routers

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik wil een router aanschaffen voor het delen van mijn internet verbinding tussen 2 computers
kan iemand mij een advies geven over welke router te kopen ?
prijs / kwaliteits niveau

alvast bedankt :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

een 486 met freebsd is al genoeg :)

iStockphoto

Verwijderd

Ik heb een Edimax BR6004+ en die werkt prima, heb em op de HCCdagen gekocht. Was rond de 250 gulden geloof ik, maar pin me er niet op vast.

• taz3d_nl
dat is het hem nou juist
ik wil geen pc als host ;)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 01 februari 2002 19:40 schreef taz3d_nl het volgende:
dat is het hem nou juist
ik wil geen pc als host ;)
ow sorry dat wist ik niet :)

iStockphoto

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
ff offtopic, maar kan je een 286 ook als een router gebruiken?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
ik ben ook op zoek, tis voor lunaDSL. Ik zat ook te denken aan die edimax 6004+.... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• taz3d_nl
ik wil namelijk wat minder herrie van die koelers en schijven die staan te draaien
en met een router in plaats van een 3e pc is dit volgens mij een goed begin

• taz3d_nl
Op vrijdag 01 februari 2002 19:39 schreef Paveway het volgende:
Ik heb een Edimax BR6004+ en die werkt prima, heb em op de HCCdagen gekocht. Was rond de 250 gulden geloof ik, maar pin me er niet op vast.
ik heb gelezen in de online manual dat bij deze router een utp cross kabel wordt geleverd die wordt aangesloten op het kabelmodem
ik heb een com21 kablemodem en die maakt volgens mij gebruik van een normale utp kabel
klopt dat ?
en werkt die router ook met een normale utp kabel ?

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

correct me if I am wrong but...

als je een com21 modem hebt zul je wel chello hebben en kun je die kabel helemaal niet binnen laten komen op een router.. moet op een netwerkkaart..

haal alles wat draait uit je pc en hij maakt geen herrie meer.. gebruik een freesco flop als software (die wordt in het interne geheugen geladen) en sloop overal alle koelers vanaf.. voila stille router

Verwijderd

Goede keus is een Draytek router incl printserver voor ong 140 euro.Inpluggen en karren maar.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 20:06 schreef Zerveza het volgende:
correct me if I am wrong but...

als je een com21 modem hebt zul je wel chello hebben en kun je die kabel helemaal niet binnen laten komen op een router.. moet op een netwerkkaart..

haal alles wat draait uit je pc en hij maakt geen herrie meer.. gebruik een freesco flop als software (die wordt in het interne geheugen geladen) en sloop overal alle koelers vanaf.. voila stille router
dit klopt niet heb zelf ook chello en een router van edimax en het werkt je moet alleen je mac adres laten simuleren door de router zoek.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:44 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
uhm, de meeste os/software draait pas vanaf een 386.. dus ja
freesco op 386 bv :)
Maaruh, ff ontopic
die edimax dingen schijnen wel redelijk te zijn.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

Jaymz

Keep on moving !

=> NT, hoewel de search ook wel soelaas zal bieden :{

Verwijderd

E-TECH Stand-alone Router/Switch voor ADSL/Kabel

Zie hier:
http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=1675

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 01 februari 2002 20:06 schreef Zerveza het volgende:

[knip]

zo doe ik dat ook, mijn 386 heeft een fan (voor de voedig) die heb ik eruit gesloopt, de hd gaat vanzelf uit als deze niet meer nodig is, verbruikt nog weinig stroom ook!

Verwijderd

Die E-tech is echt super, Nederlandse handleiding en alle instelling voor alle Nederlandse ISP's. :9

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 21:04 schreef erkens het volgende:

[..]

zo doe ik dat ook, mijn 386 heeft een fan (voor de voedig) die heb ik eruit gesloopt, de hd gaat vanzelf uit als deze niet meer nodig is, verbruikt nog weinig stroom ook!
Voeding zonder Fan? Beetje riskant lijkt me.. hoeveel watt is die voeding van je? En staat je kast open? PC moet wel airflow hebben!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 20:07 schreef Asja het volgende:
Goede keus is een Draytek router incl printserver voor ong 140 euro.Inpluggen en karren maar.
welke draytek router heeft een printerserver? :? :?
edit: ik heb nog eens op de draytek site gekeken, maar ik kan er echt geen vinden met printerserver.(ik ben zelf nog steeds op zoek naar een harware router met printerserver)

