Nu gebeurt het wel eens dat ik een spelletje zit te spelen en de boel reset. Dit gebeurt echter alleen met een gesloten kast, dus zou je denken dat het een koeling-probleem is.
Maar volgens dat programmaatje MBM5, valt het allemaal best wel mee. De cpu zit op 49 graden, de andere 2 sensoren zitten op resp. 23 en 29 graden. En dan ga ik een spel spelen, reset de comp niet meer, weet ik het nog niet
Maar nu blijkt dat programmaatje ook voltages te kunnen meten. das handig
De 3,3 volt is 3,45 volt, dat lijkt me zat. Verandert niet.
De +12 volt is 12,48 volt, lijkt me ook zat, verandert niet.
Echter, de +5 volt is max 4,73 volt en de laagst geregistreerde waarde is 4,58 volt. Dat lijkt me wel erg weinig?
Kan het probleem ook veroorzaakt worden door een spannigsdip aan de AGP-poort ofzo? Of moet die 5 volt sowieso stukken hoger liggen?
Het systeem in kwestie:
300 Watt voeding
AMD athlon 1,4 GHz
Epox 8k7a+
2x 256 MB DDR Kingston
Hercules G-force 2mx
SB-live 5.1
flips 48x cd-rom
flips tosti-ijzer
creative 12x dvd (binnenkort ook eens een grafsteen voor gaan halen denk ik)
IBM 40,0 GB 7200 rpm (gekoeld)
Samsung 20,0 GB 5400 rpm (om met linux te kunnen klooien, mocht dus niet zo duur zijn)
Oh ja, last but not least: Sony 1,44 Mb 3,5" fdd
Maar volgens dat programmaatje MBM5, valt het allemaal best wel mee. De cpu zit op 49 graden, de andere 2 sensoren zitten op resp. 23 en 29 graden. En dan ga ik een spel spelen, reset de comp niet meer, weet ik het nog niet
Maar nu blijkt dat programmaatje ook voltages te kunnen meten. das handig
De 3,3 volt is 3,45 volt, dat lijkt me zat. Verandert niet.
De +12 volt is 12,48 volt, lijkt me ook zat, verandert niet.
Echter, de +5 volt is max 4,73 volt en de laagst geregistreerde waarde is 4,58 volt. Dat lijkt me wel erg weinig?
Kan het probleem ook veroorzaakt worden door een spannigsdip aan de AGP-poort ofzo? Of moet die 5 volt sowieso stukken hoger liggen?
Het systeem in kwestie:
300 Watt voeding
AMD athlon 1,4 GHz
Epox 8k7a+
2x 256 MB DDR Kingston
Hercules G-force 2mx
SB-live 5.1
flips 48x cd-rom
flips tosti-ijzer
creative 12x dvd (binnenkort ook eens een grafsteen voor gaan halen denk ik)
IBM 40,0 GB 7200 rpm (gekoeld)
Samsung 20,0 GB 5400 rpm (om met linux te kunnen klooien, mocht dus niet zo duur zijn)
Oh ja, last but not least: Sony 1,44 Mb 3,5" fdd