Toon posts:

casema kabel internet wel/niet doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou het lijkt me duidelijk casema biedt ons sinds kort de mogelijk heid voor internet via de kabel
heeft iemand hier ervaringen mee?

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:27
casema is niet best maar kabel is altijd beter dan telefoon.

Verwijderd

Wil je snelheid? Neem dan gewoon ISDN

Wil je flat-rate? Neem dan Casema

Wil je gezeik hebben? Neem dan Casema

Wil je niet kunnen inloggen? Neem dan Casema

enz.
enz.

Verwijderd

A l l e e n d o e n a l s j e h e e e e l v e e e e l g e d u l d e n a l l e t i j d v a n d e w e r e l d h e b t .

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Snelheid van Casema is klote, maar.. het hangt heel erg af van WAAR je zit..
Bij mij is 't huilen.. heel erg hard huilen.. ik woon in Den Haag, en heb snelheden van 0.3k/sec (dag én nacht).. klachtenbrief zit al op de post..

M'n broertje woont daarentegen in Zoeterwoude, en heeft een heerlijke verbinding, gewoon 8k/sec etc..

Het is dus 100% afhankelijk van waar je zit.. het is niet duur (6 tientjes) .. en als je dan in 'n goeie regio zit, heb je fijn internet.. geen supersnelheden, maar ook geen bagger..

Ik vind het hier in Den Haag werkelijk zonde van m'n geld.. maar gelukkig heb ik geen telefoonkosten meer..
trouwens, ik zit de laatste tijd wel weer vaker met m'n 56k6 modempje op Raketnet.. omdat ik nou eenmaal dingen MOET doen op i-net die geen kwartier kunnen wachten.. da's weer jammer..

blah blah...

Verwijderd

Ik heb dezelfde ervaring als Heintjo. Bij mij is het overdag rond de 1 a 3K, maar s'avonds is het WAAR-DE-LOOS, dus dan zit ik vaak te Noknokken.

Het ligt niet alleen aan de plaats, maar zelfs aan de WIJK. Ik woon in een wijk waar vrijwel iedereen Casema-internet heeft, dus kom ik s'avonds niet boven de 500 BYTES uit!!! En regelmatig is het dus rond de 0,04Kb/s. Diep triest.

Voordeel is inderdaad dat je geen telefoonkosten hebt, en dat is dan ook de enige reden dat ik nog bij Casema zit.

Nadelen zijn (zonder in herhaling te valllen) dat de mail en news server regelmatig op z'n kont ligt. Mailtjes komen soms dagen, weken, en zelfs maanden te laat aan, of verdwijnen compleet in cyberspace.
Helpdesk voldoet aan de Casema-standaard: WAAR-DE-LOOS!!!

Groetjes en succes met je keuze
Henny

P.S. Op dit moment heb ik dus een traagheid van 300 bytes per seconde.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36

Floor-is

5.2

Hmmz ik heb ook HemaKaas (omdaaien en klaar)

Ehm, als je de kans hebt, wacht dan op ADSL. Is wel duur, maar ook beter!

Ehm, anders kun je nog flat-rate internetten met Cistron via ISDN. ƒ88 per maand geloof ik, maar dan moet je ff op hun site kijken.

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik ben het helemaal met jullie eens, casema is bagger!!! Maar je hebt geen telefoonkosten dus daarom zit ik nog bij casema.

TheScape :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
Itsme!.. saaKameH??

To be short: Casema sucks, en niet zo'n klein beetje ook. Je kunt beter wachten op ADSL en in de tussentijd ISDN nemen...
Waarschijnlijk kun je later ADSL'en via ISDN... dus...

