Toon posts:

Harde Schijven MEGA traag :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
30 Gb leek me wat weinig, dus leek het wel leuk om wat extra schijfruimte bij te kopen. De oude schijf is een IBM 30 gig, 7200 rpm. Alles werkte fijn en lekker snel todat ik die nieuwe schijf erin zette (IBM 60 gig 7200 rpm). Alles mooi geformatteerd en gepartitioneerd, maar toen begon het gedonder.

Ten eerste startte m'n winxp op in 5 minuten, ipv de gebruikelijke halve minuut :'(. In windows is het evenmin feest, ik kan namelijk niet eens fatsoenlijk mp3s meer afspelen.

Schijf kapot? alles getest met de drive fitness test, en er kwamen geen errors uit de bus.

Ik dacht laat ik die nieuwe schijf er maar weer uit halen, dan zal het probleem wel opgelost zijn, maar nee hoor :( m'n oude schijf is ineens ook traag geworden

Met sisoft sandra heb ik de geweldige score behaald van 1551 |:(

Verdere info over m'n hardware: MSI KT266pro, beide schijven zitten op device 0, en m'n cd rom spelers op 1. (kan niet anders want m'n kabels zijn te kort |:()

iemand?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je ATA100 kabels :? Welke UDMA modus werd hun toegewezen in de BIOS én Windows :?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
80 aderige kabel gebruikt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

staat DMA aan en heb je (als je een via bord hebt) die ranzige 4in1 dinges geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik die 80 aderige jah

enehm... in bios stond alles op autodetect, udma mode ook
in windows staat dma ook aan

4in1 geinstalleerd :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik kan me niet voorstellen dat niemand van deze knappe koppen hier antwoord op weet.

iemand? :P

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

Scatman_II

R9500 Pro >:)

tjah, ik kan wel wat gaan gokken...
Maareh, misschien moet je toch maar een nieuw kabeltje kopen dan..
onee, met 1 schijf wassie ook sloom..
Maybe iets met master slave?
hm, ook niet... :)
Bovendien, een P2B (ik heb zelf een P3B-f) heeft maar UDMA 33, oftewel 33MB datastream...

anders allebei formatteren... succes ermeej...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:10
in je bios niet checken bij standard cmos setup he! maar bij integrated perhipials

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Check eens of je CPU gebruik in winxp ook erg hoog is als je mp3's enzo afspeelt. Kan met DMA te maken hebben.

Anders effe alle pci kaarten eruit die eruit kunnen en cdrom's loskoppelen.

Verwijderd

Heb je misschien bij het inbouwen van je HDD per ongeluk een IDE kabel of floppy kabel een klein stukje uit de connector van moederbord of je hdd, cd-rom of floppy getrokken? Ik had dat namelijk ook eerst, m'n floppy zat er niet goed in wat tot een zeer groot snelheidsverlies resulteerde.

Verwijderd

Topicstarter
Alles kabels zitten nog netjes vast :)
Ik heb geen conflicten kunnen ontdekken wat hardware betreft. Het lijkt erop dat mijn schijf in windows98 wel een klein beetje sneller wil werken. Zijn er geen bekende bugs voor grote schijven onder winxp?

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, in het benchmark proggie hd tach is m'n cpu gebruik 99%...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

Scatman_II

R9500 Pro >:)

tjah, als je HD wordt aangesproken constant is dat normaal... alleen van die (dure) serverschijven kunnen totaal cpu onafhankelijk werken...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-04 17:34
Heb je ook al een hele nieuwe flatcable geprobeerd? Misschien dat hij is beschadigd bij het erbij zetten van je tweede harddisk. Er is kennelijk iets mis gegaan na het inbouwen, dus ik denk dat je het hier moet zoeken.

Je kan ook nog je harddisk op je andere device zetten, dus omgewisseld: harddisk op 1 en cdrom op 0.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1