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op vrijdag 01 februari 2002 19:44 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
In theorie wel... In de praktijk, vergeet het :)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

ik ben ook al een tijdje op zoek naar een router
en ik ga altijd voor goedkoop
als het daar om gaat dan is de repotec nog wel wat
in de search kun je er genoeg over lezen
kost maar 123,- euro

• taz3d_nl
is het waar dat als ik een router gebruik dat ik op mijn server computers hetzelfde ip adres heb als mijn standaard @home ip ?
zou wel makkelijk zijn ivm met het hosten van games
nu zit ik met het probleem dat bv gamespy of hyperlobby mijn netwerk ip gebruiken en ik dus geen game kan hosten ! :(

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:57 schreef taz3d_nl het volgende:

[..]

ik heb gelezen in de online manual dat bij deze router een utp cross kabel wordt geleverd die wordt aangesloten op het kabelmodem
ik heb een com21 kablemodem en die maakt volgens mij gebruik van een normale utp kabel
klopt dat ?
en werkt die router ook met een normale utp kabel ?
euh...dunno... Hier zit het modem -volgens mij- met een gewone kabel aan de router. Verder kan ik je niet helpen. Maar de handleiding uitgebreid en de helpdesk redelijk snel (3 dagen)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 19:33 schreef taz3d_nl het volgende:
ik wil een router aanschaffen voor het delen van mijn internet verbinding tussen 2 computers
kan iemand mij een advies geven over welke router te kopen ?
prijs / kwaliteits niveau

alvast bedankt :)
ik heb een edimax heel tevreden over werkt als een trein kan je mooi alles goed op instaleren zelfs me directe verbinding naar buiten werkt kan files verzenden en ontvangen met icq en msn en zelfs nemeeting werkt perfect
kreeg ik op me pc niet fatsoenlijk voor elkaar

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00
Op vrijdag 01 februari 2002 20:22 schreef Shalow het volgende:

[..]

dit klopt niet heb zelf ook chello en een router van edimax en het werkt je moet alleen je mac adres laten simuleren door de router zoek.
Als je een com21n hebt, kijkt chello naar het macadres van die com21. De Com21 zit met een gewone (niet crossed) kabel aan je netwerkkaart. Je kunt hem gewoon aan een router aansluiten.

Do as I say, don't do as I do.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik heb deze week een Linksys BEFSR41 en een Draytek Vigor 2200E getest icm mxstream, maar ik zou echt zeker voor de Draytek gaan. De linksys is een mooi apparaat maar de firmware is buggy en t heeft geen telnet.

De vigor2200E is wat minder mooi, maar de UI via web en telnet zit beter in elkaar. Ook kwa snelheid/stabiliteit is dit apparaat veel beter dan de linksys.

Met edimax heb ik nog geen ervaring.

Like this yall...

• taz3d_nl
wat zijn de instellingen voor de edimax 6004+ router om met 2 server pc's het internet op te komen dmv dhcp
ik wil in ieder geval 1 server pc hebben die het zelfde ip adres heeft als mijn standaard essent@home ip (omdat ik dan games kan hosten)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 01 februari 2002 21:07 schreef freebie het volgende:

[..]

Voeding zonder Fan? Beetje riskant lijkt me.. hoeveel watt is die voeding van je? En staat je kast open? PC moet wel airflow hebben!
echt niet riscant, tis een 386sx 25 met een voeding van maar liefst 70watt!!!! ik heb het ding gemeten na de eerste werkweek (die hij had) en toen was hij 30 graden, dus dat zit wel goed, kast is niet open, er zitten wel ruime luchtgaten in de kast, het was een oud bedrijfscomputertje van ICL, en is uitgerust met 1 16bits ISA 3com (chello) en een 8 bits BNC NE1000 kaartje voor local netwerk (ja ik gebruik nog oude kaarten en oud netwerk, sneller heb ik (nog) niet nodig, ik wissel wel een hd als er veel data verplaatst moet worden :) en tevens zitten er toch redelijk wat oudere pc's in dit netwerk zodat er niet veel data "hoeft" verplaaats te worden

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

die oude beestjes hebben weinig of geen airflow nodig. zelf ben ik het bezit van een 486 (met koeler:allen koelrib, geen fan) en ik heb de ventilator van de voeding op 5V gezet. Uiteraard geen HD maar 64 MB intern; het apparaat hoor je dus echt niet! 8-)

dus in mijn ogen is het kopen van een router - a wast of money! |:( :)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb zelf een repotec IP515H; router met 4 poort 10/100 switch en printserver.

