Toon posts:

[NT4 server] Netwerk weg na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Windows NT Sever (Service pack 6) opstart is deze af en toe volledig de verbinding met het netwerk kwijt. Hij is niet meer te pingen, shares zijn niet toegankelijk en hij is niet meer toegankelijk met de Terminal Server Client. Als ik vervolgens de Server een aantal malen reboot, meestal 2 tot 4 keer, dan wil hij het een keer doen, totdat ik weer reboot en de ellende weer van voor af aan begint.
Het ligt niet aan de Netwerkkaart, ik heb al verschillende kaarten (ISA en PCI) geprobeert, zonder resultaat.
Ik heb de server al een keer compleet opniew geinstalleerd (formatteren en opnieuw installeren) in een wanhopige poging het probleem op te lossen, zonder succes :?
Volgens mij is het dus een standaard instelling van NT die gewoon zwaar bugt en veranderd moet worden.
Iemand een id?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Heb je al gecontroleerd of er services niet opstarten ?
Staat er nog iets bruikbaars in de event log ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
niet meer toegankelijk met de terminal server client, ik kan uit deze zin opmaken dat je 'Windows NT 4.0 Based Terminal server' gebruikt?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
In de event log is niks te vinden wat betreft Services die niet gestart zijn. Op het moment dat ik de machine opstart begint de HUB ook als een gek te knipperen, de NT machine stuurt dus aan het begin nog wel een aantal packets weg....

En ja, ik draai idd NT4 Terminal Server edition.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wanneer is de server begonnen met het verkrijgen van deze kuren?

wat voor hardware zit er in deze machine?, is het een A-merk machine? (compaq/ibm/hp/dell)?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Intel P166 MMX
ATC-1020+ Mobo
32 mb EDO ram (beetje weinig, maar hij loopt nog aardig ;) )
ISA VGA kaart
Realtek 100mbit netwerkkaart
Maxtor 10 GB hdd

Verder draai ik ook nog WinRoute 4.1 welke DHCP't en uiteraard routerd (de interne router functie van NT heb ik uitgeschakeld, hetzelfde geldt voor de interne DHCP server)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
andere hub geprobeerd ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

je moet even uitsluiten of je hub het probleem niet kan veroorzaken. Verder is het misschien om een sje log beschikaar te maken zodat we een kijkje kunnen nemen.
overigens vindt ik het altijd wel opvallend dat men altijd vertelt dat ze het systeem al eens helemaal opnieuw hebben opgebouwd, en dan bedoel ik eigenlijk het formateren van de schijf :)
sluit je werkstation eens direct (cross) aan op je server...

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 02 februari 2002 14:49 schreef cyberflippo het volgende:
[..]
Realtek 100mbit netwerkkaart
[..]
Zet die eens vast op 100 MBit/sec Half duplex in plaats van op Automatique (of op 10, als je hubje niet beter kan natuluk) En kijk ook effe op er een waarde voor "early collision detect" in te vullen valt. Als die kleiner dan 9.6 mS staat, moet je 'm verhogen; eerst naar 9.6 en als dat niet helpt naar 25 ofzo.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de HUB, ik er op het moment een andere machine aan hangen die (hopelijk) tijdelijk voor vervangende server speelt. Deze machine heeft geen enkel probleem met de HUB of de rest van het netwerk.

En geloof me, ik heb de machine toch echt volledige opnieuw geinstalleerd. (partitie verwijderd, opnieuw aangemaakt en NT opnieuw geïnstalleerd)

Maar ik zal het voor de zekerheid eens met een crosslink kabel proberen.

Kan een onjuiste RAS configuratie verband hebben met dit probleem? Ik ben namelijk wel eens aan het wisselen met de modems in deze machine....
Pagina: 1