Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HK] Optreden tegen reply's die topics verpesten

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik wil een permanente ban voor die dingen. Eerst die 'this thread is gay' pics, daarna het hoi gedoe (:r) en daarna die animated gifs. Nu weer die onzinnige reply #1 etc.

Deze dingen hebben allemaal 1 ding met elkaar gemeen, en dat is dat ze ongelofelijk irritant zijn!

Ik wil een 24 h ban op dit soort dingen, aangezien ze alleen maar irriteren.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dacht dat LuNaTiC al een aardig actief beleid hierover heeft ingesteld. :)

Beetje overbodig topic dit dus...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik erger me er ook aan. Ik zou zeggen: alleen reacties die met het onderwerp te maken hebben, en anders optreden. Het begint nu echt vervelend te worden :(

De islam kan uw vrijheid schaden

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31
je hebt wel gelijk...

het is dan hk, maar het moet wel leuk blijven...

volgens mij is echt ouwehoeren ook niks voor een forum, meer voor irc.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
volgens mij over dat #1 onzin niet hoor...ging alleen over die pics en hoi`s

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 01 februari 2002 21:12 schreef Zorg het volgende:
volgens mij over dat #1 onzin niet hoor...ging alleen over die pics en hoi`s
Nee, dit soort dingen bijvoorbeeld:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12124963#12124963

De islam kan uw vrijheid schaden

• JJJ
  • Nu online
Dit post ik omdat de HK, volgens de modjes, als doel heeft om tot ontspanning te dienen. Dat gaat een beetje erg moeilijk met die rages er tussendoor :r.

Ik vind daarom dat er een _keihard_ beleid moet komen tegen rages.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:35 ]

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 21:20 schreef JJJ het volgende:
Dit post ik omdat de HK, volgens de modjes, als doel heeft om tot ontspanning te dienen. Dat gaat een beetje erg moeilijk met die rages er tussendoor :r.

Ik vind daarom dat er een _keihard_ beleid moet komen tegen rages.
Ik kwam er zelf al lang geleden achter dat de HK af en toe best leuk kan zijn, maar over het algemeen wordt alles overdreven, uitgerekt en herhaald, tot het niet meer leuk is, maar irritant.

Volgens mij kun je daar niet tegen optreden, omdat in de HK bijna alles mag, zolang het maar binnen de grenzen van algeheel geldende regels blijft. Dus ik zou zeggen: leer ermee leven, of probeer zelf er minder te komen. Doe ik ook, en dat bevalt best.

Verwijderd

Het probleem is met dit soort dingen dat je niet weet waar je de grens moet trekken. Wanneer is het irritant ? Als de postings voor de honderdste keer met "Hoi :)" worden afgesloten, voor de vijftigste keer, of voor de tweede keer :?

Met andere woorden, het is nooit goed. En dit soort topics (DEZE dus ja), tja. Je krijgt alleen maar NOG meer gezeik. Ook dat lijkt een rage te worden, komen daar dan ook zware straffen op te staan ? :7

• PCR
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Gewoon die HK een week dicht!
Jammer is alleen dan wel dat de goeien lijden onder de kwaden maar jah

Codedivision | Freedom Internet

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Het is ook leuk geweest zonder die rages :{

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het valt me op dat de laatste tijd mensen hier zicht steeds meer ergeren aan alles.
Dat lijkt me ook niet een goede zaak eigenlijk. :{

🌞🍃

• JJJ
  • Nu online
Op vrijdag 01 februari 2002 21:48 schreef DataBeest het volgende:
Het valt me op dat de laatste tijd mensen hier zicht steeds meer ergeren aan alles.
Dat lijkt me ook niet een goede zaak eigenlijk. :{
Dat is een logisch gevolg van die rages. Des te meer redenen om mijn voorstel in te willigen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Buiten de HK zie ik rages niet vaak terug, dus zal het wel voornamelijk binnen de HK plaats vinden. Behalve "boejuh"kan ik er niet meer over zeggen.