Werkt zonder probs met kabel/getweakt ADSL ; standaard ADSL is wat lastiger aan de praat te krijgen; zie FAQ

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Netgear MR314 evt. met Wlan :)

ik heb de Wlan versie, werkt zeer relaxt :)

• taz3d_nl
weet iemand misschien een winkel waar de edimax of e-tech router direct leverbaar is
ik heb namelijk in pricewatch rondt gekeken maar er is overal een levertijd

Verwijderd

Mycom?

• taz3d_nl
Op zaterdag 02 februari 2002 18:48 schreef Paveway het volgende:
Mycom?
ja daar heb ik ook gekeken maar daar wordt niet aangegeven of onderdelen op voorraad zijn

Verwijderd

Vaak hebben ze het wel, anders moet je het ze even vragen..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op zaterdag 02 februari 2002 17:57 schreef taz3d_nl het volgende:
weet iemand misschien een winkel waar de edimax of e-tech router direct leverbaar is
ik heb namelijk in pricewatch rondt gekeken maar er is overal een levertijd
edimax: www.memo.nl
e-tech: www.fascom.nl

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Waarom vindt iedereen altijd die draytek lelijk, ik heb een draytek vigor 2200E en zo lelijk is ie nou ook weer niet.

• taz3d_nl
Op zaterdag 02 februari 2002 18:48 schreef Paveway het volgende:
Mycom?
op de mycom website geven ze aan dat de router 10mbit is !
klopt dit ??
want op de website van edimax staan 2 types maar die zijn allebei 10/100mbit

• taz3d_nl
niemand ? ;(

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01

Zoefff

❤ 

Op vrijdag 01 februari 2002 19:46 schreef taz3d_nl het volgende:
ik wil namelijk wat minder herrie van die koelers en schijven die staan te draaien
en met een router in plaats van een 3e pc is dit volgens mij een goed begin
Koelers heb je nauwelijks last van hoor. Ik heb n p166 als router, cpu-fan eraf, is niet nodig. Geen hd/cd, is niet nodig. Enige wat erin zit is
-moederbord
-vga-kaart
-2 netwerkkaarten
-diskettedrive
-voeding

De voeding is het enige waar een fan in zit, en die dus geluid maakt. Maar dat is echt niet veel, en aangezien hij in n kast staat heb je r heelemaal geen last van!!

Maarja, als je het niet wil..het is n keuze.
Ik geloof dat ze bij de mycom een goeie router hadden, van €145 ofzo. Schijnt redelijk goed te zijn, ook qua prijs/prestatie...

suc6rmee!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01

Zoefff

❤ 

Op zondag 03 februari 2002 18:38 schreef taz3d_nl het volgende:
niemand ? ;(
Mycom even bellen??

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 21:39 schreef Zoefff het volgende:

[..]

Koelers heb je nauwelijks last van hoor. Ik heb n p166 als router, cpu-fan eraf, is niet nodig. Geen hd/cd, is niet nodig. Enige wat erin zit is
-moederbord
-vga-kaart
-2 netwerkkaarten
-diskettedrive
-voeding

De voeding is het enige waar een fan in zit, en die dus geluid maakt. Maar dat is echt niet veel, en aangezien hij in n kast staat heb je r heelemaal geen last van!!

Maarja, als je het niet wil..het is n keuze.
Ik geloof dat ze bij de mycom een goeie router hadden, van €145 ofzo. Schijnt redelijk goed te zijn, ook qua prijs/prestatie...

suc6rmee!
Hoe doe je dat, een router zonder HD? Diskless boot ofzo?

Verwijderd

Mooi dat iemand hier over begint, ik zit er ook aan te denken om mijn SUPER VEEL HERRIE MAKENDE ServerPC een keertje uit te doen en het internet te laten draaien via een Router. :)

Ik weet nix van routers af, kan iemand me plzz helpen.
Ik wil zoveel mogelijk weten over het aansluiten, de kabels, de kosten, de snelheden. :?

