Toon posts:

[OC]Giga-Byte Voltage Mod met Duron 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een duron 700@893 met een Giga-Byte 7IXE4 mobo

maar ik draai dus nu niet hoger dan 893 Mhz, en ik kan maar tot 1.825V omdat ik mijn silvercoating nog niet binnen heb, maar ik vrees dat ie op 1.850V ook niet echt hoger kan...

Dus ik vroeg me af of iemand ervaring/schema/tips heeft waar ik mijn weerstandje kwijtmoet op dat mobo.

ik heb nu mijn FSB op 105 en multiplier op 8.5, maar omdat ik nog echt heb moeten dremelen kan ik niet meer met potlood die bruggetjes verbinden, omdat het kleinste slijpschijfje/graveerpennetje nogsteeds te groot is, dus ik moet wachten op die silvercoating...

De FSB kan makkelijk op 115 (hoogste via mobo/bios in te stellen :( ) en dan draait alles soepel, maar dan krijg ik de mulitplier niet boven de 7.5 uit, ik heb em nu op 8.5 staan met een FSB van 105, maar ik wil toch graag die FSB weer op 115 hebben >:)

kan een voltage mod hierbij helpen? het lijkt mij duidelijk een processor probleem...

oh mijn temps zijn nu, als ik al mijn fans vol open zet, ~25 idle en ~35 stressed (2x 120mm delta, 1x 60mm delta+alpha blokkie, ruim 70 dB >:) ) dus dat is het probleem niet.

er zit btw een AMD 751 northbridge en een AMD 756 southbridge, werken dan die voltmods met dezelfde namen als met andere mobo's met die chipset, want het hoeft dan natuurlijk niet per-se met dit type mobo?

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Die 0,025 V kan toch een aantal MHz'en schelen.

Zoek gewoon met Google naar een vmod voor de GigaByte. Er is vast wel wat te vinden.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
op google nix gevonden :(

Verwijderd

Topicstarter
ok, ff een ander vraagje dan:

Werkt een voltmod op andere mobo's met dezelfde chipset hetzelfde? als in dat de benamingen van de contactjes oid hetzelfde zijn? dat zou heel erg handig zijn namelijk, want zo specifiek over deze giga-byte kan ikke nix vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, voor de geinteresseerden:

Schema van HIP5302CB

Dit is het schema van de chip die het voltage regelt op de GA-7IXE4. Als je hierbij pin#10 (power good) verbindt met een aarde via een ong 50 KOhm potmeter (een aardig stugge :)) dan kan je het voltage regelen. Voor andere moederboards: kijk op je mobo naar een chip die ong hetzelfde heet, en dan bij google zoeken op dat typenr. Als het goed is is het eerste result een linkje met het schema, zodat je kan zien welk pinnetje je moet hebben.

Ik heb ook gezien dat mensen pin#7 (inverting internal error amplifier) met aarde verbinden, maar waar dat voor is weet ik niet precies.

Ik volgende week doen, want ik weet ff niet waar ik een 50 KOhm potmetertje die je alleen met een schroevendraaier kan omzetten vandaan moet halen, maar zodra het zover is zal ik het verslag uitgebruid posten. (mochten mensen wel al de resources hebben en het willen proberen, laat het ff weten!)