Wat mij opvalt is dat de zelfregulatie van de HK zwaar te wensen over laat. Users die enorme zware toelatingseisen moeten hebben (60/150) zodat er niet eens zoveel pipo's binnen komen en ook geen onzin-only mensen op GoT komen. Toch slaagt het user-potentieel er niet in zelfregulatie te verzorgen. Een grote groep vaste gebruikers kan mekkelijk een vuist maken om hun eigen forum schoon te houden en rages zijn zodra het irritant is direct verdwenen. Op alle andere subfora van GoT is zoiets wel redelijkerwijs gelukt, behalve de HK..... een mysterie.
De hoeveelheid nietszeggende newbie-namen die iedere keer naar voren komen is ook een beetje verdacht. Mensen die ik voorheen niet ken en opeens 2000 posten blijken te hebben die klagen in LA opdat de HK niet goed is of dat de lokale mod niet deugt (LuNaTiC deugt wel :P) terwijl het niet-toegevoegde-waarde users zijn die zich kritisch beschouwd druk maken om de HK.... |:(. De HK is de onzinplek van GoT. In de HK kan je heerlijk ontspannen en zolang mijn collega's niets van computers willen weten maar graag ff in de HK willen kijken voor de lol zit het wel goed. Ook zolang de rest van GoT geen onzingolf meemaakt (nog geen serieuze meldingen gezien in LA (/me is zwaar LA-watcher) is de HK ook een succes: dubbel succes dus.

Problemen in de HK: probeer een keer een kern te verzorgen die draait. Een grote kern kan preventief onzin weren en een bepaalde richting aangeven/een standaardnorm vaststellen. Je ergeren aan laag niveau werkt averechts, je kan beter zlef een hoger niveau nastreven (zie: dagboek van een mod/kakkerlakkenprobleem etc).
Techfora gaan er ook op vooruit als je tandenknarsend een goed antwoord krijgt ipv ranten over domheid en UTFS.

* Delerium neemt een standaardantwoord in voor toekomstig HK-gezeik: " :Z "
Op vrijdag 01 februari 2002 22:04 schreef JJJ het volgende:

[..]

Dat is een logisch gevolg van die rages. Des te meer redenen om mijn voorstel in te willigen.
Het probleem van 1 is niet de weg naar een oplossing van 100. Jou bannen ruimt meer klachten op dan een complete policyshift. Het compromis ligt dus op de loer.... :P

• The Legend
  • Laatst online: 13:29

The Legend

*Plop*

Ik wil ik wil ?!?! Jij zou graag zien, dat klinkt misschien wat beter. En wat de één irritant vindt, vindt de ander weer harstikke leuk.

Maar ik heb nergens last van want ik kom niet tot nauwelijks in de HK :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 01 februari 2002 22:45 schreef ecteinascidin het volgende:
Buiten de HK zie ik rages niet vaak terug, dus zal het wel voornamelijk binnen de HK plaats vinden. Behalve "boejuh"kan ik er niet meer over zeggen.

Wat mij opvalt is dat de zelfregulatie van de HK zwaar te wensen over laat. Users die enorme zware toelatingseisen moeten hebben (60/150) zodat er niet eens zoveel pipo's binnen komen en ook geen onzin-only mensen op GoT komen. Toch slaagt het user-potentieel er niet in zelfregulatie te verzorgen. Een grote groep vaste gebruikers kan mekkelijk een vuist maken om hun eigen forum schoon te houden en rages zijn zodra het irritant is direct verdwenen. Op alle andere subfora van GoT is zoiets wel redelijkerwijs gelukt, behalve de HK..... een mysterie.
De hoeveelheid nietszeggende newbie-namen die iedere keer naar voren komen is ook een beetje verdacht. Mensen die ik voorheen niet ken en opeens 2000 posten blijken te hebben die klagen in LA opdat de HK niet goed is of dat de lokale mod niet deugt (LuNaTiC deugt wel :P) terwijl het niet-toegevoegde-waarde users zijn die zich kritisch beschouwd druk maken om de HK.... |:(. De HK is de onzinplek van GoT. In de HK kan je heerlijk ontspannen en zolang mijn collega's niets van computers willen weten maar graag ff in de HK willen kijken voor de lol zit het wel goed. Ook zolang de rest van GoT geen onzingolf meemaakt (nog geen serieuze meldingen gezien in LA (/me is zwaar LA-watcher) is de HK ook een succes: dubbel succes dus.

