Audigy install loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• khelark
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik probeer een Audigy te installeren in 2000/XP (heb in beide geprobeerd). Steeds bij install van de drivers en het zoeken naar reeds geinstalleerde onderdelen loopt de computer volledig vast. (Asus P4T-E, bios rev 1005)

Ik heb de kaart al naar een ander PCI slot geplaatst, maar dat hielp ook niet.

Zonder software kan ik m'n DTT2200 niet op 5.1 krijgen.

Hellup

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42
De driver installatie kan soms erg lang duren, dus ik zou ff een flink lange tijd wachten (15 min ofzo). Mocht ie daarna nog steeds 'hangen', dan is er echt wat mis...

• khelark
Thnx, ga het direkt proberen

• khelark
Het is toch niet normaal als het hele systeem bevriesd ????
De muis hangt ook volledig of moet ik toch wachten tot het
geheel weer op gang komt ?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Dit probleem heb ik ook gehad met creative kaarten onder win2k.

Was toen een irq conflict. Spit je bios eens door. Vertrouw de devicemanager NIET van Win2k. Hij zegt vaak dat geen conflict is. En dan is dat er stiekem toch. Terug naar de bios dus.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JungleJim
Op vrijdag 01 februari 2002 23:38 schreef khelark het volgende:
Het is toch niet normaal als het hele systeem bevriesd ????
De muis hangt ook volledig of moet ik toch wachten tot het
geheel weer op gang komt ?
Bij driver installaties lijkt het soms alsof het systeem bevriesd, dan is ie bezig de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren.

Wat betreft IRQ conflicten, als je in de BIOS van de P4T-E de APIC optie aanzet (die zit er als ik me niet vergis in), dan heb je tientallen IRQs, ruim voldoende dus :)

Controleer anders ff de manual, en zoek een PCI slot uit dat geen interrupts deelt met andere sloten.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 01 februari 2002 23:48 schreef JungleJim het volgende:

[..]

Bij driver installaties lijkt het soms alsof het systeem bevriesd, dan is ie bezig de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren.

Wat betreft IRQ conflicten, als je in de BIOS van de P4T-E de APIC optie aanzet (die zit er als ik me niet vergis in), dan heb je tientallen IRQs, ruim voldoende dus :)

Controleer anders ff de manual, en zoek een PCI slot uit dat geen interrupts deelt met andere sloten.
Het heet ACPI en een systeem heeft maar 15 irq's.. waarvan maar een aantal door insteekkaarten gebruikt kunnen worden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• khelark
De bios is inderdaad APIC. Daardoor zet hij de audigy op IRQ
22. Maar ook als ik het PCI slot fixed op 3 zet en dus bij
boot ook te zien is dat het multimedia device op irq 3 staat, dan nog geeft hij in xp aan dat de audigy op 22 staat. Ik word gek !!! Ik ben hier al twee dagen mee bezig. Veruit de #$%@%#@% hardware waarmee ik ooit heb gewerkt ! Ik laat mijn systeem vanacht aanstaan. Misschien dat ie een paar uur nodig heeft om een geluidskaartje te installeren.

• JungleJim
Op vrijdag 01 februari 2002 23:55 schreef tbusquet het volgende:
Het heet ACPI en een systeem heeft maar 15 irq's.. waarvan maar een aantal door insteekkaarten gebruikt kunnen worden.
ACPI is wat anders. ACPI staat voor Advanced Configuration and Power Interface. Zie http://www.acpi.info.

APIC staat voor Advanced Progammable Interrupt Controller, en is een verbeterde versie van de interrupt controller die al jaren in PC systemen zit. De Intel APIC heeft 24 interrupts, maar een aantal van 64 is ook goed mogelijk. P4 borden met een Intel chipset hebben vaak een APIC, die dmv het BIOS aan of uit gezet kan worden. Ziehttp://www.microsoft.com/hwdev/platform/proc/IO-APIC.asp voor meer info.
Op zaterdag 02 februari 2002 00:40 schreef khelark het volgende:
De bios is inderdaad APIC. Daardoor zet hij de audigy op IRQ
22. Maar ook als ik het PCI slot fixed op 3 zet en dus bij
boot ook te zien is dat het multimedia device op irq 3 staat, dan nog geeft hij in xp aan dat de audigy op 22 staat. Ik word gek !!! Ik ben hier al twee dagen mee bezig. Veruit de #$%@%#@% hardware waarmee ik ooit heb gewerkt ! Ik laat mijn systeem vanacht aanstaan. Misschien dat ie een paar uur nodig heeft om een geluidskaartje te installeren.
Ik zou in de BIOS de IRQ toewijzing aan de PCI sloten gewoon op automatisch laten staan. Zorg ook dat je PnP OS (als die optie bestaat) op No staat. Dan wijst Windows de interrupts toe.

Een andere optie is een schone install van Windows. Is wel veel werk, maar werkt vaak erg goed. Zeker als je hiervoor een Live! ofzo had, want die laat erg veel troep in de registry staan.

• khelark
Ik ben inmiddels een aantal installaties verder. Ik heb in 1 installatie geprobeerd of APIC naar PIC het probleem oplost, maar dat hielp niet. Ik begin errug het vermoeden te krijgen dat een P4T-E (850 chipset) met een Audigy het probleem is. Diverse besturingssystemen geprobeerd (2000 en XP) met meerdere clean-installs. Fixed IRQ, auto IRQ, PnP bios yes/no. Ik ben een beetje door al mijn automatiseringservaringen van de afgelopen 10 jaar heen.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat mogelijk de videokaart?audigy een probleem is. In afwachting van mijn Geforce3 (moet nog geleverd worden) heb ik tijdelijk even een Diamond Stealth 64 DRAM PCI in het systeem gezet. Misschien is dat het probleem. Was vroeger altijd een zeer betrouwbaar kaartje.

Heeft iemand uberhaupt een combi Asus P4T-E met Audigy werkend ?

Thnx

Verwijderd

Beste ???,

Ik heb zelf ook een P4T-E met Audigy kaart en Geforce 4 kaart. Dit heeft allemaal goed gewerkt, maar krijg nu elke keer de volgende fout: Applicatie kan niet juist geinitialiseerd worden met als detail het volgende geheugen adres 0x00000142.

Daarna krijg ik een dusdanige systeem load, dat mijn processor en geheugen op 100% blijven hangen. Heb al alles geprobeerd (geheugen uitgebreid getest, moederbord bios geflashed, Norton Win Doctor systeem laten scannen, nieuwe Audigy drivers geinstalleerd maar het mag allemaal niet baten). Als jij nog suggesties hebt of een oplossing van iemand krijgt laat me het even weten, misschien is mijn probleem daar ook mee verholpen.

Groeten,

Lennaert
Pagina: 1