[Laptop] Inventarisatie: Hoe vaak kapot.

Pagina: 1
Acties:

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:19
Hoi,

Ik twijfel nog welk notebook ik zal aanschaffen Merk met 1 jaar of minder merk met 2 jaar garantie voor minder geld.

Maar nu vroeg ik mij het volgende af. Hoe vaak gaat een notebook kapot.
Graag hoor ik van gebruikers:

Wanneer na aanschaf ging hij kapot?
Wat ging er kapot?
viel het binnen de garantie?!
Wat waren de eventuele kosten?

Graag ontopic blijven, en dus geen oeverloze discussies over verschillende soorten garantie van merken.

American Express vraagbaak

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben bang dat mijn notebook die ik 14-06-01 heb gekocht aan het overlijden is.
Soms als ik hem aanzet hoor ik echt een wazig geluid in dat ding, net alsof de hdd dying is. Maar misschien ook wel CPU, echt vreemd geluid. Maar in principe doet hij het nog steeds.

De Acer die mijn vader had was na 2 jaar ineens dood, bleek de VGA chip op het moederbord kapot te zijn: kosten 1350 gulden + 13weken geen notebook (zeer schofterig geregeld trouwens door zowel acer als AMC in Wijchen). Dat ding heeft hij nu nog, valt een beetje uit elkaar en de batterij doet het maar 10 sec, maar verder werkt dat ding nog wel.

Op mijn werk maak ik het ook sporadisch mee dat notebooks echt helemaal dood zijn (tenzij mensen er bier overgooien oid). Meestal als ze bellen zijn het of software messups of dingen die even ingesteld moeten worden. (APM in bios bijvoorbeeld).

De meeste problemen bij notebooks zijn denk ik wel de batterijen.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Notebooks zijn prachtige dingen, maar ze zijn nou eenmaal minder sterk dan desktops. Ze kunnen slecht tegen stuiteren :o en toetsenborden zijn soms na 1 jaar al klote. Daarom heb ik een beetje schurft aan die dingen. Technisch speelgoed&hebbedingetjes. Erg mooi, maar vaak kapot bij onzorgvuldig gebruik. Let dus op de reparatiekosten. Bv. Dell. Die maken hele mooie dingetjes, maar de reparatiekosten zijn astronomisch hoog. Keep that in mind....

Verwijderd

Bij mij op het werk gebeurd het echt geregeld dat er een kapotte laptop terugkomt.

Beeldschermen heel af en toe maar geregeld harddeschijven...

Verders vind ik het een beetje overgewaardeerde dingen. In praktijk gebruiken de meeste toch overal desktops. het is alleen handig dat je je materiaal kant en klaar en 100% zeker werkend mee kan nemen. (handig voor presentaties etc)

(ohja het gaat hier voornamelijk om toshiba's maar met compaqs hebben we ook genoeg ellende gehad :'()

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

schermen, batterijen en dingen die specifiek voor een bepaald type notebook gemaakt zijn, zijn altijd duur.
Maar gaat je hdd kapot, dan is het nog zeker wel te betalen.

En dat argument over hebbedingetje is meer een persoonlijke kwestie.
Persoonlijk zou ik het ding gigantisch missen op school, en mijn vader heeft ook een notebook en kan ook zeker niet zonder, als je altijd overal je computer bij de hand moet hebben is dat zeer makkelijk.

Verwijderd

Persoonlijke ervaringen:

Laptop: Toshiba Protegé, PII366
Gebruik: auto+trein
Defecten: batterij zwak na 1 jaar, toetsenbord blijft intern plakkerig na koffie-ongeluk.

Laptop: Compaq Pressario 1800, PIII600
Gebruik: LANparty+desktop replacement
Defecten: De pijltjes op de cursortoetsen worden een beetje vaag na 1 jaar.

Laptop: Toshiba Satellite 4000, PII266
Gebruik: Exchange Server
Defecten: batterij zwak na 1 jaar, stekker van voeding gammel na 2 jaar.

Laptop: Toshiba Satellite Pro 440, PI133
Gebruik: auto+trein, vakantie
Defecten: batterij zwak na 1 jaar, 2e batterij idem na 1.5 jaar, 1e batterij defect na 3 jaar, moederbord defect na 8 jaar, overleden.

Verwijderd

Compaq pressario 1230,vanaf de eerste dag spijt.
De eerste week al weg,accu lader stuk,6 weken weggeweest!!!

na 1 jr weggedaan

Toshiba tecra 8000
Perfecte machine!!

HP xe3 omnibook

kom thuis uit de winkel:DOA!!

ik terug,kreeg een nieuwe mee,dag erop toestenbord al kapot
helft werkte niet.
ik terug,kreeg wederom een nieuwe.

na 6 mnd ook toetsenbord kapot!!
Zelfde probleem,ik terug,en ze sturen hem op.
Na 5 weken nog geen laptop,ik bellen.
Na een uurtje waren ze erachter dat HP hem KWIJT was.

kreeg een splinternieuwe mee,wilde ik niet meer.\
Geruild tegen een HP pavilion 7945 ,p4 1,5.
Na 2 weken al geen beeld meer op het ding,ik terug,binnen 30 dagen dus nieuwe mee gehad.
werkt goed tot nu toe.

laptop is nu Micropoint Lunar.
48 uurs service aan huis en 3 jaar volledige garantie.
Toffe machine.
groeten .