Problemen in de HK: probeer een keer een kern te verzorgen die draait. Een grote kern kan preventief onzin weren en een bepaalde richting aangeven/een standaardnorm vaststellen. Je ergeren aan laag niveau werkt averechts, je kan beter zlef een hoger niveau nastreven (zie: dagboek van een mod/kakkerlakkenprobleem etc).
Techfora gaan er ook op vooruit als je tandenknarsend een goed antwoord krijgt ipv ranten over domheid en UTFS.

* LuNaTiC neemt een standaardantwoord in voor toekomstig HK-gezeik: ":Z"
Ik ben het hier zeker wel mee eens. Niet dat de HK overigens een 'puur' onzinforum is, als in de exacte betekenis van het woord. Niet 'alles' kan meer, tis geen Onzin voor je leven! als bij Fok! Ik dacht dat we destijds in vele discussies dat wel duidelijk hebben gemaakt (n.a.v. de 'Ik ga poepen topics').

En dan de rages; zoals ecteinascidin het verwoord heeft:
De hoeveelheid nietszeggende newbie-namen die iedere keer naar voren komen is ook een beetje verdacht. Mensen die ik voorheen niet ken en opeens 2000 posten blijken te hebben die klagen in LA opdat de HK niet goed is of dat de lokale mod niet deugt
Het zijn vaak een beetje de kleuters die niet weten wanneer ze op moeten houden ergens mee (en voor de mierenneukers: ik ga nu voor jullie expres geen 'NOFI' of 'IMHO' neerzetten, want zo denk ik erover, en dat mag je best weten). Het probleem met rages is dat mensen niet weten wanneer op te houden. Als je een rage begint, nahja oke, maar wees dan ook zo volwassen om op te houden wanneer het andere mensen stoort.

Want als jij dan doorgaat met zoiets, dan vind ik dat je puur bezig bent om anderen te zieken, omdat je weet dat anderen het irritant vinden, terwijl je rage verder geen toegevoegde waarde heeft. Als je kijkt naar 'This thread is Gay' picture-rage, dan kun je in een mooi overzichtje in de 133t een mooi posthistory zien, met alle posts van een user op een rijtje (dat moet ecta wel bekend in de oren klinken ;) ) en er zaten users bij die gewoon een pagina vol ALLEEN maar volstond met die ene pic.

Sorry hoor, maar dan vraag ik me serieus af waar je mee bezig bent.

En sommige rages zijn niet irritant, ik denk dat ik dat wel kan stellen met de zonnebril, kerstmust en die XP-icons actie.

Andere rages zijn wel kut, omdat je een draadje op je gemak wil lezen en omdat die posts gewoon puur de draadjes vervuilen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JvS
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zeggen, ga strenger worden op stopic verpesten. Dat mag niet, geef zo'n user een NOW in het topic en de volgende keer een 24h HK ban. Topics opzettelijk verzieken ben ik zwaar op tegen namelijk...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

