Op vrijdag 01 februari 2002 22:45 schreef ecteinascidin het volgende:
Buiten de HK zie ik rages niet vaak terug, dus zal het wel voornamelijk binnen de HK plaats vinden. Behalve "boejuh"kan ik er niet meer over zeggen.
Wat mij opvalt is dat de zelfregulatie van de HK zwaar te wensen over laat. Users die enorme zware toelatingseisen moeten hebben (60/150) zodat er niet eens zoveel pipo's binnen komen en ook geen onzin-only mensen op GoT komen. Toch slaagt het user-potentieel er niet in zelfregulatie te verzorgen. Een grote groep vaste gebruikers kan mekkelijk een vuist maken om hun eigen forum schoon te houden en rages zijn zodra het irritant is direct verdwenen. Op alle andere subfora van GoT is zoiets wel redelijkerwijs gelukt, behalve de HK..... een mysterie.
De hoeveelheid nietszeggende newbie-namen die iedere keer naar voren komen is ook een beetje verdacht. Mensen die ik voorheen niet ken en opeens 2000 posten blijken te hebben die klagen in LA opdat de HK niet goed is of dat de lokale mod niet deugt (LuNaTiC deugt wel

) terwijl het niet-toegevoegde-waarde users zijn die zich kritisch beschouwd druk maken om de HK....

. De HK is de onzinplek van GoT. In de HK kan je heerlijk ontspannen en zolang mijn collega's niets van computers willen weten maar graag ff in de HK willen kijken voor de lol zit het wel goed. Ook zolang de rest van GoT geen onzingolf meemaakt (nog geen serieuze meldingen gezien in LA (/me is zwaar LA-watcher) is de HK ook een succes: dubbel succes dus.
Problemen in de HK: probeer een keer een kern te verzorgen die draait. Een grote kern kan preventief onzin weren en een bepaalde richting aangeven/een standaardnorm vaststellen. Je ergeren aan laag niveau werkt averechts, je kan beter zlef een hoger niveau nastreven (zie: dagboek van een mod/kakkerlakkenprobleem etc).
Techfora gaan er ook op vooruit als je tandenknarsend een goed antwoord krijgt ipv ranten over domheid en UTFS.
* LuNaTiC neemt een standaardantwoord in voor toekomstig HK-gezeik: ":Z"
Ik ben het hier zeker wel mee eens. Niet dat de HK overigens een 'puur' onzinforum is, als in de exacte betekenis van het woord. Niet 'alles' kan meer, tis geen Onzin voor je leven! als bij Fok! Ik dacht dat we destijds in vele discussies dat wel duidelijk hebben gemaakt (n.a.v. de 'Ik ga poepen topics').
En dan de rages; zoals ecteinascidin het verwoord heeft:
De hoeveelheid nietszeggende newbie-namen die iedere keer naar voren komen is ook een beetje verdacht. Mensen die ik voorheen niet ken en opeens 2000 posten blijken te hebben die klagen in LA opdat de HK niet goed is of dat de lokale mod niet deugt
Het zijn vaak een beetje de kleuters die niet weten wanneer ze op moeten houden ergens mee (en voor de mierenneukers: ik ga nu voor jullie expres geen 'NOFI' of 'IMHO' neerzetten, want zo denk ik erover, en dat mag je best weten). Het probleem met rages is dat mensen niet weten wanneer op te houden. Als je een rage begint, nahja oke, maar wees dan ook zo volwassen om op te houden wanneer het andere mensen stoort.
Want als jij dan doorgaat met zoiets, dan vind ik dat je puur bezig bent om anderen te zieken, omdat je weet dat anderen het irritant vinden, terwijl je rage verder geen toegevoegde waarde heeft. Als je kijkt naar 'This thread is Gay' picture-rage, dan kun je in een mooi overzichtje in de 133t een mooi posthistory zien, met alle posts van een user op een rijtje (dat moet ecta wel bekend in de oren klinken

) en er zaten users bij die gewoon een pagina vol ALLEEN maar volstond met die ene pic.
Sorry hoor, maar dan vraag ik me serieus af waar je mee bezig bent.
En sommige rages zijn niet irritant, ik denk dat ik dat wel kan stellen met de zonnebril, kerstmust en die XP-icons actie.
Andere rages zijn wel kut, omdat je een draadje op je gemak wil lezen en omdat die posts gewoon puur de draadjes vervuilen.