS = -g -O2 LDFLAGS = -L/home/telecomvergelijker/ImageMagick/lib LIBS = -ltiff -ljpeg -lpng -lbz2 -lz -lpthread -lm |
so far so good...
3) make
error: hij kan een boel referenties o.i.d. niet vinden, en exit de boel. Ik kom er niet uit en kan niet vinden hoe ik dit op kan lossen, dit is vraag 2:
2) kan iemand mij bij dit laatste op weg helpen?
Alvast bedankt!!!