Toon posts:

USB muis wil niet echt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn optische muis (microsoft) krijg ik met geen mogelijkheid werkende wanneer hij op de USB poort aangesloten zit. Tenminste... ik neem aan dat hij dat zit, want er zitten wel 4 van die dingen achter in m'n pc...

Nu is ie aangesloten d.m.v. een verloopstukje op de oude muispoort, maar ik zou em toch graag op de USB poort hebben. Hoe???

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Welk OS draai je?

Hier draait ie prima. Ik hoefde hem er alleen maar in te prikken en XP werkende hem meteen. :)

Verwijderd

heb je misschien een andere energievreter op je usb zitten zoals een alcatel moden van MXstream?? (wel die groene rog versie)of een printer of scanner kan ook probs geven...
Anders is je muis kaduuk denk ik had ook een molle optische muis :(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wat gebeurt er als je m aansluit :?

verdere specs :?

wat als je eerst de USB drivers installeert, en dan de muis inplugt :?

wat als je ff met een ander (ps2/serieel) muissie boot, en dan je USB muis inplugt :?

ps2 mag je trouwens als je compu draait niet inpluggen of loshalen ;)
tis maar dat ge t weet :P

Verwijderd

Heb je in de BIOS 'USB Legacy Support' aanstaan?

Verwijderd

bij mij deed hij het niet goed toen de printer en de scanner er in zaten, daar kan het aan liggen.

Ik zou hem gewoon in de oude poort laten zitten. Ik heb geen verschil gemerkt toen hij in de USB zat

Verwijderd

wat is er trouwens verkeerd aan de ps2 ingang? werkt bij mij perfect...

win9x heeft vaak problemen met usb muizen, bij een vriend van me kreeg ik die muis ook niet aan de praat.. in win2k was het geen probleem

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
probeer m anders ff op een andere pc, bij mij draaide een usb muis ook niet onder win98, nu onder xp werkt t als een tiet

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

-ET-

Phone Home

Als je XP draait dan mag het nog wel eens zo zijn dat de USB controller niet herkent word en dus je USB apparaten ook niet. Probeer eens een ander USB apparaat.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je kan beter vragen of die het al doet :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 01 februari 2002 22:56 schreef KIP het volgende:
Heb je in de BIOS 'USB Legacy Support' aanstaan?
Dat maakt niets uit. Dan zal de muis in dos en safemode werken, maar in windows is het niet nodig om legacy aan te hebben staan.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 20:26 schreef eRRoks het volgende:
Mijn optische muis (microsoft) krijg ik met geen mogelijkheid werkende wanneer hij op de USB poort aangesloten zit. Tenminste... ik neem aan dat hij dat zit, want er zitten wel 4 van die dingen achter in m'n pc...

Nu is ie aangesloten d.m.v. een verloopstukje op de oude muispoort, maar ik zou em toch graag op de USB poort hebben. Hoe???
Als je een mobo hebt moet een viachipset kan je daar volgens mij een usb driver voor downloaden, moet je ff kijken op www.via.com.tw

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Onder windows XP hoort het gewoon te werken standaard zonder drivers.

Wat het verschil is tussen ps/2 en usb ? Simpel, de snelheid van de ps/2 poort is aanzienlijk langzamer als de usb poort.
Als je een Logitech Dual Optical mouse hebt, dan werkt deze met minder dpi op de ps/2 poort, vanwege de lagere snelheid dan dat de muis aangesloten is op de usb poort. (Usb is volledige 800dpi bij de Dual Optical dan.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1