Toon posts:

Toshiba notebook - Celeron / Pentium ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 notebooks van toshiba gevonden die me wel aanspraken:

Type: 614
Processor: 1.1 GHz CELERON
256 mb ram (na uitbreiding)
HD: 20 GB
DVD-ROM
14.1" - 1024 x 768

KOSTEN: 1550 euro (excl) (na gebeugen uitbreiding)
http://www.computers.toshiba.nl/cgi-bin/ToshibaCSG/selected_product_option.jsp?z=214&PRODUCT_ID=14936&DISC_MODEL=0

Type 911:
Zelfde specificaties alleen heeft deze al standaard 256 ram, en deze heeft een Pentium III processor.

KOSTEN: 1680 euro (excl)
http://www.computers.toshiba.nl/cgi-bin/ToshibaCSG/selected_product_option.jsp?z=244&PRODUCT_ID=15190&DISC_MODEL=0

voor het verschil pentium - Celeron betaal ik dus 130 euro = 286 gulden meer. Klopt die verhouding een beetje met het verschil in prestatie???

Ik kan ook kiezen voor Dell, deze kost ongeveer 1900 euro voor dezelfde specificaties.

Ik heb het idee dat de merken Dell, Toshiba, asus etc allemaal wel van goede, voldoende kwaliteit zijn....

Nog tips met betrekking tot het bovenstaande??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar ga je het systeem voor gebruiken?
Als je enkel een beetje office erop draait en hem gebruikt om bv je huiswerk of presentaties op te maken, dan is een PIII 1.1 misschien een beetje overkill imo.
kun je beter voor die celeron gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 23:04 schreef Terw_Dan het volgende:
Waar ga je het systeem voor gebruiken?
Naja, niet echt zware dingen in eerste instantie.. office pakket. Ik draai vaak veel programma's tegelijk en doe veel handelingen tegelijk. paint/photoshop (niet voor fotobewerking ofzo), ftp proggies, IE en dat soort dingen....

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Dell ben ik niet zo kapot van. Toshiba is me altijd goed bevallen, maar dat is iets persoonlijks. En voor de vraag of je een Celly of PIII moet nemen: het hangt inderdaad van je gebruik af. Bij normaal tot zwaar gebruik zou ik voor de PIII gaan, zoveel duurder is die nu ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dell ben ik niet zo kapot van. Toshiba is me altijd goed bevallen, maar dat is iets persoonlijks.
bedoel je daarmee dat het vooral tussen je oren zit? :)) hmm je hebt gewoon goede ervaringen met toshiba. maar wat beviel er dan NIET aan Dell?
Bij normaal tot zwaar gebruik zou ik voor de PIII gaan, zoveel duurder is die nu ook weer niet.
Mja.. wat heet zwaar gebruik... van die grafische tekenprogramma's???? ..... zoals ik al zei in me laatste postje draai ik veel proggies tegelijk... maar daar heeft het werkgeheugen zeker meer mee te maken..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het geld hebt dan zou ik ook wel die PIII kopen.
1. je krijgt er nooit spijt van dat je toch niet de iets snellere hebt gekocht (ik neem aan dat je na een halfjaar deze notebook nog steeds wil gebruiken, en wie weet is er dan iets waar een PIII handig voor is).
2. ik weet het niet zeker, maar de PIII heeft iets van speedstep, weet enkel niet of de celeron dat ook heeft, maar deze verbruikt wel iets minder dan een PIII (maar bij beide modellen zitten wel Li-ion batterijen en geen NiMH batterijen
3. een PIII staat wat patseriger als een celeron, maar dat is niet iets waar ik echt een keuze vanaf zou laten hangen.

* TERW_DAN heeft gewoon een Athlon stickertje op zijn notebook geplakt, en iedere n00b denkt dat het een Athlon is >:), terwijl het gewoon een K6-3tje is >:)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 01 februari 2002 23:12 schreef dirkey het volgende:

[..]

bedoel je daarmee dat het vooral tussen je oren zit? :)) hmm je hebt gewoon goede ervaringen met toshiba. maar wat beviel er dan NIET aan Dell?
[..]
Slechte ervaringen met leveringen, toch iets mindere kwaliteit (in mijn opinie). Ik heb ook een Compaq E500 gehad, dat was een soort tank ;)
Mja.. wat heet zwaar gebruik... van die grafische tekenprogramma's???? ..... zoals ik al zei in me laatste postje draai ik veel proggies tegelijk... maar daar heeft het werkgeheugen zeker meer mee te maken..
Eigenlijk is er geen goed antwoord mogelijk. Als je het geld ervoor hebt, zou ik voor de PIII gaan. Weggegooid is het niet, en afgezet tegen de levensduur van de notebook is het (volgens mij) te verwaarlozen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor jullie reacties...

Morgen even naar Eindhoven om ze ff met eigen ogen te zien :)
Pagina: 1