ISDN - verspringen van lijnen

Pagina: 1
Acties:

• poeteren
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 19:55
Zelf heb ik niet zoveel verstand van ISDN enzo, maar een kennis van me heeft nog minder verstand van ISDN, maar hij heeft ook een probleem met ISDN. - ik mag het oplossen...

Het volgende is het probleem: Er zijn twee lijnen voor telefoons, een voor een fax, en een voor de PC. Op de een of andere manier springt steeds de computer over naar de lijn van een telefoon. (De pc gaat dus inbellen via het nummer van de telefoon).
Ik heb de drivers van de ISDN-kaart al geupdate en de huiscentrale en de lijnen zijn gecontroleerd door mensen van KPN, maar het is nog steeds niet opgelost.

Hebben jullie misschien nog een paar handige tips?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Dat kan je toch gewoon instellen met welk nummer een bepaalde aansluiting moet bellen. Ik kan dat in ieder geval op mn computer doen via een seriele kabel of via een isdn kaart (homevox). Met andere centrales kan dit ook gewoon. Of is je probleem dat dit wel allemaal goed ingesteld is? Dan is ie misschien kapot.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dit kan je gewoon instellen in je centrale. Volgens mij kan je dit ook instellen in je software maar als de instellingen van de centrale anders zijn dan gebruikt hij die. Maar wat is het probleem dat hij het nummer van de fax laat zien? want het haalt niet uit van welke lijn je gebruik maakt hij kiest gewoon de eerste die vrij is dit heeft niks met het telefoon nummer te maken

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Lijnen en nummers hebben niks met elkaar te maken bij mijn centrale, 4 nummers en 2 lijnen die gewoon onafhankelijk van elkaar werken. Met een computer en software kan je heel makkelijk de instellingen van de centrale controleren, daar zit waarschijnlijk de fout.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op vrijdag 01 februari 2002 22:25 schreef Pc123 het volgende:
Lijnen en nummers hebben niks met elkaar te maken bij mijn centrale, 4 nummers en 2 lijnen die gewoon onafhankelijk van elkaar werken. Met een computer en software kan je heel makkelijk de instellingen van de centrale controleren, daar zit waarschijnlijk de fout.
Dat heeft niks met jouw centrale te maken dit is gewoon het principe van isdn

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

je moet in de pc (isdn settings ) vertellen welk nummer hij moet gebruiken!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1