• Qui-Gon
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik ben het er mee eens dat casema in vele opzichten wanprestaties levert, maar hier ben ik het niet mee eens:
>Helpdesk voldoet aan de Casema-standaard: >WAAR-DE-LOOS!!!
Hennny kan je dat nader verklaren, want ik vind de helpdesk over het algemeen wel professioneel.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Ik zit ook bij Casema omdat ik niet van hoge telefoon rekeningen houd....
Met de snelheid heb ik (gelukkig) weinig last.. bijna constant (tuurlijk met uitzonderingen) 6-7-8 Kb/s

Ik zit in Noordwijkerhout (regio Bollenstreek)

Dus Ferrari: als je bij jouw in de buurt kan uitvinden of de snelheid (een beetje) meevalt en je wilt geen hoge rekening hebben...blijft er niet veel keus over!?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Langeraar vlakbij alphen a/d rijn
dus als iemand iets daarover weet!

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 09:07
Als een helpdesk je 3 maanden aan het lijntje houdt met de belofte dat je over twee weken je kunt aanmelden dan vind ik dat geen goede helpdesk. Ook niet als ze je niets kunnen geven in de vorm van garanties, behalve veel excuses, sorry, en nogmaals excuses in briefvorm.
De snelheid in de wijk Buitenhof van Delft, waar ik woon, is gewoon dramatisch. Afhankelijk van het tijdstip, 2 tot 10 minuten wachten totdat er ook maar iets op je scherm komt van een pagina is bedroevend. FTP-en kun je wel vergeten als het groter is dan 100KB, de verbinding gaat vaak verloren. ICQ-en gaat wel aardig trouwens. Ik kijk uit naar een alternatief, ADSL bijvoorbeeld.

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Niet doen!

Casema is ZEER slecht, zowel overdag (vaak helemaal geen verbinding) als 's avonds (TRAAAAG).

Ik zit trouwens in Utrecht.

Thank God for the Internet

Verwijderd

Qui-gon:
Hennny kan je dat nader verklaren, want ik vind de helpdesk over het algemeen wel professioneel.
Okee, hier komt de verklaring.
Ik belde een keertje dat ik al de hele dag geen mailtjes kreeg, en dat terwijl ik pakweg 80 tot 100 emaitljes per dag krijg.
Antwoord: Er is niks aan de hand. Het zal wel aan uw instellingen liggen. Na 20 minuten bekvechten met de helpdeskmedewerker, kreeg hij 'ineens' een mailtje van de technische dienst binnen dat de mailserver plat lag. Had ik, als dom vrouwtje, toch gelijk.

Voorbeeld 2:
Ik belde dat de verbinding steeds weg viel, en dat ik (alweer) geen mail kon verzenden of ophalen. En er stonden geen storingen op casema.announce.
Casema: "Jawel, hoor!"
Ik: NEE hoor!" (ik ben wel blond, maar niet DOM! Die nieuwsgroep had ik natuurlijk eerst gechecked.)
Casema: "Jawel hoor! Hierzo.....'tussen 1 april en eind juni zijn er werkzaamheden aan de server ten behoeven van kabeltelefonie. Daardoor kunnen er storingen zijn....'"
Ik: Ja, dat staat er inderdaad. Maar het is nu pas 28 maart!
Casema: "Eh...ja, u heeft gelijk. Nou, het enige wat u dan kunt doen is uw instellingen nakijken. Verder kan ik u nergens mee helpen, want ik ben geen techneut."
En toen werd ik een klein beetje boos. Want als de instellingen goed in de handleiding staan, wat valt er in hemelsnaam dan nog te veranderen waardoor ineens alle problemen opgelost worden?!?!?! Daarbij waarom zitten er mensen op de helpdesk die niks meer kunnen dan het 'instellingen'-verhaaltje ophangen?!?!?!

Voorbeeld 3 t/m 200
WAT voor vraag je ook stelt, per email of per telefoon, het antwoord is ALTIJD "Zo kunt u uw instellingen veranderen, waardoor......" vul maar in....je probleem opgelost wordt, de snelheid omhoog gaat, je weer kunt mailen, de nieuwsserver het weer doet etc. etc. etc.
Dat antwoord krijg je zowel telefonisch als via email. DOODZIEK wordt ik daarvan.