Verwijderd

ff verder over die Micropoint,heb er een al risk verzekering bij voor €70.-
Ben verzekerd tegen alles,bier koffie,diefstal en noem maar op.

Echt een wereld merk.
Kost wat,maar dan heb je ook wat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
1e: Toshiba Tecra 8000 -> geen problemen mee gehad, verkocht.

2e: Toshiba Tecra 8100 -> ook geen problemen, alleen cdrom soms leesproblemen

Nu: IBM Thinkpad T20 -> Werkt prima, en heeft veel overleefd.. Ik ga redelijk lomp met dat ding om, heeft al een paar smakken gemaakt.

Alleen scherm wordt iets minder, 2 vette witte plekken, maar ja, dat kwam doordat ik ging stapelen, en ie dus iets tever doorboog >:)

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Dell Inspiron 7000 PII 366 MHz --> nooit problemen mee gehad.

Na ongeveer 1,5 jaar door verkocht

Dell Inspiron 75000 PIII 650 MHz --> ook nooit problemen mee gehad.

Na ongeveer 1,5 jaar verkocht.

Besteld en als het goed is maandag of dinsdag in huis:

Dell Inspiron 8100 PIII 1 GHz.......

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

praktisch nooit problemen

gebruik alleen compaq, toshiba en IBM..

en ga er erg voorzichtig mee om. heb al sinds 1992 van de baas een laptop, nu enkele bazen en laptops verder errug weinig echte problemen gehad.

ervaringen:
op een compaq armada kan de bios verkloot worden als win2k of XP goed in de war is, na een reset werkt dat ook weer.

was vroeger reparateur van pc's en heb wel de raarste zooi meegemaakt: man die het vreemd vond dat zijn laptop defect ging als ie elke dag onder de snelbinder achterop de fiets meegenomen werd (zonder tas natuurlijk)

mijn dochter heeft staan gooien met de verwisselbare HD en die kreeg (oooh hoe vreemd) steeds meer bad sectors..

een pen die nog op het keyboard lag toen het deksel gesloten werd, iets waar het scherm niet tegen kan.

een vriend had laser laptops met een uitval-percentage van 75% 8 van de twaalf binnen drie maanden retour leverancier

een belgische collega heeft zijn halve laptop in frituurvet ondergedompeld (glanst wel mooi hihi)

conclusie: een A merk kan zich de slechte pers niet veroorloven, de kwaliteit is er, maar ze hebben wel een goede baas nodig....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dell C600 (mei 2001):
Mijn mobiele LANgereedschap ;)

Na 2 maanden onboard sound defect, via on-site garantie volgende dag nieuw mobo.

nu: af en toe een touchpad die een beetje vreemd doet, krijg een wandelende cursor :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Armada E500 P2 (350 MHz ofzo):
Power/standby-button defect geraakt binnen een half jaar. Alleen heb ik hem tweedehands gekocht. Leeftijd dus niet bekend. Gebeld naar compaq. PC opgehaald en binnen een week weer geretourneerd ZONDER kosten.

Armada E500 P3 600 MHz:
Ook tweedehands.
Diskdrive leverde in het begin nogal eens problemen op. Verder had ik er weinig last van wegens weinig gebruik van de drive. Nu (ruim een half jaar later) totaal geen problemen meer.
Ook vertoonde hij in het begin wat problemen met sommige sites (zoals GoT) Kleuren begonnen vreemd te worden; groene kleur leek te verschuiven naar rechts.
Nu ook nooit meer gezien. (warmteproblemen in de zomer?)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

waarom koop je niet gewoon extra garantie als je bang bent dat er iets stuk gaat.
dell kun je 3 jaar garantie kopen
makro pas houders kunnen zich indekken voor 5 jaar en langer als ik goed de folder had gelezen.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
mijn ervaring is dat het scherm het altijd vrij snel begeeft, en dan vooral de scharnier, ook wil de batterij het weleens opgeven en daz een dure grap

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

-ET-

Phone Home

Een of ander vaag Tawainees merk Notebook -> Dual
Gekocht zomer 1999 problemen nu,

Scheurtje in de behuizing -> stevigheid van het matriaal (zal wel komen doordat het niet echt een merk is.)
Harddisk -> af en toe blijven de koppen van de schijf hangen.
Koeler -> gammel (lees: veel herrie) waarschijnlijk ook omdat het merkloos is.

voor de rest doet hij het nog steeds prima

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

TOshiba 2100 CDS..... gekocht februari 2000 (in Canada)

In September 2000 laptop op bagagedrager van fiets geplaatst en rara... de HD was kapot (DAMN). telefoonlijst bij toshiba.nl gekregen en ff rondgebeld. In Amsterdam zat ook een toshiba-reparateur die heeft gratis binnen 1 week de HD vervangen voor een nieuw exemplaar.

Sindsdien geen problemen qua hardware meer gehad.
Pagina: 1