is dit een rage ofzo, dat gezeik en gezever op alles en nog wat..?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 februari 2002 01:42 schreef Tw^st3D het volgende:
is dit een rage ofzo, dat gezeik en gezever op alles en nog wat..?
Neehoor. Als mensen moedwillig topics gaan verzieken met offtopic reply's dan wekt dat inderdaad de nodige irritatie op.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
Op zaterdag 02 februari 2002 01:16 schreef JvS het volgende:
Ik zou zeggen, ga strenger worden op stopic verpesten. Dat mag niet, geef zo'n user een NOW in het topic en de volgende keer een 24h HK ban. Topics opzettelijk verzieken ben ik zwaar op tegen namelijk...
Hiermee ben ik het mee eens, een icon/ondertitel/signature rage kan mij nog niet zoveel schelen (zolang het maar niet op enige zin beledigens is oid). Maar een topic verpesten met onzin reacties vind ik ook niet leuk.
* Sassie denkt dat mensen ook in de HK eerst de hele draad moeten lezen voordat ze überhaupt gaan blaten...
Sommige mensen openen topics met soms best wel serieuze bedoelingen in de HK en dan zijn er toch wel lui die lopen te ongeinen in zo'n draad. Er mag dan wel onzin in de HK staan, maaar dat betekent toch niet dat je overal in de HK moet gaan onzinnen :??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 februari 2002 02:15 schreef Sassie het volgende:

[..]

Hiermee ben ik het mee eens, een icon/ondertitel/signature rage kan mij nog niet zoveel schelen (zolang het maar niet op enige zin beledigens is oid). Maar een topic verpesten met onzin reacties vind ik ook niet leuk.
* Sassie denkt dat mensen ook in de HK eerst de hele draad moeten lezen voordat ze überhaupt gaan blaten...
Sommige mensen openen topics met soms best wel serieuze bedoelingen in de HK en dan zijn er toch wel lui die lopen te ongeinen in zo'n draad. Er mag dan wel onzin in de HK staan, maaar dat betekent toch niet dat je overal in de HK moet gaan onzinnen :??
Je quote mijn gedachten :o. Zonde vind ik dat, dat de vrijheid in HK misbruikt wordt om topics omzeep te helpen...

En die vrijheid inperken, verkracht gelijk het hele idee achter de HK, ben ik bang... Toch is op userniveau optreden niet een slecht idee.

Ik verander deze topictitel een beetje :).

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Feit is dat je altijd die twee kampen blijft houden. Het ene kamp irriteert zich dood, het andere kamp vindt dat er niet zoveel moet gezeken worden (ook omdat het de HK is). Doe je niks, dan krijg je het verwijt dat iedereen topics loopt te verneuken, en dat je een gespannen sfeertje krijgt.

Doe je wel iets, krijg je het andere kamp op je dak, en het verwijt dat straks helemaal niks meer mag enzo. Wat dat betreft, kun je het nooit goed doen (life as a mod ain't easy :P ;)). Ik probeer me dan maar in te leven, en te kijken wie bij welk kamp hoort. Je kunt meestal vrij snel zien (ik wil hier verder niet te diep en generaliserend op ingaan ;)) welke users tot welk kamp horen. Vaak zijn de prettige users die zich irriteren, omdat zij vaak het concept van de HK beter doorhebben (relaxed forum waar je zonder gezeik rustig kan kleppen met mekaar, iets onzinnigger, tot op een zekere hoogte en rekening met elkaar houden).

Verder kan ik mezelf ook ergeren, en ook na overleg met mn collega-mods moet ik dan maar een kant kiezen, en dan ben ik ook niet bang om dat dan maar toe te passen. Uiteindelijk mod ik voor mn plezier, en met als doel voor de leuke gebruikers (en die het hele idee en sfeer van een leuke HK doorheeft) het forum schoon en gezellig te houden.

Niet meer en niet minder. Kritiek van mensen die daar in mijn ogen niet onder vallen doen mij dan ook weinig tot niets.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De HK zal inderdaad mogelijk door twee kampen mensen bezocht worden. Beide kampen zien in de HK een ruimte waar je ongestoord en onbekomerd kan vertellen wat je wilt, net zoals in een normale huiskamer of kroeg.

