Toon posts:

ATI radeon niet probleem maar ALCATEL!!! FREEZE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds ATI kaart niet aan de praat, maar krijg het vermoeden dat mijn freezes liggen aan het Alcatel Ethernet Speedtouch Homenetwork Terminator ADSL modem liggen...

Ik pst dit ff snel aan jullie omdat ik zo weer gefreezed ben...

Het kan ook een hacker of een bug zijn die lijkt op denial of ping of death....

Help me....

Er is iets aan de hand met dat ding...

Ik heb de laatste update van MXSTREAM geladen 3.270, maar ben vergeten verbinding af te sluiten...
Ik kan niet meer terug naar oude OS...

Maar toen zat die fout er ook al in...

Heb NIC 3com 905TX voor zekerheid op full duplex 10Mbit gezet...

Ik hoop op bevestiging van dit probleem...

Mijn e-mail adres is: wouter.wessels@hetnet.nl

Ik hoop dat je je technische kennis gebruikt om me in te lichten over de bug...

in plaats van me steeds plat te gooien....

HELP...!!! Alcatel Ik hoop dat jullie dit lezen...

Dit is echt niet OK....

Verwijderd

Waar heb je het in godsnaam over? Ik zit nu ook best te rotzooien op dit moment, maar de getweakte speedtouch-home houdt zich helemaal goed. Het kan wel dat je netwerkkaart al het gerotzooi niet zo leuk vindt!! Wasook laatst een topic over in NT. Kijk daar eens, zou ik zo zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dit is er dus aan de hand....

Security Bug in Alcatel Speed Touch Home ADSL Modem (DoS)
Jan, 17 2002 - 22:04
contributed by: hx
Summary
Alcatel Speed Touch Home ADSL Modem contains a security vulnerability that allows internal attackers to cause the modem to crash, by simply scanning it using NMap.

Details
Vulnerable systems:
Alcatel Speed Touch Home ADSL Modem firmware version 8706

By scanning your Alcatel Speed Touch Home ADSL Modem from its internal network address (10.0.0.0 subnet) it is possible to cause the modem to crash. Since this address space is outside the normal used network address, most modems should be safe, however, the crash can be caused by spoofed packets allowing crashing of internal connected modems, i.e. if the modem is connected on a local physical network subnet, and a vulnerable modem is present.

Additional information
The information has been provided by Hacknisty.

Hopende hiermee alcatel wakker te maken en jullie te waarschuwen... Ik dacht dus dat ik een hardware probleem had....

Verwijderd

Topicstarter
Hier een oplossing volgens Alcatel...

Ik geloof het niet, want ik denk dat ik al vervuilde firmware heb.

Ik wil dit uitzoeken en hoop dat er meer mensen zijn die dit niet accepteren.

Er moet firmware beschikbaar worden gesteld door Alcatel die het mogelijk maakt altijd clean te beginnen en mogelijk maakt het expert wachtwoord te wijzigen voordat je connect, en net nadat je de originele goede firmware hebt geinstalleerd!

http://www.alcatel.com/consumer/dsl/security_arch.htm#config

Zoek op security op deze link, en ze leggen uit wat je moet doen, maar ik geloof niet dat het werkt...

Maar goed we zullen zien...

Wouter.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Heb je nu eindelijk win 2000 al opnieuw geinstalleerd? Doe dat anders eerst voor je je problemen aan andere dingen gaat wijten

Verwijderd

Kan ook je 3com nic zijn die dingen willen enorm bokken en rare errors geven in sommige mobo's

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43
dat modem loopt op 10mb half duplex.. je had hem op full zetet. pobeer het nu nog eens...
Pagina: 1