ThickWire -> Iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Hey guys,
Ik heb een probleempje:
Ik heb een oude SPARCstation IPX van iemand gehad. Probleem is nu dat er geen normale ethernet aansluiting op zit, maar zo'n mega oude thickwire connector. Ik ben op zoek naar een manier om hem op mijn huidige netwerk te kunnen aansluiten. Het liefst zou ik die om willen zetten naar een 10 mbits UTP aansluiting, of eventueel naar een thinwire ("moderne" coax). Ik kan alleen nergens een shop vinden die deze converters nog heeft. Iemand enig idee waar ik dit ding nog kan krijgen? (nieuw of 2de hands) Of iemand die eventueel een doe-het-zelf oplossing heeft met een schema of zo?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Zo'n ding heet een mini-transceiver of micro-transceiver, en zijn verkrijgbaar in ongeveer elke vorm van Ethernet die je kunt bedenken :
- 10Base-2 : ThinNet met BNC connector
- 10Base-T : UTP met RJ-45 connector
- FOIRL/10Base-FL : fiber met SMA, ST of SC connectoren.
Inmac heeft ze gehad voor ca. € 20 ex, je zou eens Black Box kunnen proberen (duur), maar je komt ze 2e hands ook regelmatig tegen (onlangs nog op 2ehands.nl) , als je echt haast hebt kun je ze via eBay uit de States laten komen, daar staan altijd wel een paar Cisco-exemplaren in de router/switch-categorie.
Je kunt trouwens ook echte grote transceivers gebruiken met een ThinNet media-kit, maar die zijn nog wat moeilijker te vinden en dan moet er een transceiver-kabel tussen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large