Alleen treedt direct een scheiding op in mentaliteit: de een ziet het als priveruimte en de ander als een openbare ruimte (gebeurt thuis en in kroegen ook). De één zal languit gaan hangen, poten op tafel leggen en zijn peuk afkloppen op het tapijt al boerend en schetend zappend van de ene slechte serie naar de andere. De ander zal het beschouwen als zijn societeit en neemt dan corveetaken op zich, organiseert festiviteiten en weet ik veel.

Het contradictie dat ontstaat komt doordat verschillende mensen een andere interpretatie geven aan absolute vrijheid. Inzake de HK zal je dus nooit een beleid kunnen krijgen waar IEDEREEN het eens is. Om het ook voor buitenstaanders en nieuwkomers enigszins gezellig te houden alsmede een redelijk verlengstuk voor het forum lijkt mij wel duidelijk welke keuze gemaakt is/wordt/genomen zal worden. Ook het aanpassen van de ene groep is dratsisch eenvoudiger dan vice-versa en de continuiteit is gewaarborgt bij slechts 1 mogelijke keuze.
De HK blijft dus in principe een redelijk open forum, waar vrijheden gegarandeerd zijn maar waar forumverzieking niet getolereerd wordt. Zolang er dus geen echte harde kern is die conform common-sense de HK zelfregulerend maakt zal er toch af en toe van bovenaf ingegrepen worden (of vanuit de HK zelf, zoals LuNaTiC doet).

De individuele vrijheden zijn allemaal wel leuk en aardig, indien individuele acties tot nietszeggende rages verworden zal de rage overbodig gemaakt moeten worden. Bij HK-overschrijdend gedrag verbleekt de grens vrijheid/techforum, maar de HK dient enige vorm van forumopruiming te hebben. Het is ontiegelijk flauw dat rages als "Hoi" en "This Thread is Frans" verboden worden, nog flauwer vind ik 15 jarige non-humorpuber die 1000den replies weiden aan "hoi".
Enige toegevoegde waarde kan een forum wel gebruiken. Enige opvoeding kunnen gebruikers blijkbaar ook wel gebruiken.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 02 februari 2002 14:11 schreef ecteinascidin het volgende:

een heleboel ;)
Dus ergens ben je het wel met me eens, maak ik op uit je verhaal.

Ik wilde toch nog wel ff ingaan op de sociale controle van de harde kern waar jij het over hebt. Klinkt allemaal wel leuk in theorie, maar hoe heb jij dat concreet in gedachten. De sociale controle is toch júist dat die harde kern daar wat van zegt als ze iets ZEER irritant vinden. Dat zij dit kenbaar aan die personen maken.

Die harde kern kan alleen dat doen, maar het blijkt gewoon dat het geen invloed hebt en dat het geen indruk maakt op die mensen die rages tot in het waanzinnige doordrijven. Dan kan ik alleen als conclusie verzinnen dat zelfregulatie in díe zin van het woord niet kan, en dat er dus van hogeraf wel moet ingegrepen worden.

Of je moet het anders zien natuurlijk, en die visie wil ik dan graag zien :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zaterdag 02 februari 2002 17:36 schreef LuNaTiC leuke dingen:
Mijn verwijzing naar een harde kern is voorafgegaan met de constatering dat er geen harde kern is. Wishfull thinking dus.

Verder vraag ik je ten huwelijk: we zijn het volledig met elkaar eens als ik het zo recapituleer. :)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is een off-topic reactie, die misschien toch een oplossing kan geven.

Wat is het idee om gewoon een keer alle topics ouder dan een maand uit de HK te gooien, op die manier voorkom je dat mensen proberen "posts" te scoren, en wedstrijdjes in de HK zijn dan zoiezo al afgelopen.
Want volgens mij staat er niks in de HK wat echt boeiend is, dan blijven alle interessante dingen gewoon bestaan.

* TheGhostInc dropt het hier ffkes, omdat hij er toevallig aandacht, is het overnodig, dan please discard.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 02 februari 2002 18:51 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Mijn verwijzing naar een harde kern is voorafgegaan met de constatering dat er geen harde kern is. Wishfull thinking dus.

