Toon posts:

SSH-1.5-1.2.27 Protocol mismatch.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb een Intel Printserver gekocht, maar die krijg ik niet aan de gang :(

Ik heb wel t MAC adres weten te achterhalen, dus ik met arp -s 192.168.0.10 [mac-adres] een IP toewijzen...

Ik in m'n browser naar 192.168.0.10:22 gaan, krijg ik die foutmelding :( SSH-1.5-1.2.27 Protocol mismatch.

Als ik met SSH probeer (via server en client) wil ie ook niet verbinden :( Wat doe ik fout?

Als dit nl. werkt, kan ik eindelijk die printserver aan de gang krijgen :9

Verwijderd

Geef eens wat meer uitleg... hij staat op je binnennetwerk?
Welk OS draait erop?
Kun je er wel naar telnetten?

Verwijderd

dat lijkt erop alsof je de verkeerde versie van het ssh protocol gebruikt... :) probeer eens te wisselen tussen ssh1 en ssh2...

Verwijderd

Topicstarter
T is een Intel Netport printserver, dus tis embedded wat erop draait :) Hij staat idd op m'n interne netwerk...

Maar hoe te wisselen tussen SSH 1/2 ?

Verwijderd

Wisselen tussen ssh1 en ssh2? Hmz, een goede ssh client gebruiken natuurlijk :) putty kan ssh1 en ssh2 aan (zie /etc voor de nieuwste versie), op www.vandyke.com staat securecrt, naar mijn mening de beste telnet-/sshclient die er is... SecureCRT kan zeker wisselen tussen ssh1 en ssh2 :)

Verwijderd

Topicstarter
Telnetten lukt ook niet (als ik in m'n browser naar 192.168.0.10:30 ga, zegt ie Connection Refused. Als ik echter naar 192.168.0.10:22 ga, zegt ie dit :( ) Dus er is wel een soort van SSH-server aanwezig op dat kreng :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 20:18 schreef CowMike het volgende:
Telnetten lukt ook niet (als ik in m'n browser naar 192.168.0.10:30 ga, zegt ie Connection Refused. Als ik echter naar 192.168.0.10:22 ga, zegt ie dit :( ) Dus er is wel een soort van SSH-server aanwezig op dat kreng :)
Hallo telnet draait op poort 23!!!
Dat je het ff weet!

En je kan kiezen tussen SSH1/2 in je client!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al de client van www.ssh.com :) Die is ook rete-goed :P

Verwijderd

Topicstarter
MAar ik kan dus niet met telnet/ssh erin :( Als ik via mijn browser ga, dan zegt ie dit...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer ? :'(

Verwijderd

sorry, was ff koken :Y)

kan je een screenshot maken en posten? Dat helpt misschien wel, want ik begrijp nu niet helemaal meer wat je aan het doen bent... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, eten moet ook gebeuren :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/gj.muhlenbaumer/michiel/print.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Die Intel NetPort manager troep werkt dus ook neit :(

Verwijderd

okee, duidelijke geval van wat er fout gaat ;) Niet je browser gebruiken!!!

download dit programma om verbinding te maken met de printserver :) Daarmee kan je perfecte ssh verbindingen mee maken ;)

trouwens, je hebt toch documentatie gekregen bij je printserver? Of is ie second hand:?

Verwijderd

Topicstarter
Dat proggie heb ik al :) Maar daarmee wil ie al helemaal niets doen :(

Verwijderd

Maak dan maar eens een screenshot van wat er fout gaat met dat programma als je probeert verbinding te leggen met de printserver... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, er gebeurt helemaal niets :(

Ik moet em via Intel NetPort Manager kunnen admin-nen, maar daar pakt ie em niet, omdat ie geen ip-adres heeft :(

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

als je em ge-arpt hebt moet ie er een hebben toch???

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Kan je 'm wel pingen :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, kan em niet pingen, omdat t een virtual ip-adres is ...

In Iris zegt ie dat t frame type ( :? ) 802.3 is (=ethernet dacht ik). Maar ik blijf nog steeds dit probleem houden :(

Niemand die dit ding ook heeft? Of iemand die weet hoe ik dat ding kan resetten?

• The_Ghost

The_Ghost

heeft ie niet perongeluk een console port?? had mijn 3com hubje wel.. heel makkelijk.. gewoon een terminal aangehangen, ip ingesteld, en klaar...
Dat zou de makkelijkste oplossing zijn..
Dergelijke dingen resetten is met het oog op misbruik vaak wat moeilijk gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? Console port? Op een site las ik dat er een portje 23 openstaat voor telnet, maar die wil niet :(

Ik zit wel een serieële aansluiting op, maar das alleen voor een printer aan te sluiten :(

• The_Ghost

The_Ghost

ik bedoelde idd een seriele poort.. maar als ie alleen voor een printer is heeft et weinig nut.
als je hem nou arpt en portscant, zou dat helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, welk proggie gebruiken voor portscan?