Ik heb nu 3 pcs via een 10mbit (:'() netwerk via een SiteCom 5 ports 10base-T hub.

Nog wat subvragen ;) (het zijn n00b vragen ;) ik weet het maar ik kan het niet uit mezelf weten)
* Kan je ook dingen opslaan op router of is dat volslagen onzin :?
* Is het instellen van internet delen anders en ingewikkelder dan via een win2k pc? :?
* Is het 100mbit dan? En moet ik dan crossedkabels gebruiken? (ik heb hiero ongeveer 50 meter aan kabels liggen allemaal crossed) :?

Ik hoop dat de altijd zo aardige en slimme mensen op Gathering of Tweakers mij wat meer info kunnen geven en misschien op wat van mijn vragen, alvast thx :D

btw, ik heb MXStream

Verwijderd

Ik heb ook een Edimax 6004,op @home en de halve wijk zit erop,geen problemen.
Puike router.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Ik gebruik zelf een Vigor 2200E.

Zeer handig dingetje. Super stabiel, goede firewall en goede nederlandstalige ondersteuning, zowel via helpdesk als mail.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook zeer tevreden met mijn Vigor 2200E. Ennuh, hij is in het echt inderdaad lang niet zo lelijk als hij op de plaatjes lijkt.

Verwijderd

Hmmmz routers van Vigor zijn dus goed, ok... Maar welke en welke is het beste in vergelijking met de kwaliteit. :)

En... iemand misschien url van hun website?

Verwijderd

Werk zelf bij Funprice, de E-Tech routers zijn uit voorraad leverbaar

• Neelon
  • Laatst online: 16:34

Neelon

FOR PONY!!!

Ik kreeg hier m'n Edimax 6004 met geen mogelijkheid aan de gang. Dat ding gaat dus terug naar Mycom en ik ga een Draytec bestellen. Kijken of het dan wel werkt.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• taz3d_nl
ik heb inmiddels de edimax 6004+ besteld bij mycom
ik ben benieuwd :)
ik ben zelf ook een newbie op het gebied van routers dus waarschijnlijk zal het wel mislopen als ik dat apparaat moet configureren

• Bigs
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:58 schreef taz3d_nl het volgende:
ik heb inmiddels de edimax 6004+ besteld bij mycom
ik ben benieuwd :)
ik ben zelf ook een newbie op het gebied van routers dus waarschijnlijk zal het wel mislopen als ik dat apparaat moet configureren
Die dingen zijn juist zo ontworpen dat iedereen het kan.. dus dat zou wel heel erg zijn dan :)

Verwijderd

kijk effe naar mijn topic betreffende de edimax router als je hem niet aan de praat krijg

[topic=349003/1]

Verwijderd

Heb sinds juni 2001 een smc barricade 7400 br in combinatie met @home.
Ideaal dingetje: printservertje erop, 4 poorts switch.

In pricewatch staat nu voor ca e. 149.

• taz3d_nl
ik heb hem inmiddels al
de eerste was defect, maar ik kon hem ruilen bij de mycom winkel in eindhoven
ik heb hem nu op DHCP staan en dat werkt tot nu toe goed :)

• taz3d_nl
weet iemand misschien hoe ik mijn essent@home ip adres kan gebruiken op mijn pc
als ik nu met rogerwilco host krijg mijn intern netwerk ip als host ip :

192.168.168.254:3782/1

kan ik een wijziging maken in mijn router die er voor zorgt dat ik gewoon gebruik maak van mijn echte i-net ip ?

• taz3d_nl
niemand ?

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:27
* Klovan snapt je vraag niet echt, zou je hem anders kunnen stellen :?

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Ik heb zelf thuis een edimax liggen weet nummer er niet meer van... heeft geen problemen.. dus die raad ik je wel aan

• Klovan
Op zaterdag 09 februari 2002 14:30 schreef fly het volgende:
Ik heb zelf thuis een edimax liggen weet nummer er niet meer van... heeft geen problemen.. dus die raad ik je wel aan
als je verder had gelezen had je al gezien, dat de topicstarter nu al een router heeft gekocht, maar hij heeft d'r nu wat problemen mee ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 17:36 schreef taz3d_nl het volgende:
weet iemand misschien hoe ik mijn essent@home ip adres kan gebruiken op mijn pc
als ik nu met rogerwilco host krijg mijn intern netwerk ip als host ip :