Verder vraag ik je ten huwelijk: we zijn het volledig met elkaar eens als ik het zo recapituleer. :)
:o

sorry, ik ben moe van het harde werken vandaag ;)

You may now kiss the bride :P :+

Verwijderd

Wat een gezeik over die huiskamer jezus waarom heb je anders zo'n ding. Moet we allemaal braaf gaan zitten in de huiskamer en kopjes thee drinken. GoT neemt zichzelf echt veelst te serieus al dat gezeik dit mag niet dat mag neit welke idioot neemt de moeite om al die crap te lezen wat wel en niet mag. |:(

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 21:01

scorpionv

This space for rent

Ik heb hier m'n mening al gegeven; [topic=400290]

Fun while it lasted: World Community Grid!

• PCR

PCR

Zoals ik al eerder heb gezegd: die HK 1 week dichtgooien, dan kan iedereen eens even tot rust komen......

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De sfeer wordt toch echt door sfeerverziekers verpest hoor. De huiskamer is nooit bedoeld om andermans topics met alleen maar offtopic grote onzin vol te storten, maar gewoon om een beetje lossjes te kunnen babbelen enzo
Op zaterdag 02 februari 2002 19:38 schreef Mannekino het volgende:
Wat een gezeik over die huiskamer jezus waarom heb je anders zo'n ding. Moet we allemaal braaf gaan zitten in de huiskamer en kopjes thee drinken. GoT neemt zichzelf echt veelst te serieus al dat gezeik dit mag niet dat mag neit welke idioot neemt de moeite om al die crap te lezen wat wel en niet mag. |:(
Niets te 'dit mag niet, dat mag niet'. In de huiskamer mag gewoon wel veel, maar NIET een topic verzieken.

Als je dat teveel gevraagd is, moet je jezelf maar eens afvragen of jij wel doorhebt "waar je anders zo'n ding voor hebt".

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zondag 03 februari 2002 13:44 schreef PC-Reactive het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd: die HK 1 week dichtgooien, dan kan iedereen eens even tot rust komen......
Dat zou dan de vierde :? keer zijn. En iedere keer ontstaat hetzelfde probleem.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ben het volledig eens met JvS, als jij dit niet kan snappen, dan ben jij dus het type waar ik het in mn laatste reply over had.

Van mij mag je meedoen aan een rage, als je het dan maar in je eigen topic doet. In andermans topic die rage doen, verneukt het topic, terwijl die persoon, en de mensen die daar wel 'serieus' op replyen gewoon een leuk draadje willen hebben.

Als jij dat gezeik vind, moet je maar eens gaan nadenken of jij het tof zou vinden als je in de techfora een draadje opent, en daar dat soort replies krijgt. "jah, maar het is toch de HK maar". Boeit niet, topics verzieken, ook al is het in de HK, doe je gewoon niet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ben het volledig eens met Floris
:?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 03 februari 2002 14:04 schreef JvS het volgende:

[..]

:?
Don't ask :o |:( :X :+

• PCR

PCR

Op zondag 03 februari 2002 13:56 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Dat zou dan de vierde :? keer zijn. En iedere keer ontstaat hetzelfde probleem.
dan maar helemaal dicht, we zijn duidelijk genoeg (nog) niet klaar voor zoiets als de HK

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zondag 03 februari 2002 16:21 schreef PC-Reactive het volgende:

[..]

dan maar helemaal dicht, we zijn duidelijk genoeg (nog) niet klaar voor zoiets als de HK
De rest van GoT heeft nergens last van en in de HK lopen lang niet zoveel zeikerds rond als jij ons wilt doen geloven.

