Ik heb sinds kort een (2e handse) Fujitsu 10 GB harde schijf in mijn PC, ter vervanging van mijn oude kapotte HD. Nu heb ik het probleem dat de bios hem niet altijd vindt, als ik me pc aanzet vindt hij hem niet, als ik dan me PC reset vindt hij hem opeens wel( 9 van de 10 keer, dus niet eens altijd). Ik heb al een BIOS update uitgevoerd, maar dit hielp niet. Nu is dit niet handig, en ik wil graag dat me PC gelijk bij de 1e boot de harde schijf vindt! Waar kan dit verder aan liggen, is die HD soms kapot?? Als hij wel gevonden wordt, werkt me PC gewoon Prima, en scandisk vindt ook geen fouten! Pliez Help ME!
Euh, zitten alle kabels erin?
- Zijn ze stofvrij?
- Goed gejumperd (MA/SL)?
- Ander IDE kanaal geprobeerd?
succes
- Zijn ze stofvrij?
- Goed gejumperd (MA/SL)?
- Ander IDE kanaal geprobeerd?
succes
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Ja, heb dat allemaal al geprobeerd, alle kabels zitten goed, en hij zit nu op de Primary IDE, maar op de secondary IDE hebben we hetzelfde probleem!
Ja, die staan ook goed, had ik ook al gecontroleerd!! Bovendien hangt hij alleen aan de IDE kabel, dus of hij dan Master of Slave staat maakt toch ook niet uit???? (hij staat dus Master!)
Kan het niet aan de voeding liggen?
(Te weinig Watt)
Ik weet niet wat je allemaal in je computer heb hangen.
(Te weinig Watt)
Ik weet niet wat je allemaal in je computer heb hangen.
Hmmm dat zou misschien nog wel kunnen
ik heb een 235 Watt voeding
in me pc zit:
Pentium III 450
64 Mb RAM
Fujitsu HD
ASUS V3400 AGP videokaart (TNT)(16 MB)
Voodoo II (12 MB)
3Com netwerkkaart
DVD speler
Geluidskaartje (SBpci 128)
modem
ASUS P3B-F mobo
ik heb een 235 Watt voeding
in me pc zit:
Pentium III 450
64 Mb RAM
Fujitsu HD
ASUS V3400 AGP videokaart (TNT)(16 MB)
Voodoo II (12 MB)
3Com netwerkkaart
DVD speler
Geluidskaartje (SBpci 128)
modem
ASUS P3B-F mobo
Asl hij Rot ZOU zijn, dan zou ik dat toch aan meer dingen moeten merken, als aan het detecteren van me HD???? me DVD vindt hij bijv wel Altijd (SEC Slave) en ik heb verder ook geen andere gekke dingen, vastlopers etc. dus rot zal me voeding niet zijn dan he!
Verwijderd
Het kan zijn dat de hd te snel "opspint" voor de pc. Kijk in je bios of het mogelijk is een vertraging in te stellen voor het opspinnen van je hd.
dat is ook iets waar ik naar zou kunne kijken,bedankt, maar ik neem aan dat ik dat zou moten horen, aangezine me kast nu openstaat, en ik hoor nix vreemds! m'goe zal het zo ff proberen!
THNX
keep replying pliez.
THNX
keep replying pliez.
Of hij is gewoon te langzaam, zodattie pas op toeren is als je 'm reboot... Lijkt me overigens sterk maja.
Verwijderd
Hoe zou je dat moeten horen ? Wat ik bedoel is dat je hd zo snel opstart dat de bios niet voldoende tijd krijgt hem (hardware matig) te herkennen bij een "koude" start (cold boot)
ik heb alle bovenstaande dingen nogmaals gecontroleerd, en niets hielp, het probleem bleef! ik heb nu dit idee: de HD spint te LANGZAAM op, dus eer hij eindelijk draait zegt de bios al NONE, als je dan gelijk reboot, draait hij nog, dus de bios vondt hem dan wel gelijk! kan dit?of is dit onzin, want moet ik er dan aan doen?????
Pliez help.
Pliez help.
Verwijderd
weet je wat het is , ik had het ook het ligt aan je electronica,ik had hetzelfde prob met mn westerd digital 20.4gb
mijn bios vond de schijf steeds niet, en ik had alles geprobeerd maar het mocht niet baten, hij deed het alleen als ik hem zelf selecteerde maar dat duurde minuten voor hij hem gevonden had, en als ie dan een tijd liep en rebootte dan vond hij hem wel omdat de schijf toen warm was.
Maar als ik hem uit had gezet vond hij hem meteen niet meer, en dat had ik iedere keer, en toen was ik terug gegaan naar de dealer en die zzij dat tegen me dat die schijf brak naar de klote was en het lag aan de electronica.
Want ik had zelf ook vanalles geprobeerd nieuwe ide kabels en andere shit maar het hielp niet. hij kreeg steeds ook primary hdd error
mijn bios vond de schijf steeds niet, en ik had alles geprobeerd maar het mocht niet baten, hij deed het alleen als ik hem zelf selecteerde maar dat duurde minuten voor hij hem gevonden had, en als ie dan een tijd liep en rebootte dan vond hij hem wel omdat de schijf toen warm was.
Maar als ik hem uit had gezet vond hij hem meteen niet meer, en dat had ik iedere keer, en toen was ik terug gegaan naar de dealer en die zzij dat tegen me dat die schijf brak naar de klote was en het lag aan de electronica.
Want ik had zelf ook vanalles geprobeerd nieuwe ide kabels en andere shit maar het hielp niet. hij kreeg steeds ook primary hdd error
Pagina: 1