Toon posts:

Primaire en Secundaire IDE blijven met vraagteken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help wie kan me helpen :(

Heb een machine waar ik Win 95 op wil zetten maar na de installatie ziet hij zijn CD-ROM speler niet meer dus kan ik geen drivertjes installeren. In het systeem blijven namelijk Prim. en Sec. IDE met een vraagteken staan ik heb al nieuwe drivers gedownload van de Intel site voor de 440TX chipset maar die helpen ook niet.

wie ow wie

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Klinkt als een MBR virus...

Download F-Prot (een DOS-virusscanner) eens, en start dat even op (eerst van floppy booten)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of doe FDISK/MBR

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
* veldmuis vraagt zich af: waarom zou het een MBR probleem zijn dan :?

MBR = Master Boot Record, lijkt me dat dat alleen wordt gebruikt bij het Booten :?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 01 februari 2002 21:46 schreef veldmuis het volgende:
* veldmuis vraagt zich af: waarom zou het een MBR probleem zijn dan :?

MBR = Master Boot Record, lijkt me dat dat alleen wordt gebruikt bij het Booten :?
Ik weet ook niet hoe het zit, maar het klopt wel... Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt op werk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

doe gewoon makkelijk, maak die hdd helemaal leeg (ook herpartitioneren) en begin opnieuw.
zeker te weten geen virus meer.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 22:50 schreef Terw_Dan het volgende:
doe gewoon makkelijk, maak die hdd helemaal leeg (ook herpartitioneren) en begin opnieuw.
zeker te weten geen virus meer.
doe gewoon makkelijk zegt ie dan......
alles backuppen etc. etc. etc.
ik ben altijd zelf 2 weken aan het back-uppen voordat ik formateer..................................
Norton Ghost Rulez :)
ff win98 installeren, heb je 't probleem dan nog, kun je altijd nog terug.... :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 01 februari 2002 22:52 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

doe gewoon makkelijk zegt ie dan......
alles backuppen etc. etc. etc.
ik ben altijd zelf 2 weken aan het back-uppen voordat ik formateer..................................
Norton Ghost Rulez :)
ff win98 installeren, heb je 't probleem dan nog, kun je altijd nog terug.... :)
|:(
alleen een complete n00b backupped virussen |:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
i430TX zou windows moeten zien als een standaard dubbele PCI IDE controller. Lekker werkt dat niet, dus busmasteringdrivers / Intel INF driver is aan te raden.

Probeer het eens met de Intel INF drivers, als het dan nog niet werkt heb je waarschijnlijk een bootsector of MBR virus die je kunt wissen vanaf een schone startflop met "fdisk /mbr"

Verwijderd

Topicstarter
heb windows 98 erop gezet nog geen resultaat :'(

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Start>Run>regedit

Zoek op 'NOIDE'. Staat deze op '1' verander dat dan in een '0'.

Reboot.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je een HD leeghaald (herpartitioneren + formatteren) zijn niet zeker weten alle (bootsector) virussen eraf (zelf meegemaakt) ... maar volgens mij heeft dit probleem daar nix mee te maken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 01 februari 2002 23:44 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

|:(
alleen een complete n00b backupped virussen |:(
Daar ben ik mee eens. Een luie n00b! :Y)
Een echte tweaker formatteert en installeert meteen alle updates van Bios & driver updates B-)

Een echte tweaker houdt van sleutellen ;) En is alleen lui als hij slapen wil }:O

Dit is geen flame maar ik haat gewoon dat geghost... installeer toch gewoon lekker opnieuw dat is ook beter voor je sectoren op je HD.

Als je nou een luie ICT'er bent die snel een klus moet doen is Ghost makkelijk.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Pagina: 1