• PCR

PCR

Op zondag 03 februari 2002 16:29 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

De rest van GoT heeft nergens last van en in de HK lopen lang niet zoveel zeikerds rond als jij ons wilt doen geloven.
Maar er staan hier wel 5 keer per dag het-HK-niveau-is-zo-laag-topics,

gewoon dicht doen die HK.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 03 februari 2002 16:32 schreef PC-Reactive het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet, en wel om de simpele redenen van het dichtgaan van OF en de Kroeg enz.

Dan wordt het niveau op GoT lager. Probeer ook na te denken over de gevolgen, die zijn in dat geval veel erger (en dan krijg je veel topics over het-GoT-niveau-is-zo-laag

Of zie ik dat verkeerd?

• PCR

PCR

Op zondag 03 februari 2002 16:43 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet, en wel om de simpele redenen van het dichtgaan van OF en de Kroeg enz.

Dan wordt het niveau op GoT lager. Probeer ook na te denken over de gevolgen, die zijn in dat geval veel erger (en dan krijg je veel topics over het-GoT-niveau-is-zo-laag

Of zie ik dat verkeerd?
Je hebt gelijk, mag ik een andere oplossing tevoorschijn toveren?

Er zijn (denk ik) veel mensen op GOT die, sinds ze HK-rechten hebben, alleen nog maar in de HK zitten, en die zorgen vaak voor niveau-verlaging. Dus dan maar wat aan die mensen doen.... :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 03 februari 2002 16:45 schreef PC-Reactive het volgende:

[..]

Er zijn (denk ik) veel mensen op GOT die, sinds ze HK-rechten hebben, alleen nog maar in de HK zitten, en die zorgen vaak voor niveau-verlaging. Dus dan maar wat aan die mensen doen.... :)
wat had je in gedachten? Bannen van HK? dan gaan ze door in techfora. Bannen van heel GoT? Hoe wil je dat doen? Wie moet je eruit pikken? om welke redenen?

Dat kan dus nooooit

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:45 schreef PC-Reactive het volgende:

Noem maar voorbeelden?

Ik denk dat een betere oplossing is: in de HK de HK-only probleempjes aanpakken, zodat iedereen daar het ook ziet. En zich realiseert dat er verschillen zijn tussen humor en irritatie.

Uiteraard moeten de HK-ers maar even leren dat je in zulke topics wél even serieus moet zijn.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

HK/only users tot daar nog aan toe, lastige HK users moet je aanpakken.

het is niet zozeer de kwantiteit die in de HK wordt gepost maar enkele mensen met een bijzondere (lage) kwaliteit.

• PCR

PCR

Op zondag 03 februari 2002 16:50 schreef ecteinascidin het volgende:
HK/only users tot daar nog aan toe, lastige HK users moet je aanpakken.

het is niet zozeer de kwantiteit die in de HK wordt gepost maar enkele mensen met een bijzondere (lage) kwaliteit.
En de beste oplossing is die eruit te filtreren maar zoals enkelen al zeiden, dat lukt noooooit :)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:32 schreef PC-Reactive het volgende:

[..]

Liever niet, niet dat ik daar zoveel post maar ik heb er wel een paar vreselijk leuke topics gezien, waar ik echt helemaal dubbel van lag. Ik denk aan de Commodore64 topics :)

Er werd opgemerkt dat er een aantal mensen bijna alleen nog maar in HK komen sinds de rechten daartoe hadden.

Wat is er overgebleven van de regel dat er een bepaalde verhouding moest blijven bestaan tussen tech posts en HK posts?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 03 februari 2002 17:57 schreef otaku-san het volgende:

[..]

Liever niet, niet dat ik daar zoveel post maar ik heb er wel een paar vreselijk leuke topics gezien, waar ik echt helemaal dubbel van lag. Ik denk aan de Commodore64 topics :)

Er werd opgemerkt dat er een aantal mensen bijna alleen nog maar in HK komen sinds de rechten daartoe hadden.

Wat is er overgebleven van de regel dat er een bepaalde verhouding moest blijven bestaan tussen tech posts en HK posts?
Daar wordt in zoverre geen probleem meer van gemaakt, want als een user toch geen toegevoegde waarde in techfora heeft, heeft het geen zin om deze dwangmatig te laten posten.