Het scheelt trouwens enorm of ik (een vrouw) belt of Joeburney (mijn man). Hij wordt meestal niet gelijk met een kluitje in het instellingen-riet gestuurd....dat komt meestal pas na een kwartiertje. Als ik bel, krijg ik meestal gelijk het instellingen-verhaaltje te horen. Maarja, dat komt wel vaker voor in de computerwereld, dus dat geldt niet echt als Casema-klacht.

DAT is dus wat ik noem een WAAR-DE-LOZE helpdesk. Het heeft geen enkel nut ze te bellen, hooguit om ze op de hoogte te stellen dat er weer eens iets het niet goed doet.

Ohja, en als je een brief stuurt, dan krijg je pas 2 maanden later antwoord, ALS je al antwoord krijgt.

ZUCHT!!!!! Dat lucht op, zeg :)

Groetjes
Henny

P.S. voor degenen die het nog niet begrepen hebben: Casema....NIET doen!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik sluit me helemaal aan bij Henny (en natuurlijk bij jou Roo :) )
Ten eerste snakt iedereen die ik ken met casema-kabel naar ADSL, NIEMAND die zegt 'ach het gaat wel lekker zo'.
Ten tweede ging het al helemaal fout toen ik me aanmeldde. Er gold een aanbieding tot 15 oktober dat je dan geen inschrijfgeld hoefde te betalen. Ik bel rond de 7e op om een inschrijfpakket. Geen probleem, sturen we meteen op. Dus ik kan nog gewoon gebruik maken van de aanbieding? Ja meneer.
Rond 18 oktober komt eindelijk dat pakket. Ik vul het in en stuur het meteen in. Ik bel voor de zekerheid weer de klantenservice: 'Ik heb vandaag mijn formulier op de bus gedaan, geldt de aanbieding nog, want ik belde op 7 oktober al voor de papieren?'
'Ja meneer, dat is geen probleem.'
Daargelaten dat ik ook 3 keer gebeld heb om daadwerkelijk aangesloten te worden, dat meer uit vrije wil omdat ik hoorde dat ze je nog wel eens willen vergeten, kwam ik er later achter dat met het eerste abonnementsgeld TOCH 75 piek inschrijfgeld afgeschreven werd.
Bellen dus.
'Oh, dat is niet goed meneer, ik maak het meteen voor u in orde.'
Je raadt het al, twee maanden later nog geen geld gezien. Dus weer bellen, opnieuw excuses en het zou weer meteen in orde worden gebracht. Als ik binnen twee weken nog niks had gezien, moest ik even bellen.
Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven en had 3 weken later inderdaad eindelijk mijn geld terug.
Als je die klantenservice belt, hang je dus minstens 20 minuten aan de lijn voordat je een medewerker hebt. Omdat ik een financiele vraag had, werd ik doorverbonden met de afdeling financien (waarschijnlijk nog dezelfde vent ook die even koffie wilde gaan drinken of zo). Ook daar zeker 20 minuten aan de lijn gehangen. Het is dat die lijn gratis is!
Later heb ik nog wel eens naar de helpdesk gebeld omdat de hele middag de verbinding eruit lag, maar daar werd ik helemaal niet geholpen, tenminste ik was na een half uur kutmuziekjes luisteren mijn geduld kwijt.
Van tijd tot tijd ligt de verbinding er zomaar uit, afgelopen donderdag nog een middag en een halve avond. Meestal is de zooi daarna nog trager ook. Een tijdje geleden was na een storing de snelheid gezakt van 7K naar 1K/s! Dat heeft een week geduurd.
In een woord: PRUTSERS. :(

Verwijderd

Marger, mijn broer heeft hetzelfde probleem. Hij hoefde ook geen inschrijfgeld betalen vanwege die actie, maar het werd toch mooi afgeschreven. En hij heeft het nogsteeds niet terug gehad.

Groetjes
Henny
Pagina: 1