PCMCIA en Debian...

Pagina: 1
Acties:

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Ik heb een laptop en tracht daarop 2 PCMCIA kaartjes te installeren, om hem te gebruiken als stille server :)

Ik heb al heel wat posts hier doorkliefd, en dus ook de search gebruikt, maar kom er niet uit....

Wat heb ik al gedaan ?

* PCMCIA kaart (ja, simpel beginnen he, eentje is voorlopig voldoende) wordt bij install herkend en ondersteund
* heb de interfaces file aangepast;
iface eth0 inet dhcp
* heb de runlevels veranderd, zodat de pcmcia kaarten worden opgestart VOOR het netwerk; en dat werkt ook, cardmgr start de pcmcia kaart correct op

en als ik de kaart wil up-pen krijg ik 'no such device found' of iets in die omgeving ;)

mijn vermoeden is dat eth0 niet helemaal correct is, dat het mss iets speciaal is voor pcmcia kaarten :? :? Ik heb er echt geen id van...

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je had de runlevels niet hoeven ombouwen, pcmcia netwerkkaartjes worden niet in /etc/interfaces geregeld (interfaces is alleen voor blijvende interfaces).
Voor pcmcia moet je in /etc/pcmcia zijn (specifieker: /etc/pcmcia/network.opts), hier kun je instellen wat er moet gebeuren als een bepaald kaartje geinsert wordt.

Als je het kaartje er niet inhebt tijdens het booten, wat krijg je dan in /var/log/messages en daemon.log als je het kaartje erin duwt? (hint: tail -f <file>)