Als het verdere prettige users in HK zijn, en gewoon leuk meewerken aan een goede sfeer wordt daar geen probleem van gemaakt.

Verwijderd

Kan ik inkomen, maar het is een stok achter de deur waar je gebruik van kunt maken.

Het is wel een uitnodiging tot post op krikken in de tech fora. Mn in VV is dat erg makkelijk, gewoon melden dat jij dat probleem niet hebt.

Of een andere domme opmerking plaatsen.

er is gewoon geen andere oplossing dan streng modereren.

Een rage mag, zolang het origineel is en een glimlach reactie geeft, zodra het andere topics vervuilt is een waarschuwing op zijn plaats en wie daar niet naar wil luisteren verdient gewoon een waarschuwing of een tijdelijke ban.

HK is niet te vergelijken met de huidige onzin voor je leven op fok!, maar er staan topics in die vergelijkbaar zijn met de klassiekers van dat forum. Ook op fok! wordt geklaagd over het niveau van de topics in het onzin forum en mn over de overloop ervan naar de andere fora.
Wat dat betreft is de bewaking op Tweakers een stuk scherper. Ik merk zelf dat ik daar rekening mee houdt, ik reageer scherper op Fok! dan op Twaekers, omdat ik weet dat op Fok! er meer geaccepteerd wordt.
MAw de moderators slagen er wel in een forum cultuur in stand te houden. Waarom diezelfde moderators daar niet in slagen met het HK forum is mij dus onduidelijk. HK is gewoon een ander GoT forum.

Ik vind de grens die Lunatic stelt, je verstoord niet een topic van een ander meer dan redelijk en wie die grens overtreed een sanctie kan verwachten vind ik ook redelijk.

Lunatic, doe je best. Ik denk dat je voldoende steun hier hebt gekregen om effectief op te treden. Bovendien denk ik dat al in je sollicitatie mail stond en sinds je daarop bent aangenomen moet je het nu gewoon waar maken. >:)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 03 februari 2002 20:02 schreef otaku-san het volgende:

Ik vind de grens die Lunatic stelt, je verstoord niet een topic van een ander meer dan redelijk en wie die grens overtreed een sanctie kan verwachten vind ik ook redelijk.

Lunatic, doe je best. Ik denk dat je voldoende steun hier hebt gekregen om effectief op te treden. Bovendien denk ik dat al in je sollicitatie mail stond en sinds je daarop bent aangenomen moet je het nu gewoon waar maken. >:)
Thnx ;)

(ik heb btw nooit een sollicitatiemailtje hoeven schrijven, ik ben gewoon gevraagd ;) )

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
Op zaterdag 02 februari 2002 19:38 schreef Mannekino het volgende:
Zoals JvS al zei:
Op zondag 03 februari 2002 13:54 schreef JvS het volgende:
De sfeer wordt toch echt door sfeerverziekers verpest hoor. De huiskamer is nooit bedoeld om andermans topics met alleen maar offtopic grote onzin vol te storten, maar gewoon om een beetje lossjes te kunnen babbelen enzo.
Je gaat toch ook niet in een kroeg/kantine/huiskamer andermans gesprekken verstoren door er loze opmerkingen door heen te gaan blaten/brullen? :?

[/reactie op Mannekino OUT ;)]

De HK was inderdaad in eerst instantie bedoeld om leuk over minder serieuze dingen te babbelen/kletsen (in tegestelling tot SG, wat serieuzer is). Er zijn ook genoeg leuke topics geweest in de HK.

En nog iets: als een topic je niet boeit, dan hoef je er natuurlijk ook niet in te kijken/reageren. De beste remedie tegen ruk-topics (nee niet in dat opzicht ;)) is om deze te negeren en in de lijst af te laten zakken en et een mod er op te attenderen.
Pagina: 1