• The_Ghost

The_Ghost

eh.. ik gebruik altijd nmap op mijn linuxbak.. verders weet ik er zo geen

• The_Ghost

The_Ghost

Maarre.. kennelijk luistert ie wel ssh op poort 22.
Heb je al ssh protocol 1 en 2 geprobeerd? evt. mac bug imitation aan /uit??

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hoe werkt dat :) (mac bug)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:04
ik zou die ssh maar eerst upgraden. Want die is nogal zo lek als een rieten mandje :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• The_Ghost

The_Ghost

Op zaterdag 02 februari 2002 11:32 schreef B4RtJe het volgende:
ik zou die ssh maar eerst upgraden. Want die is nogal zo lek als een rieten mandje :)
en ik zou het hele topic lezen de volgende keer.

Maar goed.. met putty kun je bij de ssh opties meegeven dat ie een foutje in de officiele ssh client nabootst (mac bug)

• Bart
ik heb de topic gelezen, maar ik snap je niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog een keer proberen dan maar :)

Een probleempje: die hele printserver reageert niet meer :( T lijkt wel of gister mijn server reageerde, aangezien ik een DHCP server had draaien (om te kijken of dat ding misschien een IP ging aanvragen)... Nu reageert ie dus niet meer :'(

• Bart
ik snap The_Ghost niet met zijn zin dat ik de topic moet lezen. Ik zeg alleen maar dat versie 1.2.27 van ssh hackable is. Maar goed, dit is nogal offtopic en ik weet geen oplossing voor je probleem.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op vrijdag 01 februari 2002 20:03 schreef CowMike het volgende:
Hmm, ik heb een Intel Printserver gekocht, maar die krijg ik niet aan de gang :(

Ik heb wel t MAC adres weten te achterhalen, dus ik met arp -s 192.168.0.10 [mac-adres] een IP toewijzen...

Ik in m'n browser naar 192.168.0.10:22 gaan, krijg ik die foutmelding :( SSH-1.5-1.2.27 Protocol mismatch.

Als ik met SSH probeer (via server en client) wil ie ook niet verbinden :( Wat doe ik fout?
Je praat met je eigen PC. arp -s noem ik een fabeltje :)
Je beste kans is een console (serieele aansluiting) of de software van de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 12:05 schreef igmar het volgende:

[..]

Je praat met je eigen PC. arp -s noem ik een fabeltje :)
Je beste kans is een console (serieele aansluiting) of de software van de fabrikant.
Intel heeft Netport Manager, waarmee je een Ip adres kunt toewijzen (dat kreng draait nu IPX :'( )... Ook geen reset knopje of zo :( Ook niet kan ik via serieel verbinden, omdat die seriele aansluiting die erop zit, alleen maar is om een printer aan te sluiten...

Ook heb ik ff HP JetAdmin geprobeerd, waarbij je dus een MAC-adres kan invullen... Maar dat wil ook niet :(

Iemand ?

• The_Ghost

The_Ghost

eh. w8 ff.. als het ding teruggeeft dat er een protocol mismatch is (als ie dat zelf doet, en je zelf geen sshserver draait) heb je hem toch echt wel te pakken. Het moet kunnen met arp. Ik heb het ook gedaan met mijn 3com hub waarvan ik het ip niet wist. Het werkt echt wel. Ik weet de precieze syntax niet meer die ik gebruikt heb..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server heeft wel een SSH server draaien... Toen had ik DHCP aangezet, om te kijken of dat ding een ip aanvroeg... Toen ik toen naar 192.168.0.10:22 ging, kreeg ik dit... Nu heb ik DHCP uit, nu krijg ik niks :(

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Je kan dat ding wel arp-en maar als het aparaat zelf niet weet dat ie een ip heeft of er geen heeft dan zal het zo nooit werken lijkt me. Arp zorgt alleen maar dat andere compu's een mac bij een ip kunnen vinden voor de link laag (zeg ik dat goed?) Console eraan of software gebruiken die via ipx tegen dat ding aan praat (en dan ipx op je eigen bak installen natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 13:02 schreef grhmpf het volgende:
Je kan dat ding wel arp-en maar als het aparaat zelf niet weet dat ie een ip heeft of er geen heeft dan zal het zo nooit werken lijkt me. Arp zorgt alleen maar dat andere compu's een mac bij een ip kunnen vinden voor de link laag (zeg ik dat goed?) Console eraan of software gebruiken die via ipx tegen dat ding aan praat (en dan ipx op je eigen bak installen natuurlijk).
Hmm, kan geen console eraan hangen :(

Heb je misschien dan software die via IPX tegen dat ding praat? Zoja, ICQ me ff of post t heir ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Heb hier iets!!! :)

http://support.intel.com/support/netport/vintage/6013.htm#0

en dan helemaal onderaan... Zo kun je dus via je serieele printerpoort inloggen op dat ding en zo dat ding configgen :)...

Laat ik nou er toevallig eentje hier liggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ,als ik m'n puter opstart met een opstart flop, en dan NPADMIN run, loopt ie helemaal vast :( Ze zeggen dat t aan onvoldoende mem ligt, maar HIMEM is gewoon aan ??/

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(
Pagina: 1