192.168.168.254:3782/1

kan ik een wijziging maken in mijn router die er voor zorgt dat ik gewoon gebruik maak van mijn echte i-net ip ?
je moet de router instellen om dat soort verbindingen door te sturen naar de pc waar het op zit dus je moet dan specifiek aangeven dat de poort dat rogerwilco gebruikt door gestuurd moet worden naar jouw pc met de ip 192.168.168.254

• taz3d_nl
Op zaterdag 09 februari 2002 16:24 schreef Shalow het volgende:

[..]

je moet de router instellen om dat soort verbindingen door te sturen naar de pc waar het op zit dus je moet dan specifiek aangeven dat de poort dat rogerwilco gebruikt door gestuurd moet worden naar jouw pc met de ip 192.168.168.254
hmmmmm ik zal het eens proberen
thanks

Verwijderd

Hmmmz interesant topic, nog meer mensen met routers die juist onwijs ontevreden zijn of juist erg tevreden.

Ook mensen met een router waar ook een printerserver op zit.... gimme more info enuh ook wat urls ofzo van de routers, thx :D

(ik wil binnenkort ook router gaan kopen :))

Verwijderd

Ikzelf gebruik een Repotec RP-IP515H kabelrouter met ingebouwde printserver, 4 poorts 10/100 hub en firewall
verder kun je er indien nodig nog een andere hub op aansluiten indien je met meer dan 4 PC's tegelijk op internet wilt

btw het instellen is een plakje cake zelfs ik kon ut

AANRADER!!

Verwijderd

die edimax kost ronde 155 Euro (350 guldentjes) werkt wel prima en is nog altijd goedkoper dan een pc als gateway neer te zetten!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren een US Robotics breedband router met printerserver besteld(bij comptechworld), ik krijg 'm dinsdag of woensdag binnen. Heeft iemand nog goede/slechte ervaringen met deze router in combinatie met MxStream?

edit: dit is 'm.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 06:01 schreef novagamer het volgende:
Hmmmz interesant topic, nog meer mensen met routers die juist onwijs ontevreden zijn of juist erg tevreden.

Ook mensen met een router waar ook een printerserver op zit.... gimme more info enuh ook wat urls ofzo van de routers, thx :D

(ik wil binnenkort ook router gaan kopen :))
De SMC 7004br 4 ports heeft een printserver, kost een kleine 400 piek. IK heb zelf niet de printserver gebruikt, want er was geen printer deling nodig. Ideeal voor kabelinternet(mac adres clonig) Voor de rest uhmmm het installeren ging eigenlijk heel makkelijk, ip releasen,mac adres clonen, router op dhcp gezet,modem uit/aan, en router aansluiten op modem.

Het enigste mindere vindt ik dat hij er relatief met andere routers er een beetje simpel uitziet.

• taz3d_nl
ik krijg het niet voor elkaar
mijn pc blijft gewoon mijn intern netwerk ip gebruiken :(
weet iemand de excacte intellingen van de edimax 6004+ voor @home ?
ik moet toch gebruik kunnen maken van mijn @home ip adres :'(

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-07 08:13
Op zondag 10 februari 2002 12:37 schreef taz3d_nl het volgende:
ik krijg het niet voor elkaar
mijn pc blijft gewoon mijn intern netwerk ip gebruiken :(
weet iemand de excacte intellingen van de edimax 6004+ voor @home ?
ik moet toch gebruik kunnen maken van mijn @home ip adres :'(
Connection profile ziet er zo uit voor @home:

Connection Profile Configuration
Internet Access by EWAN

Caution! Modifying a profile may be disruptive to active users

Profile Name : @home
Obtain IP Addresses Automatically via : DHCP
(Optional)Host Name (System Name) : CP<je nummer>

Dat was het eigenlijk.

• taz3d_nl
Op zondag 10 februari 2002 15:47 schreef ZFLaSH het volgende:

[..]

