Behringer Eurorack MX3242X vs Eurodesk MX2442A

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoi,

Wij hebben voor de band een nieuw mengpaneel nodig en zitten te twijfelen tussen de Eurorack MX3242X en de Eurodesk MX2442A.
Heeft iemand ervaringen met een van deze twee mixers ?? Wat is de levensduur van deze dingen

Fotos:

Eurorack MX3242X:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/MX3242X/MX3242X_medium.jpg
Eurodesk MX2442A:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/MX2442A/MX2442A_medium.jpg

Thanx.

Verwijderd

Ik vond de eurodesk wat fijner dan de eurorack, mede doordat alle kermis er niet opzit die op dat eurorack ding zit. Verder heeft ie zo te zien meer kanalen.

Verwijderd

Wij gebruiken zelf de 3242X. Het voordeel van deze mixer is dat je 16 kanalen via de faders kunt gebruiken en deze kanalen ook nog eens op een aparte bus kunt gooien zodat je die bijvoorbeeld kunt aansluiten op een meersporen recorder.
Die kanalen kun je dan instellen op een vaste waarde en ondertussen kun je met de gewone 16 live mixen.

Ook kun je eventueel de 2e 16 kanalen gebruiken voor eventuele synthezisers en dergelijke. (Dus 17 t/m 32)
Nadeel is wel dat je de toonregeling dan slechts bij een van de twee kanalen kunt gebruiken. (dus of kanaal 1 of kanaal 17, 2 of 18, etc.)

Voordeel van de 3242X is dat hij in een 19" behuizing past, lekker compact dus.

Daarentegen heeft de andere mixer meer kanalen rechtstreeks beschikbaar, dit lijkt mij handiger omdat je bijvoorbeeld de drums apart wilt versterken en dan heb je al gauw meer dan 16 kanalen nodig met elk hun eigen toonregeling.

Voor alleen live dus de grote mixer en bij vooral opname zou ik voor de 3242X gaan.

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Zou je mischien wat over die "B-channels" kunnen uitleggen ? want dit is nogal vaag.

Verwijderd

Je kunt eventueel via de site van Behringer een pdf handleiding downloaden.

Per kanaal (1 t/m 16) kun je er voor kiezen (d.m.v. een schakelaar) om het signaal wat wordt aangeboden op XLR of jack ingang 1 ook op ingang 17 aan te bieden (2 op 18, etc) of dit niet te doen en dus van 17 een aparte jack ingang te maken. Dit signaal is dan via een grijs draaipotmetertje in te delen op links of rechts en via een wit draaipotmetertje wat volume betreft.

Al deze signalen dus 17 t/m 32 komen dan op een bus uit. Deze bus is dan in te voegen bij de eerste 16 kanalen (voor de hoofdfader) of als aparte stereo uitgang te gebruiken voor monitoring of opname.

De toonregeling is via een schakelaar te koppelen aan kanaal 1 of 17 (2 of 18, etc).

O ja, mocht je echt meersporen willen opnemen kun je via de insert punten van de eerste 16 kanalen elk kanaal apart aanbieden aan de opname apparatuur.

Om het nog ingewikkelder te maken kun je met een schakelaar (flip) ook nog eens kanaal 1 en 17 verwisselen (2 en 18).

Trouwens de ingebouwde effecten zijn wel redelijk. (galm, echo, robotstemmetjes (na ja, wat je er mee moet?).

't is een leuke tafel met heel veel mogelijkheden maar of je echt alles gaat gebruiken?

Hopelijk wat meer duidelijkheid.

Verwijderd

De keuze voor Behringer is dat budget matig, of omdat je het een leuk bakkie vind. Voor iets meer geld heb je een Allen & Heat of een Spirit Folio. Ik ben zelf niet kapot van Spirit omdat de toonregeling nog al bruusk gaat.
Van Allen & Heath weet ik namelijk ook dat ze een heel tof Mix Wizard tefeltje hebben dat in een 19" behuizing past.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 00:59 schreef Sanka het volgende:
De keuze voor Behringer is dat budget matig, of omdat je het een leuk bakkie vind. Voor iets meer geld heb je een Allen & Heat of een Spirit Folio. Ik ben zelf niet kapot van Spirit omdat de toonregeling nog al bruusk gaat.
Van Allen & Heath weet ik namelijk ook dat ze een heel tof Mix Wizard tefeltje hebben dat in een 19" behuizing past.
Wat is er mis met Behringer? Ik heb zelf een DX1000 en een Ultramizer...prima spul, werkt als een dolle. Kijk voor de grap eens op www.radiohitec.nl da's een piratenzender hier uit de buurt...bijna alleen maar Behringer in het DSP-rekje.

Verwijderd

Ik zeg niet dat het slecht is, maar er is zoveel beter. En het een en ander werkt bij de een wat lekkerder dan bij de ander. En behringer moet je als een vrouw behandelen. Regelmatig schoonmaken en voorzigtig mee zijn, ook tijdens transport

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 02 februari 2002 01:25 schreef Sanka het volgende:
Ik zeg niet dat het slecht is, maar er is zoveel beter. En het een en ander werkt bij de een wat lekkerder dan bij de ander. En behringer moet je als een vrouw behandelen. Regelmatig schoonmaken en voorzigtig mee zijn, ook tijdens transport
uhmz... wat ik erg goed vind aan behringer zijn hun dynamics apparatuur..
verder is behringer goed voor zijn prijs.. ze hebben enorm veel mogelijkheden voor zeer weinig geld.
Maar ze hebben tja..wat zal ik zeggen..beetej veel ruis etc..voor echt toppie studio werk zal ik ze niet aanraden (alleen de ultrafex en de composer,..en de rest van hun duurdere buizen spul)

ik heb zelf wel een spirit folio..en ben er echt niet ontevree mee.. ik moest wel idd ff wennen aan de toonregeling.. wat agressief,.. maar wel ook heel warm..daar staan ze ook om bekend..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Ik heb zelf een Spirit voor thuis, bij de computer. Ben er voor deze toepassing ook niet ontevreden mee. Maar als je een beetje stevig werk gaat doen, komt hij minder uit de verf. En de hoge insturing die je nodig hebt om iets lekker er boven uit te krijgen vind ik hinderlijk, accoustisch heb ik liever wat meer headroom. Eeen synth geeft voor mij geen problemen.

Op dit moment is Focusrite ook flink aan de weg aan het timmeren. Denk niet dat het prijsverschil veel uitmakt als je ze naast mekaar zet, maar de apparaatjes van Focusrite zijn toch nog iets meer af, iets betere componenten inwendig en het bedieningsgemak evenaar Behringer. En vele malen minder ruis. Maar elk component heeft zijn prijsklasse natuurlijk en zijn toepassing. Ook Behringer.
Pagina: 1