Ik heb een vrij simpel probleempje, waarop in in de PHP manual niets over kan vinden. En zoeken naar 'PHP if echo' op GoT levert me zoveel results op, dat ze doorzoeken echt onbegonnen werk is. En in de PHP manual kan ik het ook niet vinden. 
Maar goed, nu het probleem. Het zal jullie allemaal bekend zijn, dat je met puntjes een functieoutput in een variabele of echo kunt zetten, zo dus:
Dit levert uiteraard geen problemen op. Maar ik wil nu graag een if'je in de echo zetten, om het te gebruiken voor een achtergrondkleur, die afhankelijk is van databaseoutput. Hieronder even een simpele weergave van het probleem.
En dit is dus niet goed volgens PHP, want ik krijg een mooie parse error. Gekke dingen als het weglaten van de één na laatste ; etc. helpen (uiteraard) ook niet. Dus, heeft iemand een idee?
En D2k wist het ook niet
Maar goed, nu het probleem. Het zal jullie allemaal bekend zijn, dat je met puntjes een functieoutput in een variabele of echo kunt zetten, zo dus:
PHP:
1
2
3
| <? echo "Hiero staat een nummertje: ".mysql_insert_id().", mooi hè!"; ?> |
Dit levert uiteraard geen problemen op. Maar ik wil nu graag een if'je in de echo zetten, om het te gebruiken voor een achtergrondkleur, die afhankelijk is van databaseoutput. Hieronder even een simpele weergave van het probleem.
PHP:
1
2
3
| <? echo "Dit is ".if ($status == "ja") { echo "grijs"; } else { echo "blauw"; };.", mooi hè"; ?> |
En dit is dus niet goed volgens PHP, want ik krijg een mooie parse error. Gekke dingen als het weglaten van de één na laatste ; etc. helpen (uiteraard) ook niet. Dus, heeft iemand een idee?
En D2k wist het ook niet
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
.