Connection profile ziet er zo uit voor @home:

Connection Profile Configuration
Internet Access by EWAN

Caution! Modifying a profile may be disruptive to active users

Profile Name : @home
Obtain IP Addresses Automatically via : DHCP
(Optional)Host Name (System Name) : CP<je nummer>

Dat was het eigenlijk.
dat heb ik gedaan maar als ik dan host met rogerwilco of gamespy wordt nog steed mijn intern netwerk ip gebruikt als ip

192.168.168.253:3782

en dit moet eigenlijk zijn 213.51.49.185:3782

• Klovan
Op zondag 10 februari 2002 16:19 schreef taz3d_nl het volgende:

[..]

dat heb ik gedaan maar als ik dan host met rogerwilco of gamespy wordt nog steed mijn intern netwerk ip gebruikt als ip

192.168.168.253:3782

en dit moet eigenlijk zijn 213.51.49.185:3782
moet je dan niet wat in het programma zelf veranderen, oid?

• taz3d_nl
nope lukt niet
ik heb een mailtje naar de techsupport van edimax europe gestuurd, misschien weten zei een oplossing

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op zondag 03 februari 2002 22:12 schreef mol99 het volgende:
Ik gebruik zelf een Vigor 2200E.

Zeer handig dingetje. Super stabiel, goede firewall en goede nederlandstalige ondersteuning, zowel via helpdesk als mail.
Ik heb hem ook , het is een zeer stabiel en snel routertje.

hijs in het echt iets donkerder dan op de plaatjes.. ongeveer even donker als mijn com21 :)

echt een topding!! goede ondersteuning en veel functies (vigor 2200x dan ;) )

• Klovan
Op zondag 10 februari 2002 19:58 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

Ik heb hem ook , het is een zeer stabiel en snel routertje.

hijs in het echt iets donkerder dan op de plaatjes.. ongeveer even donker als mijn com21 :)

echt een topding!! goede ondersteuning en veel functies (vigor 2200x dan ;) )
en je kan er met VPN mee werken, en dat hebben niet veel routers voor dezelfde prijs ;)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik zoek info over een router met een isdn modem ingebouwd !! voor isdn @work inbellen !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• ZFLaSH
Dan maak je een adress translation aan:

IP > adress translation

- Static entry
- externe poort: 3782
- Interne poort: 3782
- ip adres: 192.168.168.253

Volgorde kan iets anders zijn want ik doe dit uit mijn hoofd. Je doet hier gewoon een poort doorlussen naar een ip nummer. Met de 1.07C rom kun je alleen per IP adress doen. Bij de nieuwere ROM kun je dat per range doen.

Dit werkt ook bij een FTP server o.i.d.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 13:01 schreef ZFLaSH het volgende:
Dan maak je een adress translation aan:

IP > adress translation

- Static entry
- externe poort: 3782
- Interne poort: 3782
- ip adres: 192.168.168.253

Volgorde kan iets anders zijn want ik doe dit uit mijn hoofd. Je doet hier gewoon een poort doorlussen naar een ip nummer. Met de 1.07C rom kun je alleen per IP adress doen. Bij de nieuwere ROM kun je dat per range doen.

Dit werkt ook bij een FTP server o.i.d.
precies, alleen meneer werkt met DHCP dus heeft ie elke keer een ander IP adres.
dus ook nog ff een static ip instellen.

• taz3d_nl
Op maandag 11 februari 2002 13:10 schreef jadjong het volgende:

[..]

precies, alleen meneer werkt met DHCP dus heeft ie elke keer een ander IP adres.
dus ook nog ff een static ip instellen.
ik heb hem wel op DHCP staan maar het ip adres dat ik krijg van @home is altijd hetzelfde
als ik mijn router statisch instel en ik wil het zaakje saven geeft hij de foutmelding dat mijn subnetmasker niet klopt
terwijl het toch echt de goede is

• ZFLaSH
HO! Je moet niet je connection profile van @home statisch instellen, maar je eigen netwerkgegevens. Dat is dus bij het tabblad IP.

Connection profile = @home
IP = Je eigen netwerk

Daar kun je ook zeggen (bij static entry) welk mac-adres welk IP adres moet krijgen. Anders ICQ me maar ff.

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:47
Op vrijdag 01 februari 2002 21:07 schreef SH007 het volgende:

[..]

welke draytek router heeft een printerserver? :? :?
edit: ik heb nog eens op de draytek site gekeken, maar ik kan er echt geen vinden met printerserver.(ik ben zelf nog steeds op zoek naar een harware router met printerserver)
US Robotics Broadband router heeft printserver buildin

Verwijderd

ik zou smoothwall zeker eens proberen want dit draait al op een 486 en werkt perfect.

www.smoothwall.org
Pagina: 1