Qui-gon:
Hennny kan je dat nader verklaren, want ik vind de helpdesk over het algemeen wel professioneel.
Okee, hier komt de verklaring.
Ik belde een keertje dat ik al de hele dag geen mailtjes kreeg, en dat terwijl ik pakweg 80 tot 100 emaitljes per dag krijg.
Antwoord: Er is niks aan de hand. Het zal wel aan uw instellingen liggen. Na 20 minuten bekvechten met de helpdeskmedewerker, kreeg hij 'ineens' een mailtje van de technische dienst binnen dat de mailserver plat lag. Had ik, als dom vrouwtje, toch gelijk.
Voorbeeld 2:
Ik belde dat de verbinding steeds weg viel, en dat ik (alweer) geen mail kon verzenden of ophalen. En er stonden geen storingen op casema.announce.
Casema: "Jawel, hoor!"
Ik: NEE hoor!" (ik ben wel blond, maar niet DOM! Die nieuwsgroep had ik natuurlijk eerst gechecked.)
Casema: "Jawel hoor! Hierzo.....'tussen 1 april en eind juni zijn er werkzaamheden aan de server ten behoeven van kabeltelefonie. Daardoor kunnen er storingen zijn....'"
Ik: Ja, dat staat er inderdaad. Maar het is nu pas 28 maart!
Casema: "Eh...ja, u heeft gelijk. Nou, het enige wat u dan kunt doen is uw instellingen nakijken. Verder kan ik u nergens mee helpen, want ik ben geen techneut."
En toen werd ik een klein beetje boos. Want als de instellingen goed in de handleiding staan, wat valt er in hemelsnaam dan nog te veranderen waardoor ineens alle problemen opgelost worden?!?!?! Daarbij waarom zitten er mensen op de helpdesk die niks meer kunnen dan het 'instellingen'-verhaaltje ophangen?!?!?!
Voorbeeld 3 t/m 200
WAT voor vraag je ook stelt, per email of per telefoon, het antwoord is ALTIJD "Zo kunt u uw instellingen veranderen, waardoor......" vul maar in....je probleem opgelost wordt, de snelheid omhoog gaat, je weer kunt mailen, de nieuwsserver het weer doet etc. etc. etc.
Dat antwoord krijg je zowel telefonisch als via email. DOODZIEK wordt ik daarvan.
Het scheelt trouwens enorm of ik (een vrouw) belt of Joeburney (mijn man). Hij wordt meestal niet gelijk met een kluitje in het instellingen-riet gestuurd....dat komt meestal pas na een kwartiertje. Als ik bel, krijg ik meestal gelijk het instellingen-verhaaltje te horen. Maarja, dat komt wel vaker voor in de computerwereld, dus dat geldt niet echt als Casema-klacht.
DAT is dus wat ik noem een WAAR-DE-LOZE helpdesk. Het heeft geen enkel nut ze te bellen, hooguit om ze op de hoogte te stellen dat er weer eens iets het niet goed doet.
Ohja, en als je een brief stuurt, dan krijg je pas 2 maanden later antwoord, ALS je al antwoord krijgt.
ZUCHT!!!!! Dat lucht op, zeg
Groetjes
Henny
P.S. voor degenen die het nog niet begrepen hebben: Casema....NIET doen!